Gå til innhold

Hva er den beste rynkekremen jeg skulle ha brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, du kan jo bare legge det ut her også da 😁 

Men, hadde Tretinoin vært noe for meg? Jeg synes jeg får bare mer og mer rynker for hvert dag jeg nå 😔😔😔

Anonymkode: 7b5f6...4ab

Hvis du vil gjøre noe med rynkene så bruk penger på ting som faktisk fungerer: tretinoin, solkrem med beskyttelse fra UVA-stråling, laserbehandlinger osv. Ikke bruk penger på ymse produkter fra Bodyshop og lignende som ikke har noen effekt og også kanskje vil gjøre ting verre ved å skape irritasjon i huden. Bildet under viser resultatet fra 2 år med bruk av tretinoin.
 image.png.f4b7be4450d8fcf2d416d064427cbb36.png

Anonymkode: 3f844...cf7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, du kan jo bare legge det ut her også da 😁 

Men, hadde Tretinoin vært noe for meg? Jeg synes jeg får bare mer og mer rynker for hvert dag jeg nå 😔😔😔

Tretinoin er reseptbelagt og må utskrives av lege, så det føler jeg meg ikke kvalifisert til å uttale meg om :) Du bør ha en konsultasjon hos hudlege før du evt. begynner med tretinoin, da dette er et svært effektiv virkestoff som kan være veldig irriterende på huden, spesielt ettersom du har sensitiv hud. Men dette må som sagt en lege uttale seg om . 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Roci said:

Hva tenker du er ditt omtrentlig månedlige budsjett? Mange produkter holder lenger enn en måned, men det gir meg en pekepinn om hvilken prisklasse jeg skal foreslå produkter i.

Om du har tid, råd og lyst kan du også gå til en hudpleier i stedet for å ta imot råd fra en hudpleienerd på et anonymt forum ;) jeg er helt åpen på at jeg ikke er utdannet hudpleier  :) 

Min personlige mening er at effektiv hudpleie ikke trenger å være dyrt, og det er derfor jeg ofte foreslår rimeligere merker enn f.eks. ZO/Obagi, Elixir m.m. Dette er også produkter som er svært potente (høye konsentrasjoner av aktive virkestoffer), og derfor bør brukes i samråd med hudpleier for å unngå å overbehandle/feilbehandle huden. Har man sensitiv hud, bør man være varsom med f.eks. sterke eksfolierende syrer. 

Du, jeg sender deg privat melding jeg 😁 😁 😁

• Liker 1
Skrevet

Forslag til hudpleierutine:

Morgen: 

• Avslutt med solkrem, på denne årstiden trenger du ikke bruke høy faktor. 

Når det gjelder huden rundt øynene, oppnår du nok best resultat med å kombinere et serum og en øyekrem. Det finnes øyekremer med retinol, men disse anbefales gjerne ikke brukt på dagtid, da retinol både gjør huden mer solsensitiv samt at virkestoffet brytes ned av UV-stråling. Dette kan løses med å bruke solkrem rundt øynene. Jeg vil imidlertid foreslå at du bruker et peptidserum morgen og kveld, bruker din vanlige fuktighetskrem (alle de jeg foreslår kan brukes rundt øynene) om dagen, og en øyekrem med retinol om kvelden i tillegg til serumet. 

Kveld:

Bruk serumet 1 gang pr uke i 3-4 uker. Dersom huden din tåler det, kan du øke til 2 ganger pr. uke i 3-4 uker og så videre. Ikke bruk retinol to kvelder etter hverandre i begynnelsen. Dersom du til slutt kan bruke retinol hver kveld uten irritasjon, anbefaler jeg uansett å la huden få pause 1 kveld i uka, der du pøser på med ekstra fukt, f.eks. fuktmaske. Når du har brukt opp produktet, kan du øke til et produkt med litt høyere konsentrasjon, f.eks. 0,3% eller Crystal Retinal 6.

Hvis du vil, kan du bruke fuktighetskrem etter retinolserumet, det kjenner du etter. De kveldene du ikke bruker retinol, kan du bruke en ansiktsolje for ekstra fukt, f.eks The Ordinary 100% Organic Borage Seed Oil, som er bra for tørr og sensitiv hud. Denne brukes som siste steg i kveldsrutinen etter serum og fuktighetskrem. 

En ting man alltid bør gjøre når man begynner med aktive ingredenser, i ditt tilfelle retinol, er å sjekke om du tåler produktet før du begynner å bruke det. Påfør en liten mengde på et sted der huden er tynn, f.eks. innsiden av håndleddet eller albuen. Vent i minst 24 timer. Dersom du ikke opplever noen reaksjon/irritasjon, kan du begynne å bruke produktet i ansiktet. Dersom irritasjon skulle oppstå underveis, må du trappe ned eller slutte å bruke produktet for en periode.

Nå har jeg lenket litt i hytt og vær, men merker som CeraVe, Cosrx, The Ordinary, The Inkey List, Bioderma og Boots No7 fås hos flere apotek. 

Skincity Skincare, Medik8, Paula's Choice og Elemis fås hos Skincity.no, men når det gjelder Medik8 og Elemis hender det at andre nettbutikker har lavere priser :) 

Hvis det er noe du lurer på, er det bare å spørre :) 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Jøje meg! Hvem har tid til et sånn regime 😲

Kred for å sette opp forslag, da.

Anonymkode: 3e5f2...fe3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jøje meg! Hvem har tid til et sånn regime 😲

Kred for å sette opp forslag, da.

Anonymkode: 3e5f2...fe3

Det tar faktisk bare noen få minutter morgen og kveld :) Man kan jo klare seg med en fuktighetskrem om man vil, men ønsker man å forbedre huden, så må man investere litt tid og penger. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
19 minutter siden, Roci said:

Forslag til hudpleierutine:

Morgen: 

• Avslutt med solkrem, på denne årstiden trenger du ikke bruke høy faktor. 

Når det gjelder huden rundt øynene, oppnår du nok best resultat med å kombinere et serum og en øyekrem. Det finnes øyekremer med retinol, men disse anbefales gjerne ikke brukt på dagtid, da retinol både gjør huden mer solsensitiv samt at virkestoffet brytes ned av UV-stråling. Dette kan løses med å bruke solkrem rundt øynene. Jeg vil imidlertid foreslå at du bruker et peptidserum morgen og kveld, bruker din vanlige fuktighetskrem (alle de jeg foreslår kan brukes rundt øynene) om dagen, og en øyekrem med retinol om kvelden i tillegg til serumet. 

Kveld:

Bruk serumet 1 gang pr uke i 3-4 uker. Dersom huden din tåler det, kan du øke til 2 ganger pr. uke i 3-4 uker og så videre. Ikke bruk retinol to kvelder etter hverandre i begynnelsen. Dersom du til slutt kan bruke retinol hver kveld uten irritasjon, anbefaler jeg uansett å la huden få pause 1 kveld i uka, der du pøser på med ekstra fukt, f.eks. fuktmaske. Når du har brukt opp produktet, kan du øke til et produkt med litt høyere konsentrasjon, f.eks. 0,3% eller Crystal Retinal 6.

Hvis du vil, kan du bruke fuktighetskrem etter retinolserumet, det kjenner du etter. De kveldene du ikke bruker retinol, kan du bruke en ansiktsolje for ekstra fukt, f.eks The Ordinary 100% Organic Borage Seed Oil, som er bra for tørr og sensitiv hud. Denne brukes som siste steg i kveldsrutinen etter serum og fuktighetskrem. 

En ting man alltid bør gjøre når man begynner med aktive ingredenser, i ditt tilfelle retinol, er å sjekke om du tåler produktet før du begynner å bruke det. Påfør en liten mengde på et sted der huden er tynn, f.eks. innsiden av håndleddet eller albuen. Vent i minst 24 timer. Dersom du ikke opplever noen reaksjon/irritasjon, kan du begynne å bruke produktet i ansiktet. Dersom irritasjon skulle oppstå underveis, må du trappe ned eller slutte å bruke produktet for en periode.

Nå har jeg lenket litt i hytt og vær, men merker som CeraVe, Cosrx, The Ordinary, The Inkey List, Bioderma og Boots No7 fås hos flere apotek. 

Skincity Skincare, Medik8, Paula's Choice og Elemis fås hos Skincity.no, men når det gjelder Medik8 og Elemis hender det at andre nettbutikker har lavere priser :) 

Hvis det er noe du lurer på, er det bare å spørre :) 

Tusen tuuuusen takk 😘 😘 😘 Jeg skal sette meg ned å se litt over dette, å bestille meg noen produkter 😁 tusen takk for hjelpen. Virkelig ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen tuuuusen takk 😘 😘 😘 Jeg skal sette meg ned å se litt over dette, å bestille meg noen produkter 😁 tusen takk for hjelpen. Virkelig ❤️

Bare hyggelig, jeg håper produktene virker slik du ønsker 🥰 Husk at det kan ta tid før du ser effekt av retinolen på rynker/fine linjer, det vil ta noen måneder. Du burde imidlertid kunne se effekt av all den ekstra fukten ganske umiddelbart, i form av "plump" hud med fin glød :)  En velpleid og godt fuktet hud vil også alltid se yngre ut.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Gosj! Mye av det der er gresk for meg. 

Jeg synes jeg er flink som vasker meg morgen og kveld, med bare vann.. 😬

• Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, Forundret.. said:

Jeg er der jeg også 😂😂😂

• Hjerte 1
Skrevet

Man klarer seg i massevis med en enkel cleanser, solkrem, fuktighetskrem og tretinoin. Det er vel egentlig ingenting fra den lange rutinen som har dokumentert effekt. Det er også stor fare for å skape irritasjon og problemer i huden når man bruker så mange produkter med masse forskjellige ingredienser.

Men for all del, hvis TS helst vil bruke masse penger på hudpleie som antagelig ikke fungerer istedenfor å bruke lite penger på produkter som garantert fungerer så kjør på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man klarer seg i massevis med en enkel cleanser, solkrem, fuktighetskrem og tretinoin. Det er vel egentlig ingenting fra den lange rutinen som har dokumentert effekt. Det er også stor fare for å skape irritasjon og problemer i huden når man bruker så mange produkter med masse forskjellige ingredienser.

Men for all del, hvis TS helst vil bruke masse penger på hudpleie som antagelig ikke fungerer istedenfor å bruke lite penger på produkter som garantert fungerer så kjør på. 

Det eneste jeg har foreslått i tillegg til de tingene du nevner, er ekstra fukt (serum, spray eller toner pluss olje om natten) og et øyeserum🙂 Jeg har gitt TS mange produktforslag.i ulike prisklasser, men det er selvsagt bare meningen at hun skal bruke ett produkt fra hver kategori - om hun velger å følge forslaget mitt, da🙂 For det er kun et forslag, ikke noe mer.

• Liker 3
Skrevet
Forundret.. skrev (3 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er der jeg også 😂😂😂

Men nå spurte jo TS spesifikt etter anti-age hudpleie, da hadde det kanskje vært litt meningsløst å foreslå vann😄

Anonymkode: 684be...1cb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Roci skrev (6 timer siden):

Tretinoin er reseptbelagt og må utskrives av lege, så det føler jeg meg ikke kvalifisert til å uttale meg om :) Du bør ha en konsultasjon hos hudlege før du evt. begynner med tretinoin, da dette er et svært effektiv virkestoff som kan være veldig irriterende på huden, spesielt ettersom du har sensitiv hud. Men dette må som sagt en lege uttale seg om . 

Fikk tretinoin fra dermatolog og fikk det utskrevet med en streng beskjed om å starte forsiktig. Det har jeg gjort. To ganger i uken i 3 uker, og nå 3 ganger i uken i 3 uker… Det er først nå jeg skal ha det tre kvelder på rad. Har hatt tørr, litt flassende hud (flassingen ser jeg kun når jeg påfører foundation), men ikke andre reaksjoner. Ikke sett effekten på uren hud, får fremdeles kviser, ikke mer enn før heldigvis. Så spent på om jeg vil se noen effekt på akne når jeg begynner å bruke det oftere. 

Anonymkode: 3561c...d73

Skrevet
Roci skrev (3 timer siden):

Det tar faktisk bare noen få minutter morgen og kveld :) Man kan jo klare seg med en fuktighetskrem om man vil, men ønsker man å forbedre huden, så må man investere litt tid og penger. 

Kanskje vedkommende misforstår og tror at alle produktene skal brukes. Jeg antar St du mener at man skal velge en av tingene som første steg, enten toner, serum eller mist, ikke både toner, serum og mist. 

Det så enkelt ut:

- Toner, mist eller fuktighetsgivende serum.

- Fuktighetskrem

- Øyekrem - serum og krem

- Solkrem

+ rens om kvelden og retinol 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men stegene til Roci er absolutt ikke avanserte, men hun foreslår flere produkter så TS har litt å velge mellom.

Jeg bruker Tretinoin og har en enkel hudpleierutine. Vasker ansiktet med vann om morgenen, dobbelrenser om kvelden (balm + en mild rens), CeraVe fuktighetskrem og øyekrem med peptider, og selvsagt solkrem. Pluss squalane-olje noen dager i uken etter fuktighetskrem. 

For ekstra fukt er det nok fint med fuktighetsgivende mist eller serum. Og et serum under øyekrem er jo heller ikke mye styr og verdt det om det gir et bra resultat. 

Vurderer å legge til et peptidserum snart, og etter å ha brukt tretinoin i et halvt år tenker jeg å legge til et AHA eller BHA-serum. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men stegene til Roci er absolutt ikke avanserte, men hun foreslår flere produkter så TS har litt å velge mellom.

Jeg bruker Tretinoin og har en enkel hudpleierutine. Vasker ansiktet med vann om morgenen, dobbelrenser om kvelden (balm + en mild rens), CeraVe fuktighetskrem og øyekrem med peptider, og selvsagt solkrem. Pluss squalane-olje noen dager i uken etter fuktighetskrem. 

For ekstra fukt er det nok fint med fuktighetsgivende mist eller serum. Og et serum under øyekrem er jo heller ikke mye styr og verdt det om det gir et bra resultat. 

Vurderer å legge til et peptidserum snart, og etter å ha brukt tretinoin i et halvt år tenker jeg å legge til et AHA eller BHA-serum. 

Ikke nødvendigvis et serum, men det kan være toner med AHA eller BHA.

Roci, hvilke AHA-produkt og peptid-serum anbefaler du? :) 

Skrevet

Beste for en mann som meg,som jeg bruker for at ikke huden skal være så tørr,er Anti-age krem fra Rituals (for men) Den er så lett,lukter ikke standard krem lukt (som jeg hater) Gjør huden både mykere og strammere. Men varer ikke så lenge,så må påføres flere ganger til dagen eventuellt. Jeg pfører bare om morgen og noen ganger kveld. Dama sier hun ser forskjell. Har ikke direkte rynker,men enkelte linjer har det kommet. Disse blir merkbart mindre. Har svært sensitiv hud,denne kremen fungerer utmerket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje vedkommende misforstår og tror at alle produktene skal brukes. Jeg antar St du mener at man skal velge en av tingene som første steg, enten toner, serum eller mist, ikke både toner, serum og mist. 

Det så enkelt ut:

- Toner, mist eller fuktighetsgivende serum.

- Fuktighetskrem

- Øyekrem - serum og krem

- Solkrem

+ rens om kvelden og retinol 

Ja, du har oppfattet det helt riktig🙂 Forståelig at det kunne oppfattes som en kjempelang rutine med ørten produkter, da, det var jo mange produktforslag🙂

• Liker 1
Skrevet
IkkeAnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan får man tretinoin på resept da? Kan man bare gå til legen og spørre om å få det uten noe grunn annet enn rynkebehandling?

Jeg fikk min første tube gjennom en nett lege. Da kostet det meg 500 kr for bare resepten. Men gikk igjennom legen min nå. Sa at jeg sleit med kviser, og at jeg har prøvd mye annet, Sannheten er at jeg har aldri slitt med kviser😂 Fikk beskjed om å prøve en annen type A vitamin krem først før de hadde lov til å gi meg tretionin. Den er ganske mye dyrere en andre typer. En mnd etterpå sa jeg bare at den ikke hjalp. Fikk så resepten på tretinoin til slutt. Må må rett å slett bare prøve

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...