AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har en datter på 14, faren er ute av bilde, derimot har barnet et veldig godt forhold til min tidligere kjæreste som har vært barnets stefar i mange år. Er slutt mellom oss for flere år siden, men barnet er mye hos han, fordi hun selv har lyst og tidligere stefar har sagt hun er velkommen når som helst. Problemet er at hver gang de er å handler når hun er hos han, så krever han at jeg skal vipse dem det de har brukt i butikken.. En ting om jeg har spurt han om han kan ha henne pga jeg må jobbe natt/reise bort, da vipser jeg selvfølgelig, men synes det blir urimelig av han at jeg må vipse hver eneste gang de har vært og handlet, når han ønsker besøk av datteren min. Han sier selv han ikke spiser den maten som kjøpes inn, å at den er datteren min sin, mens han kjøper inn annen type mat, kun for han selv treningsnarkoman) mat, hva nå enn det er.. Han skylder allerede familien min nærmere 200.000 i studielån han lånte for flere år siden, som han ikke har betalt en eneste kr for, fordi han mener foreldrene mine «ga» de pengene til han😅 Hva tenker dere? Han eller jeg som er kjip? Anonymkode: beb88...388
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Hadde det vært meg hadde jeg vært så fornøyd med at han fortsatt stiller opp overfor datteren, at jeg hadde svelget den kamelen og betalt de pengene. Anonymkode: 67245...3a6 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg synes det er litt feil å kreve at han dekker både kost og losji skal jeg være ærlig. Tenker at du bør anse deg selv og datteren din som heldige. Anonymkode: 77ad0...e78
PM75 Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Hvis han inviterer, så er det han som betaler. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er litt feil å kreve at han dekker både kost og losji skal jeg være ærlig. Tenker at du bør anse deg selv og datteren din som heldige. Anonymkode: 77ad0...e78 Jeg krever ikke, som jeg skrev i hi er det han som har sagt at hun må komme når som helst, å han tar det som en selvfølge at jeg betaler ALT. En ting er om jeg spesifikk spør om han kan ha henne mens jeg jobber netter noen netter, vekkreist osv, da dekker jeg selvfølgelig alt, men han tar alt som en selvfølge, jeg har ikke god økonomi, å kan ikke fylle to husstander med mat. Anonymkode: beb88...388
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg krever ikke, som jeg skrev i hi er det han som har sagt at hun må komme når som helst, å han tar det som en selvfølge at jeg betaler ALT. En ting er om jeg spesifikk spør om han kan ha henne mens jeg jobber netter noen netter, vekkreist osv, da dekker jeg selvfølgelig alt, men han tar alt som en selvfølge, jeg har ikke god økonomi, å kan ikke fylle to husstander med mat. Anonymkode: beb88...388 En løsning her kan jo være at du enten sender med de pengene du mener hun kan trenge, selv kjøper inn det hun skal ha eller sender han en handleliste. På den måten har du kontroll på forbruket. Anonymkode: 77ad0...e78 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #7 Skrevet 9. oktober 2023 Gi det beløpet du selv ville brukt på henne de dagene. Om han bruker mer fordi hun får han til å kjøpe masse snacks og energidrikker og dyr mat, så må han betale mellomlegget fordi det var han som sa ja til å kjøpe det. Anonymkode: d4cb6...bac 2
Drizzt Skrevet 9. oktober 2023 #8 Skrevet 9. oktober 2023 PM75 skrev (3 timer siden): Hvis han inviterer, så er det han som betaler. Dette. Hva med å ta en prat med ham, TS, at det blir for dyrt for deg i lengden? Eller tipset du fikk om å gi henne penger som hun kan bruke på å kjøpe mat til seg, så slipper du å vippse?
Festlig Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 Du blir enig med datteren din om hvor mye penger hun kan handle for, og så vippser du henne istedenfor exen din. Pengene som han skylder dine foreldre/ øvrige slekta må de ta med han. Så lenge du er avhengig av at han stiller opp for din datter så må du bare bidra. Men slutt å sende penger til han. La datteren din betale sin del av maten når hun er der hvis han absolutt må ha dekket alt 1
Lill3My Skrevet 10. oktober 2023 #10 Skrevet 10. oktober 2023 Hvor mye er deg snakk om, sånn omtrent? Går det i snitt 300 eller 2000 i måneden? Se om du, basert på,tallene, kan bli enig med ham om et fast beløp som hun enten får av deg (fikk ikke med meg hvor gammel hun er, om hun har kort/vipps) eller som han får månedlig. Fremdels kjipt å betale, synes jeg, men da er det i alle fall forutsigbart. Og, samtidig helt,klart verdt det for at hun skal få ha en stødig pappafigur i livet. Dette med studielån synes jeg ikke bør smøres sammen med denne situasjonen da det er to helt uanvhengige situasjoner. De det gjelder bør avtale en nedbetalingsplan - kun basert på dette studielånet, helt uavhengig av dette med din datter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #11 Skrevet 10. oktober 2023 Det hadde vært veldig fint hvis han betalte for maten uten å tenke over det en gang. Men av en eller annen grunn trekker han grensen der. Fokuser på det du ønsker å oppnå: det er vel at han og datteren din fortsetter å ha en fin relasjon? Det er viktigere en matpengene. Du må bare akseptere at du ikke kan få begge deler ❤️ Anonymkode: 6b5a7...413
Gjest Tutte Skrevet 10. oktober 2023 #12 Skrevet 10. oktober 2023 Nei, så lenge det ikke er du som spør om han kan ha henne, så er det ikke riktig at du skal betale. Og hvis det er så vanskelig for han å betale litt mat for henne når han selv har sagt at hun er velkommen når som helst, så hadde jeg bedt de om å kutte ut handlingen og heller sendt med henne mat hjemmefra.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #13 Skrevet 10. oktober 2023 Hun er som en datter for ham, også kan han ikke gi henne mat. Men han kan fint ta imot penger fra familien din til studier. Skjønner godt hvorfor han er en eks ja. Anonymkode: ccbe0...de5
Christina82 Skrevet 10. oktober 2023 #14 Skrevet 10. oktober 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg