AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Del Skrevet 10. oktober 2023 Hei - har gått på cyclogest siden egguttak. Tok blodprøve i sist uke som jeg venter på svar på. Fikk beskjed om å ta cyclogest i 15 dager , og disse dagene er nå overstått . Venter fortsatt på svar på blodprøve. Bør jeg fortsette på cyclogest til jeg får svar , eller skal man stoppe med disse uansett etter 15 dager? Har lagt meg i ringekø hos riksen , men der er det noen dagers ventetid Anonymkode: 39c67...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei - har gått på cyclogest siden egguttak. Tok blodprøve i sist uke som jeg venter på svar på. Fikk beskjed om å ta cyclogest i 15 dager , og disse dagene er nå overstått . Venter fortsatt på svar på blodprøve. Bør jeg fortsette på cyclogest til jeg får svar , eller skal man stoppe med disse uansett etter 15 dager? Har lagt meg i ringekø hos riksen , men der er det noen dagers ventetid Anonymkode: 39c67...aad Jeg hadde tatt ut mer og fortsatt. Du er såpass langt på vei at du kan ta en hjemmetest nå. Kjøp en billig test og se om den er positiv. Er den det så fortsetter du hvertfall, er testen negativ så hadde jeg fortsatt uansett men en test skal bli positiv så langt som du er på vei. Det skader ikke fosteret å ta progesteron, veldig mange fortsetter til uke 12 når de gjennomgår IVF mens andre tar det mye lenger. Lykke til!!! ❤️ Jeg har vært på Riksen selv og har gjort veldig mye utenfor avtalt behandlingsplan fordi de er umulige å få tak i. Ingenting av det jeg har gjort har vært feil, men infoen jeg har behandlet meg selv ut i fra er fra Google og det er ikke bra nok at det skal være sånn man må skaffe seg kunnskap. Frustrerende å måtte Google seg frem til såpass mye som jeg har gjort, de skulle hatt flere tilgjengelige ansatte for å svare på viktige spørsmål! Anonymkode: abc17...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Del Skrevet 10. oktober 2023 Hei😊 Jeg hadde også fortsatt på cyclogest. Der jeg går sier de at man ikke må slutte på noen medisiner før de har gitt endelig beskjed om det. Jeg stusser litt over at du må vente SÅ lenge på blodprøve-svar. Er det en vanlig HcG-prøve det er snakk om? Anonymkode: 44982...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei😊 Jeg hadde også fortsatt på cyclogest. Der jeg går sier de at man ikke må slutte på noen medisiner før de har gitt endelig beskjed om det. Jeg stusser litt over at du må vente SÅ lenge på blodprøve-svar. Er det en vanlig HcG-prøve det er snakk om? Anonymkode: 44982...ce8 Blodprøvene er behandlet for lenge siden, problemet på Riksen er at de ikke har nok folk til å ringe pasientene tilbake. Jeg får hver uke melding via appen om at de har lange køer på 6 dager (glemt å avinstallere den). Det er helt sinnsykt hvor underbemannet den avdelingen er. Anonymkode: abc17...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blodprøvene er behandlet for lenge siden, problemet på Riksen er at de ikke har nok folk til å ringe pasientene tilbake. Jeg får hver uke melding via appen om at de har lange køer på 6 dager (glemt å avinstallere den). Det er helt sinnsykt hvor underbemannet den avdelingen er. Anonymkode: abc17...4aa Skjønner. Høres jo helt umenneskelig ut at man må vente så lenge på svar. Er jo så mye usikkerhet og spørsmål som kan oppstå underveis i en slik prosess. Håper du får svar snart da, og lykke til videre🤞 Anonymkode: 44982...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner. Høres jo helt umenneskelig ut at man må vente så lenge på svar. Er jo så mye usikkerhet og spørsmål som kan oppstå underveis i en slik prosess. Håper du får svar snart da, og lykke til videre🤞 Anonymkode: 44982...ce8 Jeg er ikke TS. 😊 Jeg brukte alle forsøkene mine på Riksen uten å bli gravid. Satt på første innsett privat. Dessverre hadde jeg anbefalt alle å gå privat, offentlig er helt grusomt. Kunne jeg gått tilbake i tid hadde jeg prøvd ett forsøk offentlig men så gått over til privat hvis det ikke funket. Man trenger kanskje andre medisiner eller tettere oppfølging enn det man får offentlig. Og i det offentlige sjekker de ikke helt essensielle ting for å kunne bli gravid eller behandler dem, noe som gjør at man kaster bort dyrebar tid og penger. Anonymkode: abc17...4aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Del Skrevet 10. oktober 2023 TS her - Tusen takk for svar alle sammen - blodprøven (hcg) ble tatt på lokalt legekontor og ble sendt videre til analysering på sykehuset. Prøven ble tatt lokalt først og fremst pga lang reisevei, men vurderer nå å kjøre de timene neste gang for å få svar samme dag. Har denne gangen fått info om at svar først foreligger der etter 3-4 dager, noe jeg har forståelse for i travle tider, men samtidig går tiden så utrolig sakte når man venter på svar. Svak strek på rfsu-test søndag og i går, så er spent på hva endelig svar viser. Da fortsetter jeg på cyclogest en stund til - fint at slike forum finnes når man sitter med en haug med spørsmål - takk Anonymkode: 39c67...aad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Del Skrevet 10. oktober 2023 Krysser fingrene for deg, og ønsker lykke til🤞☺️ Anonymkode: 44982...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei - har gått på cyclogest siden egguttak. Tok blodprøve i sist uke som jeg venter på svar på. Fikk beskjed om å ta cyclogest i 15 dager , og disse dagene er nå overstått . Venter fortsatt på svar på blodprøve. Bør jeg fortsette på cyclogest til jeg får svar , eller skal man stoppe med disse uansett etter 15 dager? Har lagt meg i ringekø hos riksen , men der er det noen dagers ventetid Anonymkode: 39c67...aad Jeg ville tatt en test først.. Anonymkode: f8c46...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #10 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville tatt en test først.. Anonymkode: f8c46...5fd TS har tatt test. Svak strek. Jeg tenker fortsett med cyclogesten 🥰 Anonymkode: cdc5e...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå