AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Lurer på om det er slik at når en ignorer partneren når sur er form for straff, Har prøvd å få pratet med min mann i 2 dager men han er sur fordi jeg dro til familien min selv om han egentlig ba meg dra. Jeg synes det er så barnslig og han gjør det ofte når han er sur og truer med skilsmisse. Han vet at dette stresser meg ut,og han vil i ettertid si unnskyld.... og jeg tilgir alltid men akkurat nå synes jeg det er veldig stressende. Anonymkode: ea56f...0eb 1
Carrot Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 (endret) alltid! Det å straffe andre med stillhet, kroppsspråk, osv er aldri greit. Man får snakke ferdig og oppføre seg pent mot andre selv om man har en uenighet på gang. Hvis han trenger tid får han si det da - jeg forsøker ikke straffe deg men jeg trenger litt tid nå. Endret 10. oktober 2023 av Carrot 14 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg har vokst opp i et slikt hjem. Det var veldig destruktivt for meg å bli behandlet slik av min viktigste omsorgsperson. Tenker det er dumpegrunn. Jeg ville stukket fra denne mannen. Anonymkode: 2736e...48f 7 4 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 Han vet at det stresser deg? Og han fortsetter, da straffer han deg ja. Gjør det samme mot han da! Anonymkode: cbddf...d4e 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vokst opp i et slikt hjem. Det var veldig destruktivt for meg å bli behandlet slik av min viktigste omsorgsperson. Tenker det er dumpegrunn. Jeg ville stukket fra denne mannen. Anonymkode: 2736e...48f Samme her... enten man låser seg slik fordi man låser seg og ikke vet hva en skal si eller fordi man vil stenge ute den andre part så er virkningen den samme. Silent treatment er veldig skadelig. Anonymkode: e35dd...00e 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han vet at det stresser deg? Og han fortsetter, da straffer han deg ja. Gjør det samme mot han da! Anonymkode: cbddf...d4e Har prøvd og da ble det et helvete... 😑 Anonymkode: ea56f...0eb 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Det er en utrolig umoden og destruktiv måte å reagere på uenigheter på. Jge hadde nok ikke orket en sånn man, men det er lett å si når man er sammen med en som IKKE oppfører seg sånn. Har en venninne som fortalte at hennes mann oppførte seg sånn under en konflikt. Jeg ble litt sjokkert, men de har vært sammen i 20 år og har mindreårige barn og mye annet bra sammen, så jeg kan jo ikke akkurat råde henne til å forlate ham heller Anonymkode: 1c0a8...bba 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lurer på om det er slik at når en ignorer partneren når sur er form for straff, Har prøvd å få pratet med min mann i 2 dager men han er sur fordi jeg dro til familien min selv om han egentlig ba meg dra. Jeg synes det er så barnslig og han gjør det ofte når han er sur og truer med skilsmisse. Han vet at dette stresser meg ut,og han vil i ettertid si unnskyld.... og jeg tilgir alltid men akkurat nå synes jeg det er veldig stressende. Anonymkode: ea56f...0eb Jeg er i samme situasjon nå og jeg er så fuckings lei. På søndag klarte jeg det kunststykket å plassere den nye dyre jakken hans mellom forsetene i bilen, og i følge han var det uansvarlig fordi den kunne ha kommet borti vinterdekk som lå bak (selvom jeg forklarte at jeg seff passa på at den ikke var borte). Han er enda dritsur og bare bjeffer til meg om det er noe. Sinnet hans står ikke til stil for hva jeg gjorde liksom. Og jeg vet at hvis jeg poker the bear nå så smeller det, men jeg vurderer faktisk be han pakke tingene sine og dra, for jeg orker ikke dette mer. Og det ekstra triste er at dette skjedde etter vi hadde hatt tidenes fineste helg med luksusopphold på hotell. Anonymkode: 98da3...efe 5 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lurer på om det er slik at når en ignorer partneren når sur er form for straff, Har prøvd å få pratet med min mann i 2 dager men han er sur fordi jeg dro til familien min selv om han egentlig ba meg dra. Jeg synes det er så barnslig og han gjør det ofte når han er sur og truer med skilsmisse. Han vet at dette stresser meg ut,og han vil i ettertid si unnskyld.... og jeg tilgir alltid men akkurat nå synes jeg det er veldig stressende. Anonymkode: ea56f...0eb Dette synes jeg ikke du skal leve med. For det kommer til å ødelegge deg i lengden. Om han mener det som en straff er igrunnen ikke viktig. Men jeg synes faktisk du skal rette ryggen, fortelle tydelig «jeg kan ikke leve med dette» og pakke en bag og flytte til foreldrene dine/ ei venninne for noen dager. Når han til slutt kommer med unnskyldninger forteller du at du neste gang flytter ut permanent. Dessverre må du mene det også. Men akkurat her er det viktigere at du velger deg selv og egen psykisk helse over en mann som ikke behandler deg bra. Anonymkode: d67d3...d87 11 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #10 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har prøvd og da ble det et helvete... 😑 Anonymkode: ea56f...0eb Kan tenke meg det ja. Jeg synes han burde bodd alene. Siden han ikke klarer å oppføre som et normalt menneske. Anonymkode: cbddf...d4e 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #11 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er i samme situasjon nå og jeg er så fuckings lei. På søndag klarte jeg det kunststykket å plassere den nye dyre jakken hans mellom forsetene i bilen, og i følge han var det uansvarlig fordi den kunne ha kommet borti vinterdekk som lå bak (selvom jeg forklarte at jeg seff passa på at den ikke var borte). Han er enda dritsur og bare bjeffer til meg om det er noe. Sinnet hans står ikke til stil for hva jeg gjorde liksom. Og jeg vet at hvis jeg poker the bear nå så smeller det, men jeg vurderer faktisk be han pakke tingene sine og dra, for jeg orker ikke dette mer. Og det ekstra triste er at dette skjedde etter vi hadde hatt tidenes fineste helg med luksusopphold på hotell. Anonymkode: 98da3...efe Typisk at det smeller slik etter fine opplevelser. Som om de ikke takler gode ting. Anonymkode: e35dd...00e 4 1
Gjest Gregory Skrevet 10. oktober 2023 #12 Skrevet 10. oktober 2023 Silent treatment er noe bare umodne menn og kvinner gjør.
Carrot Skrevet 10. oktober 2023 #13 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Han vet at det stresser deg? Og han fortsetter, da straffer han deg ja. Gjør det samme mot han da! Anonymkode: cbddf...d4e AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har prøvd og da ble det et helvete... 😑 Anonymkode: ea56f...0eb selvsagt ble det det, hevn og straff mot straff er en dårlig løsning, voksne snakker sammen - ikke til hverandre men med hverandre, og dersom det ikke virker er ikke ofrholdet liv laga i det lange løp rett og slett så sant man ikke selv kan velge å la det ikke gå innpå seg og ignorere oppførselen fordi alt det andre er så bra osv osv, noe TS tydeligvis ikke klarer (forståelig nok) 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #14 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk at det smeller slik etter fine opplevelser. Som om de ikke takler gode ting. Anonymkode: e35dd...00e Ja, ikke sant. Der er som de føler seg så fanget i forholdet, og så har det flott sammen, og så ødelegger det etterpå. Anonymkode: 21d4a...8ea 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #15 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Typisk at det smeller slik etter fine opplevelser. Som om de ikke takler gode ting. Anonymkode: e35dd...00e Og hvorfor det egentlig? Anonymkode: cbddf...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #16 Skrevet 10. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Og hvorfor det egentlig? Anonymkode: cbddf...d4e Her og . Veldig rart at det skjer etter en opptur Anonymkode: ea56f...0eb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #17 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her og . Veldig rart at det skjer etter en opptur Anonymkode: ea56f...0eb Interessant! Etter sex også? Anonymkode: cbddf...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #18 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er i samme situasjon nå og jeg er så fuckings lei. På søndag klarte jeg det kunststykket å plassere den nye dyre jakken hans mellom forsetene i bilen, og i følge han var det uansvarlig fordi den kunne ha kommet borti vinterdekk som lå bak (selvom jeg forklarte at jeg seff passa på at den ikke var borte). Han er enda dritsur og bare bjeffer til meg om det er noe. Sinnet hans står ikke til stil for hva jeg gjorde liksom. Og jeg vet at hvis jeg poker the bear nå så smeller det, men jeg vurderer faktisk be han pakke tingene sine og dra, for jeg orker ikke dette mer. Og det ekstra triste er at dette skjedde etter vi hadde hatt tidenes fineste helg med luksusopphold på hotell. Anonymkode: 98da3...efe Dette er jo helt sykelig oppførsel. Jeg hadde fått fullstendig avsmak. Hiv ut pakket! Anonymkode: 9c100...96d 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #19 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvorfor det egentlig? Anonymkode: cbddf...d4e AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her og . Veldig rart at det skjer etter en opptur Anonymkode: ea56f...0eb Min eks sa en gang at han bare orket å se meg glad/oppe så og så lenge. Det provoserte ham til slutt. Selv om han sa det så sliter jeg i dag med at jeg blir redd/engstelig/stille i lange oppturer eller etter gode opplevelser fordi jeg etter årevis med ham (men først oppvekst med min far som var helt lik) har fått den reaksjonen innarbeidet på en måte Anonymkode: e35dd...00e 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #20 Skrevet 10. oktober 2023 Gregory skrev (4 minutter siden): Silent treatment er noe bare umodne menn og kvinner gjør. Njaa. Altså jeg er umoden på mange måter, det er det ingen tvil om. Jeg driver på en måte med silent treatment når det gjelder svigermor. Men jeg orker ikke mer. Altså, jeg svarer når hun sier noe som krever en respons av meg men mer enn det gir jeg ikke av meg selv lenger. I denne settingen så føler jeg meg ikke umoden. Jeg har forsøkt i to tiår på å akseptere at hun er som hun er, til tross for at det har gått på bekostning av både meg og mannen min. Jeg har satt strek over dritt hun har sagt og gjort minst ett titalls ganger. Hun er alltid offeret, hun skal kunne gjøre som hun vil og tråkke vildt rundt seg. Nå når hun i tillegg ikke tar ansvar for å valse over barnebarna sine så vil ikke jeg mer. Jeg tar avstand til folk som jeg anser som drittsekker, gidder ikke ha noe med den å gjøre, unngår å ha dem i mitt liv. Svigermor kan ikke kuttes av slik men jeg vil ikke legge en kalori i det å jobbe for at stemningen skal være god lenger. Anonymkode: 21d4a...8ea 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå