Hmmmmmm Skrevet 11. oktober 2023 #41 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg er selv en kvinne på 42 år. Jeg bruker standard rens og tretinoin på kveld. På dag bruker jeg c vit i kapsler fra no7 og solkrem. Enkelt og greit. En dag i uken bruker jeg lactic acid på kveld i stede for tretinoin. Bruker fuktighetskrem og rens uten parfyme. Ikke behov for å bruke mye aktive ingredienser i disse to produktene. 2
Gjest Hoia Skrevet 11. oktober 2023 #42 Skrevet 11. oktober 2023 Most avokado, agurk vann og litt spytt.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #43 Skrevet 11. oktober 2023 9 minutter siden, Hmmmmmm said: Jeg er selv en kvinne på 42 år. Jeg bruker standard rens og tretinoin på kveld. På dag bruker jeg c vit i kapsler fra no7 og solkrem. Enkelt og greit. En dag i uken bruker jeg lactic acid på kveld i stede for tretinoin. Bruker fuktighetskrem og rens uten parfyme. Ikke behov for å bruke mye aktive ingredienser i disse to produktene. Samme her. Det enkleste er det beste. Det er primært gener og livsstil som bestemmer hvordan huden din ser ut, ikke hudpleie. Utover disse produktene produktene du nevner så er det egentlig ingenting som er verdt å bruke. Hudpleieindustrien tjener vanvittig med penger på å utnytte folks usikkerheter når det kommer til egen hud, og selger oss masse produkter vi ikke trenger og som ikke har noen effekt. Anonymkode: 3f844...cf7 1 1
Roci Skrevet 12. oktober 2023 #44 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hudpleieindustrien tjener vanvittig med penger på å utnytte folks usikkerheter når det kommer til egen hud, og selger oss masse produkter vi ikke trenger og som ikke har noen effekt. Anonymkode: 3f844...cf7 Du har så rett! Og det er derfor det er viktig å skaffe seg kunnskap om ingredienser og virkestoffer 4
Roci Skrevet 12. oktober 2023 #45 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ikke nødvendigvis et serum, men det kan være toner med AHA eller BHA. Roci, hvilke AHA-produkt og peptid-serum anbefaler du? Anonymkode: 3561c...d73 Ettersom du bruker tretinoin, vil jeg tro at melkesyre (lactic acid), mandelsyre (mandelic acid) eller glykolsyre (glycolic acid) er de beste, ettersom de er skånsomme og også tilfører fukt Eventuelt PHA (Poly Hydroxy Acids). BHA eller salicylsyre er best egnet dersom du har uren hud med kviser og/eller hudormer, ettersom den bidrar til å løse opp talg i porene. Jeg synes personlig at både Lactic Acid og Glycolic Acid Toner fra The Ordinary fungerer helt utmerket! Jeg har forsøkt tilsvarende produkter fra andre og dyrere merker, men merket ærlig talt ikke noen forskjell. Dette er ganske tyntflytende serum som trekker raskt inn i huden. Dette serumet fra Paulas Choice inneholder både glykolsyre og BHA, pluss flere fuktighetsgivende og beroligende ingredienser som er gunstig når du behandler huden med tretinoin. Hvis du ønsker å prøve et serum med PHA i stedet for, er The Inkey List PHA Toner et godt budsjettkjøp Dette serumet fra Beauty Act, Kicks eget merke, inneholder melkesyre og glycolsyre i tillegg til PHA og beroligende og fuktende allantoin. Når det gjelder peptidserum, liker jeg veldig godt Multi Action Serum fra Skincity Skincare. Jeg er også positivt overrasket over The Ordinary Buffet + Copper Peptides 1%, dette har gitt synlige resultater på min hud. Kopperpeptid er vel det peptidet som det finnes mest dokumentasjon på at faktisk fungerer, det er gjort flere valide kliniske studer på dette. Disse serumene inneholder en skikkelig cocktail av flere peptider, deriblant kopperpeptider: Mary & May 6 Peptide Complex Serum Biossance Squalane and Copper Peptide Rapid Plumping Serum Medik8 Copper PCA Peptides Selv om det finnes flere kliniske studier på spesielt kopperpeptider, så er peptider fortsatt litt "upløyd mark" innenfor hudpleie, så personlig ville jeg kanskje ikke ha kjøpt det aller dyreste peptidserumet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå