AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Har hatt min første psykologtime med emdr terapi etter en traumatisk hendelse. Underveis begynte jeg å gråte og det var vanskelig å puste skikkelig, men jeg klarte å holde en viss ro selv om kroppen gikk i "fight/ flight" modus. Underveis fikk jeg fryktelig vondt i brystet, som om det knep seg skikkelig sammen og ble en stikkende smerte og ikke slapp lenge etter gråting en var ferdig. Siste døgnet har jeg hatt samme vondt, men mer pulserende på samme sted (timen var på fredag). Psykologen annerkjente at jeg hadde vondt i brystet, men vi rakk ikke å snakke noe mer om det før timen var ferdig. Er denne type smerte vanlig? Har aldri slitt noe med angst eller denne type smerte før. Anonymkode: f7811...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Føler du deg bra og er frisk ellers bortsett fra denne smerten? Er du ung? Da er sjansene gode for at dette ikke er noe farlig. Stress og angst er faktisk en av de vanligste grunnene til brystsmerter. EMDR er jo litt tøft og stressende, så det vil gi mening dersom smerten kommer av den påkjenningen behandlingen var for deg. Hvis du er bekymret for at noe er galt går det an å ta en telefon til legen eller legevakten. Jeg synes ikke at stikkende smerte høres ut som det er fare på ferde (men jeg er ikke helsepersonell). Anonymkode: dfb34...6fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Det høres ut som angstsymptom. All verdens rare, fysiske fornemmelser kan oppstå underveis i EMDR-behandling. Det er ikke uvanlig. Husk at PTSD er en angstlidelse. Det er ikke så rart at symptomene kan endre karakter underveis. Forhåpentligvis slipper det tak når du har gjennomgått hele behandlingsløpet. Ta det opp neste time slik at dere får fortsatt arbeidet der dere slapp. Anonymkode: a0b2b...7d6 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå