Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksene mine sletter og blokkere meg etter brudd. Jeg hører aldri mer fra noen etter det ble slutt..Hvorfor gjør de det? Har de aldri brydd seg om meg? Jeg trenger tid selv, men av ekser er det kun 1 jeg har hatet og ønsker det verste i ettertid. De andre håper jeg har det bra, alene, eller med noen andre. Jeg slutter ikke bry meg fordi man ikke passer som kjæreste..Mann: hvorfor sletter du og blokkerer ekser? Betydde de ingenting for deg?

Anonymkode: be55c...e7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de er såret etter bruddet og/eller ferdige med forholdet, og ikke ønsker et vennskap. De sletter for å ikke bli påminnet.

Anonymkode: 3bf4b...f6d

• Liker 5
Skrevet

Beklager at jeg påpeker det åpenbare her, men det er du som er fellesnevneren. Du sier du har mange ekser, og alle, med unntak av en, skyr deg. Har du tenkt på at det kanskje har noe med deg å gjøre? Hvordan har du oppført deg? 

Har selv 4 ekser, og har et godt forhold til alle 4. Det går an, om også du oppfører deg. 

Anonymkode: 1678a...1c3

• Liker 6
Skrevet

Det er da helt naturlig at man sletter og blokkerer etter et brudd. Man er ferdig og vil gå videre.

Anonymkode: b84c1...556

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blokkering = hat?

Nei, nå må du gi deg, ikke vær så dramatisk.

Blokkering = avslutning

Anonymkode: 83de8...d7b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt normalt å slette og blokkere. Enten man er sur, såret eller bare ikke ønsker å se xen på sosiale medier. 

Jeg snakker også kun med den ene xen min, sannsynligvis bare fordi han er barnefar, men vi har ett godt forhold i dag. 

Det har ikke noe med at jeg hater de andre xene mine, men jeg bryr meg jo ikke om de noe mer. De er ikke en del av livet mitt og det er helt greit. Jeg tenker aldri på de heller.  

Anonymkode: 276c8...56a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er da helt naturlig at man sletter og blokkerer etter et brudd. Man er ferdig og vil gå videre.

Kanskje hvis det er et flyktig forhold til en du egentlig ikke er glad i, eller noe som har endr veldig dårlig, med krangel eller utroskap.

Men normale voksne mennesker, som deler mange år av livet i et kjærlighetsforhold, bør da ikke ha behov for å BLOKKERE den andre parten fra all kontakt. Det høres veldig sært ut.

Anonymkode: b2f06...14b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kanskje hvis det er et flyktig forhold til en du egentlig ikke er glad i, eller noe som har endr veldig dårlig, med krangel eller utroskap.

Men normale voksne mennesker, som deler mange år av livet i et kjærlighetsforhold, bør da ikke ha behov for å BLOKKERE den andre parten fra all kontakt. Det høres veldig sært ut.

Det er da ganske individuelt hva man har behov for.

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Har opplevd det med én. Jeg vet at han blokket meg for å ikke se noe av meg fordi han ble såret. 

Folk kommer seg videre på forskjellige måter🤷🏻‍♀️

Skrevet

Noen tar avstand for å komme over bruddet raskere. Altså hvis DU har slått opp med dem.

Hvis du føler at de hater deg, så tenker jeg at noe må ha skjedd. Stygge krangler ofte, gjerne pga sjalusi, som har ført til brudd. Eller at det har vært stygge krangler i forbindelse med bruddet.

Anonymkode: e07f3...419

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne og har slettet mine ekser fra alt av sosiale medier. Selvfølgelig kan de kontakte med via mobil, men det har de ikke gjort. For meg er det helt naturlig å slette de fra sosiale medier da jeg ikke har noe ønske om å ha de som venner, og på mine sosiale medier er det kun venner og familie som jeg omgås regelmessig.

Anonymkode: c9ec6...fa3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mann: hvorfor sletter du og blokkerer ekser? Betydde de ingenting for deg?

1. Jeg har null tro på at ekser skal bli mine venner, fatter ikke at noen kan mene det.

2. Jeg har ikke så snevert sosialt miljø at jeg må hente venner som har vært ekser.

3. Det er sunt å gå videre.

4. Det er bra for en eventuell ny partner at jeg er gått videre og ikke har kontakt med ekser. 

Anonymkode: f2805...f08

Skrevet

Dette var nytt for meg😅 Pleier de å fjerne blokkeringen sin etter en stund? Hva er normalt der, mtp fjerning av blokkering? Det må da være ubehagelig å møte på de på butikken i etterkant.

Anonymkode: 22962...381

Skrevet (endret)

Har ikke noen nær omgang med eksene mine, foruten faren til ungene. Men altså... vi er voksne, siviliserte mennesker som har vanlig sosial kontakt, også på sosiale medier. Ingen dramatisk adferd i etterkant, krangler, mas eller ståhei. Går man fra hverandre fordi kjærestefølelser dør, og man ikke er i konflikt så er man fortsatt nære. Jeg syns at sletting er litt dramatisk og demonstrativt, og blokkering veldig underlig.
Unntaket, tenker jeg, er om man må beskytte seg fra mas og slitsomme påminnelser. Sette grenser. Jeg har et par som jeg har blokkert i messenger, fordi de ikke har oppført seg bra etter brudd, men vi er "venner" i sosiale medier ellers.

Dersom du har hatt stort behov for å skjelle dem ut eller bruke dem som hobbypsykologer i innboksen kan det være at de må beskytte seg mot deg? Eller legger du ut demonstrative statuser for å minne dem på din eksistens etterpå? A la "Seeee hvor LYKKELIG jeg er med min nye Eros!"

Endret av Andro
  • Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd at ekser har blokkert meg. Vi har ikke så mye kontakt, men ene eksen stakk innom i sommer da han og fruen var på bilferie i Norge. Hadde ikke sett han på 15 år! Koselig synes både jeg og samboeren min. Det er en hyggelig kar (ellers hadde jeg ikke blitt kjæreste med han), og ser ikke poenget med å plutselig bli uvenner bare fordi vi ikke fungerte som kjærester.

Anonymkode: e07f3...419

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Blokkering = hat?

Nei, nå må du gi deg, ikke vær så dramatisk.

Blokkering = avslutning

Anonymkode: 83de8...d7b

Jeg synes blokkering i seg selv er ganske hysterisk. Jeg hadde syntes det hadde vært flaut å blokkere. Som om det liksom skal bety så jævlig mye at jeg ikke kan tåle å se noe som helst av eksen. 

I min bok er blokkering=drama.

Anonymkode: a3c67...37d

Skrevet

Det er da ganske individuelt hva man har behov for.

Normale mennesker som har avsluttet et forhold i minnelighet vil nok ha lite behov for å blokkere hverandre. 

Skrevet

De jeg har blokkert har jeg gjort det pga oppførsel som ikke er akseptabelt for meg. Blir jeg behandlet dårlig og såret, så vil jeg ikke ha de i mitt liv. Men er det en bra dame, så holder jeg gjerne kontakten, noe jeg jevnlig gjør med en eks 

Skrevet

Eksene mine sletter og blokkere meg etter brudd. Jeg hører aldri mer fra noen etter det ble slutt..Hvorfor gjør de det? Har de aldri brydd seg om meg? Jeg trenger tid selv, men av ekser er det kun 1 jeg har hatet og ønsker det verste i ettertid. De andre håper jeg har det bra, alene, eller med noen andre. Jeg slutter ikke bry meg fordi man ikke passer som kjæreste..Mann: hvorfor sletter du og blokkerer ekser? Betydde de ingenting for deg?

Anonymkode: be55c...e7f

Fordi jeg går videre og ønsker ikke å opprettholde et vennskap med en eks. 

Er jeg ferdig, er jeg ferdig. Og av respekt for videre forhold, velger jeg å gjøre kort prosess. 

Anonymkode: 286f4...0b4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...