Millimani Skrevet 10. oktober 2023 #1 Del Skrevet 10. oktober 2023 (endret) Tenk om det kunne bli slutt på det, men nei da... År etter år etter år, så skjer det igjen. Hver gang kan folk spørre seg; hva er vitsen med det? Joda, det finnes flere tråder om dette, men dette er vel denne høstens tråd. Natt til søndag 29. oktober skal klokka stilles en time tilbake. Det er i underkant av 19 døgn til klokka stilles tilbake fra kl 03 til kl 02. Jeg er så lei. Stakkars småbarn og deres foreldre, stakkars dyrene på stallen, stakkars de som jobber skift. Når skal vi stille klokka til vintertid i 2023? - Startsiden Guider Så når skal EU klare å ta stilling til dette? Det ble for så vidt stemt gjennom i 2020, men blir utsatt gang på gang, og med ulike unnskyldninger. Den forrige unnskyldningen var vel pandemi, og nå får vi se om krigen i Ukraina har en innvirkning. Er det mulig? For hvis det blir slutt på det skjer det ikke før tidligst neste høst. Edit: Det kan være siste gang Endret 10. oktober 2023 av Millimani 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Del Skrevet 10. oktober 2023 den klagingen der får man høre hver eneste forbanna gang klokken skal stilles. men det skjer aldri noen som helst "forandringer" rundt dette... Anonymkode: 3209b...c39 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Del Skrevet 10. oktober 2023 Jeg har levd med dette gjennom alle tider. Barna er voksne nå, og nå oppdaget jeg at jeg hadde glemt å syte og klage om dette og må er det forseint ! 🙈 Anonymkode: 15f25...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Del Skrevet 10. oktober 2023 Det er virkelig ikke noe stress å stille klokka. Selvfølgelig går det an å gjøre en sti sak ut av det hvis en ønsker, men stakkar dyra er vel å dra det litt langt. Anonymkode: d365b...105 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Del Skrevet 10. oktober 2023 Alt av klokker her stiller seg automatisk. Et ikke-problem. Anonymkode: df455...3ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Del Skrevet 10. oktober 2023 Å stille klokken to ganger i året må være det minste problemet vi har i verden akkurat nå. Jeg gleder meg, vintertid funker best for kroppen min. Anonymkode: a611c...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Å stille klokken to ganger i året må være det minste problemet vi har i verden akkurat nå. Jeg gleder meg, vintertid funker best for kroppen min. Anonymkode: a611c...1ad Det gjør det for min kropp også, og det sies at det er bedre med vintertid hele året enn sommertid hele året. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Del Skrevet 10. oktober 2023 Forstår ikke hvorfor dette er et problem. Spesielt ikke nå som klokkene stiller seg selv automatisk. Anonymkode: 2bc38...d16 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 10. oktober 2023 En to år gammel artikkel hvor "greia" muligens kommer bedre fram Sommertid bør avskaffes (forskersonen.no) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #10 Del Skrevet 10. oktober 2023 Det komiske er at vi hvert år får høre at "dette kan bli siste gang". 😅 Kan man spille på oddsen noe sted om at dette ikke blir siste gang? Anonymkode: ae262...585 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det komiske er at vi hvert år får høre at "dette kan bli siste gang". 😅 Kan man spille på oddsen noe sted om at dette ikke blir siste gang? Anonymkode: ae262...585 Det hadde gjort seg det, for da kan man jo vinne mangfoldige kroner 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #12 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Forstår ikke hvorfor dette er et problem. Spesielt ikke nå som klokkene stiller seg selv automatisk. Anonymkode: 2bc38...d16 Det krøller til sovingen til ungen min i en uke etterpå 😄 Anonymkode: 6cc4e...ec7 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #13 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det krøller til sovingen til ungen min i en uke etterpå 😄 Anonymkode: 6cc4e...ec7 Ikke om du tilpasser det litt. Anonymkode: df455...3ea 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #14 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår ikke hvorfor dette er et problem. Spesielt ikke nå som klokkene stiller seg selv automatisk. Anonymkode: 2bc38...d16 Folk som har dyr, barn og folk som sliter med døgnrytme. Det er et problem! Anonymkode: 5ea75...16c 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #15 Del Skrevet 10. oktober 2023 Oppkonsterte "problemer" en lager seg selv. I lands problemer delux. Anonymkode: 2b379...057 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #16 Del Skrevet 10. oktober 2023 Elsker klokkestilling, Norge er så langt nord at dagslys må utnyttes. Ikke vært et problem for hverken store eller små barn, eller dyrene. Anonymkode: 136cc...f3b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #17 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Elsker klokkestilling, Norge er så langt nord at dagslys må utnyttes. Ikke vært et problem for hverken store eller små barn, eller dyrene. Anonymkode: 136cc...f3b Har du mange kyr som melkes? Anonymkode: 5ea75...16c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #18 Del Skrevet 10. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Forstår ikke hvorfor dette er et problem. Spesielt ikke nå som klokkene stiller seg selv automatisk. Anonymkode: 2bc38...d16 Det er det ingen som har fortalt klokkene mine. De viser en time feil hele sommerhalvåret. Anonymkode: d669d...b8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #19 Del Skrevet 10. oktober 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det ingen som har fortalt klokkene mine. De viser en time feil hele sommerhalvåret. Anonymkode: d669d...b8f Det kommer jo an på hva slags klokker det er. Hos meg må jeg stille armbåndsuret, vekkerklokka og uret på komfyren, mens de på tv'en, pc'en og mobilen stiller seg selv. Hadde blitt skremt hvis den gamle trekkoppvekkerklokka plutselig hadde stilt seg selv en time tilbake. 😅 Anonymkode: ae262...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #20 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk som har dyr, barn og folk som sliter med døgnrytme. Det er et problem! Anonymkode: 5ea75...16c En fattig time. Anonymkode: df455...3ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå