Gå til innhold

Null hensyn på sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innlagt i påvente av en operasjon og må ligge her noen dager. Har en haug av psykiske problemer, men har også Asperger. Føler dette blir tatt null hensyn til.

Slet veldig med å sove i natt og hadde ikke sovet mange timene da sykepleiere plutselig braser inn og sier jeg må bytte rom. Bare kastet alle tingene mine i senga og trilla meg vekk. Bytting av rom er én ting, men det andre rommet var jo ikke klart så jeg blir plassert i gangen. Rett fra et mørkt stille rom til en bråkete gang med masse bråk. Helt grusomt. De vet ikke når jeg får rom heller. Alt er så uforutsigbart og jeg sliter, har lyst å dra hjem.. 

Vil ikke være en som syter og klager heller, men har store problemer. Er allerede livredd og full av angst pga operasjonen og dette gjør hele opplevelsen mye verre.. i tillegg har vasken av rom heller ikke kommet på noen av rommene så jeg kunne fått ligge på rommet mitt fram til vask kom.. 

Nå kom de også og bare satt en vekt foran meg på gangen og mente jeg skulle veie meg.. null privatliv 

Anonymkode: 3ce94...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt sånn på norske sykehus. Det er forskjell på oslo og trømsø da. 

Det er fritt sykehusvalg i norge. Så kan du velge en annen plass neste gang. 

Anonymkode: ff861...710

• Liker 2
Skrevet

En del av livet på sykehus dessverre.

Anonymkode: 582da...b08

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid blitt tatt hensyn til med mine psykiske problemer. Har vært på tre sykehus over tid. 

Leit at du har den opplevelsen du har. Men hold ut. Operasjonen din er jo viktig. :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er innlagt i påvente av en operasjon og må ligge her noen dager. Har en haug av psykiske problemer, men har også Asperger. Føler dette blir tatt null hensyn til.

Slet veldig med å sove i natt og hadde ikke sovet mange timene da sykepleiere plutselig braser inn og sier jeg må bytte rom. Bare kastet alle tingene mine i senga og trilla meg vekk. Bytting av rom er én ting, men det andre rommet var jo ikke klart så jeg blir plassert i gangen. Rett fra et mørkt stille rom til en bråkete gang med masse bråk. Helt grusomt. De vet ikke når jeg får rom heller. Alt er så uforutsigbart og jeg sliter, har lyst å dra hjem.. 

Vil ikke være en som syter og klager heller, men har store problemer. Er allerede livredd og full av angst pga operasjonen og dette gjør hele opplevelsen mye verre.. i tillegg har vasken av rom heller ikke kommet på noen av rommene så jeg kunne fått ligge på rommet mitt fram til vask kom.. 

Nå kom de også og bare satt en vekt foran meg på gangen og mente jeg skulle veie meg.. null privatliv 

Sånn er det desverre. Vasken som kun tar 60 sekunder er latterlig lite å vente på, og søvn tror de at man ikke trenger for ingen tar hensyn. Ingen forskjell om du har noen diagnoser heller.  Sånn er det bare. Tenk på datoen du skal ut og hjem. Les en bok. En dag er dette for deg fortid og glemt. 

Anonymkode: bd603...9c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er litt sånn på norske sykehus. Det er forskjell på oslo og trømsø da. 

Det er fritt sykehusvalg i norge. Så kan du velge en annen plass neste gang. 

Anonymkode: ff861...710

Hva er forskjellen?

Anonymkode: 73cbc...ac3

Skrevet

Jeg har opplevd at det ble tatt hensyn til f.eks. både demens og sorg. Ikke på øyeblikket, men at sykepleierne har gjort så godt de kunne så fort det var mulig. F.eks. en natt på gangen, men enerom så fort det ble ledig. Det forutsetter at man sier fra om hvilke behov man har og at man kanskje gjentar det når kveldsskiftet kommer på jobb osv. Kanskje du kan få noe å sove på hvis du blir veldig dårlig av søvnmangel.

Anonymkode: 6a247...a10

• Liker 1
Skrevet

Om du må ligge der noen dager så snakk med de om dine utfordringer. Og om at det er en ekstrem påkjenning for deg å bli liggende i korridoren der det som oftest skjer noe støtt, at du må tas mer hensyn til om du ikke skal bli for stresset før, under og etter operasjonen. 

De bør jo egentlig få beskjed om at ikke engang en person uten psykiske vansker vil føle det invaderende å bli veid i korridoren, å måtte ligge i korridoren i påvente om at det nye rommet ble vasket/klargjort. 

Skrevet (endret)

Lite ansatte får gjort, men ta vare på følelsene. Du føler det du føler. Bruk dem på å få familie og venner til å stemme på partier som ikke vil redusere antall sengeplasser (AP, Høyre, Venstre, Frp).

Endret av Majer
  • Liker 1
Skrevet

Slik er det å være på sykehus. De fikk nok inn en person som trengte rommet bedre enn deg. Et sykehus er et SYKEhus og ikke et hotell. Du har ikke privatliv. Slik er det.

Anonymkode: dda45...f3a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik er det å være på sykehus. De fikk nok inn en person som trengte rommet bedre enn deg. Et sykehus er et SYKEhus og ikke et hotell. Du har ikke privatliv. Slik er det.

Typisk søppelsvar på KG. 

Anonymkode: cb25f...d59

• Hjerte 1
Skrevet

Alle har jo angst for tiden, er største moten på flere år. Det var nok noen som trengte rommet mer enn deg, du får glad for at du var den friskeste de kunne flytte. Kjedelig å havne på gangen men sånn er det, det er ikke plass nok på rom til alt og alle. Hvorfor ligger du egentlig i dagevis på sykehuset og venter på operasjon? Be om å få permisjon og så kommer du tilbake den dagen du skal opereres. 

Anonymkode: 85ca7...c7e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vent hjemme? Jeg har bare operert en gang pga knust håndledd, men da ventet jeg hjemme på operasjon de 4 dagene eller hva det var. 

Anonymkode: 4f753...0f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Typisk søppelsvar på KG. 

Ditto.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Typisk søppelsvar på KG. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du kan ikke forvente at de er tankelesere så har du utfordringer må du være åpen om det.

Anonymkode: e0c06...c18

Skrevet

Jeg er sykepleier og hos oss pleier vi å ta hensyn til de med psykiske vansker.

De må veie deg for å kunne finne ut hvor mye narkose og evt medisiner/blodfortynnende du trenger. Ikke ta det personlig :) 

Anonymkode: c47d6...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...