. Anonym. Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Jeg har fått råd fra flere om å søke om plass på Modum bad men vet ikke om min fastlegen vil sende henvisning. Jeg vet at det er lang ventetid samtidig kan det gå begge veier, at jeg enten får avslag eller innvilget. Jeg fikk en midlertidig diagnose for 11 år tilbake som var atypisk autisme men den ble forandret til ptsd i 2021. Alle mener at jeg ikke burde fått den midlertidige diagnosen i det hele tatt. Min nåværende fastlege undrer på hvorfor jeg ikke ble diagnostisert med CPTSD istedenfor. En annen fastlege som jeg ikke har lenger sendte henvisning til Modum bad men det er 11 år siden men jeg fikk avslag på grunn av at dem mente at jeg hadde "en midlertidig utviklingsforstyrrelse, på grunn av den så hadde dem ikke et egnet behandlingstilbud" til meg. På en måte så føler jeg at det er for sent for meg siden jeg er 32 å ikke 22, men folk sier at det er aldri for sent søke hjelp. Jeg har fått vite hva flere at gjennomsnittsalderen er mellom 35 og 40, og pasientene er fra tidlig i 20-åra til godt over 60. Det må også være med egenbeskrivelse fra pasienten: Vi ønsker at pasienten skal skrive to til fire sider med utgangspunkt i disse spørsmålene: -Denne må sendes separat pr. post, ikke legges ved den elektroniske henvisningen. Hva ønsker du hjelp for? Hva er bakgrunnen for problemene dine? Hvordan kommer problemene til uttrykk og hvilke konsekvenser får de? Hva har du av terapierfaring og hvilket utbytte har du hatt av tidligere behandling? Hva ønsker du å oppnå gjennom et behandlingsopphold på Modum Bad? Vi ber også om at pasienten beskriver andre forhold som kan være viktige for at vi skal kunne forstå problemene og gjøre en vurdering av hva som kan være riktig behandling. Jeg har problemer med å formulere meg på en god forståelig måte men jeg prøver.. Endret 9. oktober 2023 av . Anonym.
Paneera Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Hei ❤️ Hvis du har blitt endelig utredet i spesialisthelsetjenesten, og det er konkludert med at du ikke har autisme, men derimot at symptombildet skyldes traumer, så kan du søke deg til Modum igjen. Det er da viktig at legen sender en utfyllende søknad hvor traumehistorie samt differensialdiagnostikk fremkommer. Helst ønsker Modum henvisning fra spesialisthelsetjeneste, og ikke fra fastlege. Hvis du går til DPS vil jeg råde deg til at det sendes søknad derifra. De har også tilgang på full psykiatrisk journal fra BUP og DPS, f.eks i motsetning til fastlegen som bare ser fastlegejournalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå