AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Er det vanlig at man må bruke brystpumpe? Er dette noe jeg burde kjøpe før fødsel eller se an behov ? Anonymkode: aeddc...457
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg har ammet 6 barn. Har hatt håndpumpe og lånt elektrisk pumpe (i forb med en operasjon), men eneste som har funket for meg var håndmelking de gangene det var nødvendig. Anonymkode: d33d3...4cb
Tanuki Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 jeg ville sett det an. Selv kjøpte jeg en ca. uke etter fødsel, brukte den mye for fikk ikke til ammingen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg har ammet tre barn uten noe behov for pumpe, så det ville jeg absolutt ikke kjøpt før jeg eventuelt trengte det. Anonymkode: f7658...183
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 Se an 😊 Butikken er der etter fødsel også. Jeg kjøpte det en stund etter fødselen, men det var så mye styr med å sterilisere og vaske pumpeutstyret etter hver eneste bruk, så jeg begynte å håndmelke rett i et beger isteden. Og det fungerte mye bedre enn pumpa, fikk ut mye mer på kortere tid 🤷♀️ Anonymkode: d7100...99f 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg pumpet litt med førstemann og ga på flaske, hadde i fryseren osv. Med andremann pumpet jeg ingenting. Så vent og se! De sier vel også at man ikke skal bruke pumpe når man får den voldsomme brystsprengen rett etter fødsel, men heller håndmelke. Anonymkode: 6085d...18c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Om det er fordi du ønsker å pumpe opp et laget for å ha til senere, kjør på og kjøp Men er det fordi du er nervøs for om ammingen går bra eller ikke, vent og se 👍 butikkene er åpne etter fødsel også, og ikke alle har pumpevennlige bryst så kan fort bli en unødvendig utgift Anonymkode: 4ed37...9e7
Tjoheiii Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg pumpet litt med førstemann da han slet med å få tak på puppen i starten. Med andremann rørte jeg ikke pumpa i det hele tatt kan være greit å ha en pumpe i nærheten, men om du har kort vei til apotek kan du jo sikkert vente å se an litt også. Så er jo spørsmålet om du vil bruke pumpa for at far skal kunne gi litt flaske og at du kan få komme deg ut litt lengre enn 2 timer av gangen også😅 jeg syntes det var kjekt å ha pumpe med førstemann, hvertfall
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 Aldri brukt pumpe på 4 barn. Anonymkode: b7517...0ae
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #10 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg gikk på ammekurd, og der ble vi sterkt anbefalt å kjøpe nordic natureband pumpe å ta med oss til føden. Det var visst lurt å pumpe en del de første dagene hvis baby ikke var så intressert i pupp til å starte med, bare for å få i gang produksjonen. Anonymkode: 86d24...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #11 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gikk på ammekurd, og der ble vi sterkt anbefalt å kjøpe nordic natureband pumpe å ta med oss til føden. Det var visst lurt å pumpe en del de første dagene hvis baby ikke var så intressert i pupp til å starte med, bare for å få i gang produksjonen. Anonymkode: 86d24...8eb Er ikke det sånn man bruker samtidig som man ammer? Hvordan synes du det fungerte da? Det er jo mye billigere å kjøpe inn det enn en elektrisk pumpe ihvertfall! Anonymkode: aeddc...457
myMa Skrevet 10. oktober 2023 #12 Skrevet 10. oktober 2023 Naturebond eller kjøp brukt på finn. Oppgrader hvis behov.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #13 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er ikke det sånn man bruker samtidig som man ammer? Hvordan synes du det fungerte da? Det er jo mye billigere å kjøpe inn det enn en elektrisk pumpe ihvertfall! Anonymkode: aeddc...457 Vet ikke ennå, termin i morgen 🙈 men det ligger ihvertfall i fødebagen 😅 Anonymkode: 86d24...8eb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #14 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg annbefaler deg å ha en liggende. Når melka først kommer så kommer det mye! Jeg fikk så brystspreng fordi min nyfødte ikke drakk så mye den første uka. Og endte med betennelse i brystet. Det hadde vært forhindret hadde jeg pumpet. Derfor har dem pumpemaskin også på avdelingene. Alltid pump hvis man får brystspreng og baby ikke ammer skikkelig! Anonymkode: c04c8...9d0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #15 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg annbefaler deg å ha en liggende. Når melka først kommer så kommer det mye! Jeg fikk så brystspreng fordi min nyfødte ikke drakk så mye den første uka. Og endte med betennelse i brystet. Det hadde vært forhindret hadde jeg pumpet. Derfor har dem pumpemaskin også på avdelingene. Alltid pump hvis man får brystspreng og baby ikke ammer skikkelig! Anonymkode: c04c8...9d0 Neida, jeg pumpet og ammet og hadde en baby som drakk pupp som en helt og likevel fikk jeg dobbelsidig brystbetennelse med feber og hele pakka. Anonymkode: d7100...99f
Rosa Dartle Skrevet 10. oktober 2023 #16 Skrevet 10. oktober 2023 Basert på egne erfaringer ville jeg hatt en liggende. Kjøp den rett før så du kan levere den inn uåpnet igjen om du ikke trenger den. For min del måtte jeg pumpe i gang pga keisersnitt og var ikke forberedt på det. Da var det ganske dritt å ikke ha det i hus og det ble masse styr.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #17 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg måtte bruke pumpe med begge mine, hadde altfor mye melk. Man vet jo ikke på forhånd, så det går an å se an. Men lurt å sjekke ut hvordan man får tak i hvis man trenger det kjapt. Anonymkode: 254e9...9ba
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #18 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neida, jeg pumpet og ammet og hadde en baby som drakk pupp som en helt og likevel fikk jeg dobbelsidig brystbetennelse med feber og hele pakka. Anonymkode: d7100...99f Ja men det er jo flere årsakef da. Min årsak var brystspreng. Anonymkode: c04c8...9d0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #19 Skrevet 10. oktober 2023 Min ble aldri pakket ut. Hadde overproduksjon til gangs og pumping gjorde det ikke bedre. Dessuten ville ingen av mine barn drikke av flaske, så😅 Anonymkode: 25a3d...0fd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #20 Skrevet 10. oktober 2023 Kjøpte pumpe på dag 5, overpriset og i all hast for babyen hadde utilstrekkelig vektoppgang og slet med vanlig amming pga smerte. Så da ble det 2 måneder fullpumping. Bruker pumpen enda nå , barnet er 14 mnd og jeg pumper en gang på jobb. Har pumpet hver dag på jobb siden permisjonen var over når babyen var 7 måneder. Er det ingen andre som pumper på jobb? Anonymkode: f824f...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå