Nostradamus Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Ser at Støre snakker om å "si kraftig fra", men hva med å fokusere på å få nordmenn hjem trygt når han først tar seg tid til å uttale seg? Bare jeg som finner dette svakt? 6
Madame Butterfly Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 Dette er noe som er vanskelig å forstå. De kan også sende inn et skip å få dem over til Kypros. 2
iliah Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 Dette er et hån mot egne landsmenn. "Nettavisen har igjen kontaktet UD tirsdag morgen, og stilt spørsmål om hvorfor UD ikke kan sende ned egne fly for å hente hjem fortvilede nordmenn. Forespørselen er foreløpig ikke besvart. Samtidig som flere titalls nordmenn lengter etter å komme hjem, er utenriksminister Anniken Huitfeldt på besøk i Brasil. Der skal hun skal møte norske bedrifter, menneskerettighetsorganisasjoner og urfolk." https://www.nettavisen.no/israel/palestina/nyhet/nordmenn-bes-klare-seg-selv-spania-sender-militarfly/s/5-95-1383302 8 1
mr. Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 Ja men vent, kjære utenriksminister er for tiden i Brasil for å gi enda flere millioner av penger for å bevare regnskogen. Eller fikk jeg høre fra en lille fugl at Norge må spare penger da de leier fly for å hente delegasjon fra Taliban for tredje gang. "Norge er ett langt land og vi ønsker at Taliban får oppleve hele på kryss og tvers", sier de. 😉😉😉 9 2
NenehGoji Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 mr. skrev (8 minutter siden): Ja men vent, kjære utenriksminister er for tiden i Brasil for å gi enda flere millioner av penger for å bevare regnskogen. Eller fikk jeg høre fra en lille fugl at Norge må spare penger da de leier fly for å hente delegasjon fra Taliban for tredje gang. "Norge er ett langt land og vi ønsker at Taliban får oppleve hele på kryss og tvers", sier de. 😉😉😉 Er vel ikke Huitfeldt sin blemme at dette skjedde mens hun er borte vel, hun er nok mye på telefonen nå. Og forsvinner regnskogen, forsvinner vi. 10 2
Majer Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 (endret) Nordmenn har ingenting i utlandet å gjøre om de ikke må være der. Det kryr av virus og resistente bakterier vi ikke trenger noe av. I tillegg skader det klima og miljø. Skattebetalerne skal ikke sponse den galskapen. Kommersielle fly kan reise de. Eller skal staten ta over? Folk som ikke har råd til å reise til utlandet får ikke psykisk helsehjelp engang, men å sponse disse folkene her skal vi liksom gjøre? De mangler fullstendig bakkekontakt. Endret 12. oktober 2023 av Majer 4 1
iliah Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Majer skrev (2 timer siden): Nordmenn har ingenting i utlandet å gjøre om de ikke må være der. Det kryr av virus og resistente bakterier vi ikke trenger noe av. Skattebetalerne skal ikke sponse en galskapen. Vi sponser privatfly til Taliban og tur til Brasil, men redder ikke nordmenn som vandrer rundt som sivile mål i krigsherjede områder? 75 milliarder til Ukraina sponser vi også. 9 1 1
Kattugla Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 T.o.m lille Island har allerede fått hentet hjem alle islendingene med fly - og samtidig ga de skyss til noen heldige færøyinger, nordmenn og tyskere. Ikke imponert over Norge! 12 2
Bigote Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 2 hours ago, Majer said: Nordmenn har ingenting i utlandet å gjøre om de ikke må være der. Det kryr av virus og resistente bakterier vi ikke trenger noe av. Skattebetalerne skal ikke sponse en galskapen. Lol 3
Gjest Middelmådig Skrevet 10. oktober 2023 #10 Skrevet 10. oktober 2023 Nok en gang en utrolig diplomat-uttalelse av Støre. Jeg skjønner ikke hvordan en person som har så vanskelig for å ta avgjørelser kan bli statsminister. Alle skjønner jo at det raskt må tas en lederbeslutning på høyeste hold og at lojalitet til statsborgere veier tyngst. Det haster med å få ut folk av et land som over natten har kommet i krig.
tånegla Skrevet 10. oktober 2023 #11 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg har opplevd å være et sted hvor det ble begått terror. Det falt meg ikke inn å være sur på den norske stat for at de ikke hentet meg ut. Jeg hadde valgt å dra dit på tross av urolighetene som florerer i området. Om folk reiser til slike farlige steder får de jammen ha en backup plan på hvordan komme seg hjem. Du kan ikke dra til Israel og tro at det er farefritt, "alle" har ventet på at det skulle smelle. -Det måtte skje før eller siden slik som israelerne har behandlet Palestinerene i en årrekke. Slike "Med Israel for fred" folk er så blinde at de faktisk ikke ser at de tramper ned et annet folk. Når det er sagt JEG STØTTER IKKE TERRORHANDLINGENE BEGÅTT AV HAMAS, angrep på sivile er aldri greit. 13
Gjest Lurven Skrevet 10. oktober 2023 #12 Skrevet 10. oktober 2023 (endret) Majer skrev (5 timer siden): Nordmenn har ingenting i utlandet å gjøre om de ikke må være der. Det kryr av virus og resistente bakterier vi ikke trenger noe av. Skattebetalerne skal ikke sponse den galskapen. Kommersielle fly kan reise de. Eller skal staten ta over? . Endret 10. oktober 2023 av Lurven Orker ikke
Drizzt Skrevet 10. oktober 2023 #13 Skrevet 10. oktober 2023 (endret) Nostradamus skrev (8 timer siden): Ser at Støre snakker om å "si kraftig fra", men hva med å fokusere på å få nordmenn hjem trygt når han først tar seg tid til å uttale seg? Bare jeg som finner dette svakt? Støre følger nøye med situasjonen og gjør ingenting mer ellers. En mer tafatt person har vi ikke hatt med makt på veldig lenge. Men vi må huske at det er mannen som løy om samtaler med Hamas. Han løy så kaldblodig mens han så journalisten rett i øynene. Tenk at et flertall av nordmenn valgte ham som statsminister: Endret 10. oktober 2023 av Drizzt 4 5
Gjest Sirisiri10 Skrevet 10. oktober 2023 #14 Skrevet 10. oktober 2023 Drizzt skrev (41 minutter siden): Støre følger nøye med situasjonen og gjør ingenting mer ellers. En mer tafatt person har vi ikke hatt med makt på veldig lenge. Men vi må huske at det er mannen som løy om samtaler med Hamas. Han løy så kaldblodig mens han så journalisten rett i øynene. Tenk at et flertall av nordmenn valgte ham som statsminister: Kunne ikke vært mer enig. Støre har god tid og følger nøye med, som med alt annet. Han er en skam for landet vårt.
NenehGoji Skrevet 10. oktober 2023 #15 Skrevet 10. oktober 2023 Sirisiri10 skrev (4 timer siden): Kunne ikke vært mer enig. Støre har god tid og følger nøye med, som med alt annet. Han er en skam for landet vårt. Er ikke det "typisk norsk"? Vi er ikke akkurat en stormakt, Norge har omtrent som "tradisjon" å holde seg litt i bakgrunnen, og/eller være treige. Tenk på hvor lang tid det tok for Norge å ta kontroll over oljen.
Daraya Skrevet 11. oktober 2023 #16 Skrevet 11. oktober 2023 Det tok hele 5 dager for å bestemme seg å hente ut sine egne. Noe som lille Island, Ungarn og andre land allerede har gjort. https://www.dagbladet.no/nyheter/ud-snur-vil-hente-hjem-nordmenn/80327392 Norge driter penger og tar seg råd til en fullstendig bortkastet tur av Taliban i privatfly, men lar norske familier, noen med små barn, sitte igjen i et land som fra en dag til den andre ble en krigsone. Jeg gremmes over norsk regjering. 6 2
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. oktober 2023 #17 Skrevet 11. oktober 2023 NenehGoji skrev (9 timer siden): Er ikke det "typisk norsk"? Vi er ikke akkurat en stormakt, Norge har omtrent som "tradisjon" å holde seg litt i bakgrunnen, og/eller være treige. Tenk på hvor lang tid det tok for Norge å ta kontroll over oljen. Å holde seg i bakgrunnen er en ting. Å være så tafatt som Støre er nesten imponerende. Han er ikke treg, han gidder ikke å gjøre stort.
senior Skrevet 11. oktober 2023 #18 Skrevet 11. oktober 2023 (endret) Leser i dagens aviser at UD organiserer fly for å ta hjem nordmenn. Men de må betale selv for hjemtransporten . . ! Huitfeldt ber dem melde seg på straks, men oppgir ikke hva det vil koste hver enkelt. Dette er jo ren utpresning av landsmen som uforskylt er havnet i en internasjnal konflikt. Men terrorister fra Afganistan tok hun til Norge på privatfly, gratis og ga dem penger . . . . Jeg blir flau og sint som nordmann . . . Endret 11. oktober 2023 av senior 6 1 2
gjest431 Skrevet 11. oktober 2023 #19 Skrevet 11. oktober 2023 senior skrev (14 minutter siden): Leser i dagens aviser at UD organiserer fly for å ta hjem nordmenn. Men de må betale selv for hjemtransporten . . ! Huitfeldt ber dem melde seg på straks, men oppgir ikke hva det vil koste hver enkelt. Dette er jo ren utpresning av landsmen som uforskylt er havnet i en internasjnal konflikt. Men terrorister fra Afganistan tok hun til Norge på privatfly, gratis og ga dem penger . . . . Jeg blir flau og sint som nordmann . . . En stor skam. Skjemmes. 1 1
Concert Skrevet 11. oktober 2023 #20 Skrevet 11. oktober 2023 Staten brukte jo opp pengen på å invitere Taliban til Norge. https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-regningen-for-taliban-delegasjonens-besok-i-norge/s/12-95-3424235355 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå