Gå til innhold

Blir kalt tjukk av barn når jeg henter i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal hente i barnehagen og aner fred og ingen fare, men hører til stadighet barn kaller meg tjukk til vennene sine.

Ja jeg er tjukk, men synes det er veldig ubehagelig å måtte høre det ofte når jeg bare skal hente i barnehagen å komme meg hjem.

Vet ikke hva jeg kan gjøre med det? Ja jeg kan slanke meg, men det vil ta mange år før jeg er ute av den kategorien.

Anonymkode: 2bc80...df3

• Liker 1
  • Hjerte 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du følgende: 

Alle mennesker er forskjellige. Noen er store, noen er små. Jeg har myk mammakropp som er ekstra god å klemme.

Min unge nekta å klemme tynne voksne fordi de var så harde mens mammaen hans var myk 😂

Anonymkode: e8a62...284

• Liker 9
  • Hjerte 11
  • Nyttig 10
Skrevet

Barn er barn.

Anonymkode: abdd6...8b0

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hørtes litt creepy ut å si det slik.. 😂

Anonymkode: d667f...ae0

Skrevet

Barn er barn. Du må nesten henge det på "de er noen jævla drittunger som ikke vet bedre"-knaggen.

Du får ikke gjort en dritt. 

Anonymkode: 2c71f...c33

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skal hente i barnehagen og aner fred og ingen fare, men hører til stadighet barn kaller meg tjukk til vennene sine.

Ja jeg er tjukk, men synes det er veldig ubehagelig å måtte høre det ofte når jeg bare skal hente i barnehagen å komme meg hjem.

Vet ikke hva jeg kan gjøre med det? Ja jeg kan slanke meg, men det vil ta mange år før jeg er ute av den kategorien.

Anonymkode: 2bc80...df3

Altså, barn er barn og de tenker ikke før de snakker. 

Hvis det i tillegg tar deg mange år før du blir slankere, så da er du virkelig tjukk. Barn kommenterer alt uten å tenke seg om og de sier det ikke for å såre. De sier bare det de ser. 

Anonymkode: 750d7...39a

• Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet

Barn kommenterer veldig ofte rett ut det de ser og har ikke forstått at man ikke kommenterer andres utseende, selv om man ikke nødvendigvis mener noe vondt med det. I barnehagen til mitt barn er det en pappa som er godt over 2 meter høy, dette ble støtt og stadig kommentert av barna. De spurte om han var en kjempe osv. 

Anonymkode: f789d...8a7

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da sier du følgende: 

Alle mennesker er forskjellige. Noen er store, noen er små. Jeg har myk mammakropp som er ekstra god å klemme.

Min unge nekta å klemme tynne voksne fordi de var så harde mens mammaen hans var myk 😂

Anonymkode: e8a62...284

Mine barn nekta å klemme tykke voksne, de var redd for å bli borte i fettet... 😂

Morsomt? Nei!

• Liker 25
  • Nyttig 9
Skrevet
Macro skrev (1 minutt siden):

"Myk mammakropp som er ekstra god å ta i?" Fy faen så teit. Well played å shame sunne mennesker.

Syns det også blir å shame folk som ikke har «myk mannskropp» som er deilig å klemme. Som at det ikke kan være godt å klemme en normalvektig /tynn person 😂

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns det også blir å shame folk som ikke har «myk mannskropp» som er deilig å klemme. Som at det ikke kan være godt å klemme en normalvektig /tynn person 😂

Myk mammakropp…

• Liker 2
Skrevet

Unger er unger.

Hvis det plager deg så er det vel en ting å ta tak i allerede i dag, selv om det vil ta mange år.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje det er mulig å ta det opp med personalet slik at de kan lære barna at man ikke skal kommentere folk på den måten? Når ikke foreldre klarer å oppdra egne barn, tenker jeg ...

Anonymkode: e9543...13f

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Sånn er unger i den alderen bare, de er så små og impulsive at det bare bobler ut, samtidig som de ikke helt har lært hva som er greit å si eller ikke..

Hvis det plager deg veldig hadde jeg sagt i fra til deres ped-leder så han eller hun kan snakke litt med barna om hva som er fint å si og ikke. Jeg personlig hadde nok tatt dette som motivasjon til å gjøre små endringer i livsstilen min. 

Anonymkode: 0ed4d...eed

• Liker 11
Skrevet

Min sønn erklærte høylydt hva bestefaren mente om tatoveringer til en mann som hadde mange sånne. Det er ikke så mye å gjøre med, man beklager og prøver å fortelle avkommet at man ikke sier slikt.

Anonymkode: 6ef2b...442

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje det er mulig å ta det opp med personalet slik at de kan lære barna at man ikke skal kommentere folk på den måten? Når ikke foreldre klarer å oppdra egne barn, tenker jeg ...

Forstår jo hvorfor barn blir som de blir, når jeg ser kommentarene til det som formodentlig er foreldre her inne. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde gitt beskjed om st det ikke er greit å si, ja de er barn men likevel ikke greit! Min ble stoppet de fp gangene han prøvde på det

Anonymkode: ed828...fa7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Unger er unger.

Hvis det plager deg så er det vel en ting å ta tak i allerede i dag, selv om det vil ta mange år.

🤦🏻‍♀️

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, barn er barn og de tenker ikke før de snakker. 

Hvis det i tillegg tar deg mange år før du blir slankere, så da er du virkelig tjukk. Barn kommenterer alt uten å tenke seg om og de sier det ikke for å såre. De sier bare det de ser. 

Oppdra barna er viktig, ikke greit å si sånt og dine kommentarer er ikke bedre

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, Forundret.. said:

Unger er unger.

Det der er en typisk gidder ikke oppdra barna mine tankegang. En del av oppdragerrollen er å oppdra ungene, og mine barn visste fra de var små hva man kan si og ikke kan si til andre mennesker. 

Anonymkode: f3bc8...6e0

• Liker 9
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...