Gå til innhold

Anmeldelse av voldtekt. Hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble voldtatt av en nær meg for noen måneder siden. Kort info; han var manisk og paranoid, han hadde nettopp ligget en natt på glattcelle pga opptøyer i gatene og besittelse av våpen, underveis mens jeg var hos ham den kvelden gjorde han noe urelatert til meg som gjorde at 20-30 politi trappet opp i oppgangen ikledd fult «SWAT-utstyr». Jeg sto da lettkledd i gangen fordi han hadde tvunget meg ut for å ta i mot noe mat han hadde bestilt. Jeg turte ikke si noe til politiet om hva som hadde hendt og det endte med at jeg måtte stå to timer ute på gangen fordi han forskanset seg i leiligheten. Politiet dro til slutt uten å gjøre noe etter å ha få snakket med ham. Det som ledet til alt dette var at han trappet opp på døren min noen timer tidligere og jeg gjorde alt for å prøve å bli kvitt ham og få ham til å dra hjem og legge seg. Han var aggressiv og truende og jeg var mildt sagt redd. Jeg dro rett på mottak noen timer etter dette og fikk tatt alle bevis. 

Jeg hadde egentlig tenkt å ikke anmelde, for jeg har fått vite at det er vanskelig å vinne og han brukte ikke vold mot meg, men for noen dager siden fikk jeg vite at han har gjort noe (dog vet jeg ikke helt sikkert i hvilken grad) mot ei anna jeg visste hvem var gjennom ham. Hun er enda noen år yngre enn meg. Han hadde også fortalt meg bare en kort stund før alt dette at han var i prat med ei på 17 - han er 29.. Jeg har nå bestemt meg for å anmelde, ikke så mye pga egen sak, for jeg vet sjansen for å vinne er liten, men jeg klarer ikke å gå videre og vite alt dette og ikke prøve, så om noen andre står frem så har han allerede noe på seg. Jeg gruer meg for jeg vet det blir fælt. Jeg venter på at advokat skal kontakte meg, men noen som vet hvordan en går frem i en slik sak? Bare forteller jeg min side til politiet og så blir det sannsynligvis henlagt? Om jeg gjør dette, og det blir henlagt, vil det stå et sted slik at om noen andre kommer frem så har de ekstra grunnlag? Han var jo også psykisk syk, vil han kunne bli strafferettslig utilregnelig?

Anonymkode: 5e9f6...c28

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor klem til deg ❤️ 

Det er ikke sikkert det blir henlagt selv om mange slike saker blir henlagt. Det er stort av deg å anmelde på bakgrunn av det du skriver. Heier på deg. 

Nå er det årevis siden jeg anmeldte seksuelle overgrep, men da tok jeg kontakt med politiet og kom inn på avhør. Så tok de han inn til avhør. 

Jo flere som anmelder han, jo større sannsynlighet er det for å vinne frem. 

Det viktigste er at du tar vare på deg selv, får hjelp og støtte under hele denne prosessen. 

Anonymkode: 703b8...0dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...