Gjest Inverto Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har et personlig problem jeg ikke har snakket om, og jeg er redd for at dette kan bli en issue i potensielle parforhold Slik som jeg føler med mine venner, så er det slik at jeg ikke føler at jeg kan være helt avslappet og meg selv med dem. Jeg snakker ikke her om å la vær å gjøre slemme eller upassende ting, det burde alle unngå. Jeg snakker om tankene som gjør at jeg hele tiden må la være å si eller gjøre noe som KAN (subjektivt) virke kleint og uperfekt. Jeg er redd for at mangelen på evnen til å være komfortabel og naturlig med en kjæreste skal være et problem. En tanke som ofte slår meg er at hvis det blir slutt mellom meg og dama, at hun da kommer til å fortelle andre om mine flauser og sårbarheter. Jeg vet ikke om det som feiler meg her kalles for tillitsvansker eller relasjonsforstyrrelse, men det er noe som har fulgt meg helt siden ungdomskolen Er det noen andre som har følt at de må redigere seg selv og ikke kan være avslappet med sin partner? Har dere noen råd eller forslag?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Kanskje er du en overtenker og en perfeksjonist? Har du noen venner du kan være helt deg selv med? Noen du har kjemi med? Man trenger ikke å klaffe med 100 venner. Vær deg selv, så blir du nære venner med de som liker deg for den du er 😀 Anonymkode: 0046d...386
Gjest Inverto Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje er du en overtenker og en perfeksjonist? Har du noen venner du kan være helt deg selv med? Noen du har kjemi med? Man trenger ikke å klaffe med 100 venner. Vær deg selv, så blir du nære venner med de som liker deg for den du er 😀 Anonymkode: 0046d...386 Jeg skjønner haha ja jeg er absolutt en overtenker. En som grubler haha! Jeg har 1 venn jeg kan vær veldig naturlig med, men ikke 100%. Men siden jeg kan være så avslappet dem, så kan jeg kanskje benytte sjansen til å trene meg opp til å bli mer avslappet med dem haha
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Om du finner noen med like interesser, så er det gjerne lettere at praten går lett. 😀 Anonymkode: 0046d...386
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 Hadde det absolutt sånn da jeg var ung i alder av 20 +- men å bli voksen så kom selvsikkerheten også, og da forsvant disse tankene og brydde meg ikke så mye om hva andre tenkte om meg. Anonymkode: 533c4...0a7
lillevill Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Det hjelper deg ikke å bekymre deg for hva som kan skje. Du blir p syk som du skal ta alle sorger på forskudd. Så hva om hun forteller noen noe ufint om deg hvem bryr seg? Det er sannheten som teller og det er at du gjør så godt du kan.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Det er fordi du overtenker, som jeg har sagt til deg før, det beste er bare å kaste seg i det istedenfor å analysere alle om, hvis, opp og ned i mente. Anonymkode: bf7a9...f9f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg har det på lik måte, har hatt mange venner opp igjennom som jeg har hatt det fint med - men ikke vært 100% meg selv. Var også slik med min eks, det var slitsomt og jeg følte at jeg holdt tilbake en del av meg selv. I mitt nåværende forhold med min mann er jeg 110% meg selv 😂 Det er kjempe deilig og han er på mange måter lik meg når det gjelder humor og generelt. Har det mye bedre meg med selv og generelt ellers med andre mennesker når han er der. Mitt råd er, om du ikke kan være 100% deg selv i et forhold - så er det ikke riktig for deg rett og slett. En skal kunne være akkurat slik man er, med den riktige partneren. Anonymkode: 73332...404
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå