AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har likt å gå på kafe i det siste. Kjente litt på det på lørdag hvor det ble helt fullt og folk måtte snu i døra. Følte en ansatt så litt stygt på meg et øyeblikk. Selv om jeg kjøpte mange kaffe hos de gjennom dagen. Kan jeg trygt sitte der fra åpning til stenging uten dårlig samvittighet? Anonymkode: 9d0cf...f6b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Er du betalende kunde så kan du sitte med god samvittighet. Anonymkode: 3facf...597 14 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Litt rart å oppta et bord hele dagen, det er jo ikke din personlige stue. Om det er mange som gjør det samme går kafeen konkurs. I byen jeg bor så har de feks restriksjoner i populære tidsrom, slik at folk ikke kan sitte der på «hjemmekontor» i mange timer. Anonymkode: 3e712...12a 33
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Tja. I teorien kan du, men du kan også bli bedt om å dra dersom det er mange som vil spise der og du sitter der i timesvis med bare et par kopper kaffe. Anonymkode: d71ac...e50 9 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 Det er opp til personalet. Anonymkode: af7fe...1e5 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) ( ikke meg du som er ts) Men hva? Det er faktisk noen som syns det er koselig og avslappende å sitte på cafe lenge, se på folket, lese og kose oss. For min del så blir jeg mindre ensom om jeg kommer en tur på cafe. Anonymkode: 3facf...597 Endret 13. oktober 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 12 6 5
Hutt1he1ta Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: ( ikke meg du som er ts) Men hva? Det er faktisk noen som syns det er koselig og avslappende å sitte på cafe lenge, se på folket, lese og kose oss. For min del så blir jeg mindre ensom om jeg kommer en tur på cafe. Anonymkode: 3facf...597 En tur på kafé er én ting, men å sitte i mange timer..? 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 Du kjøpte mange kaffe, vanlig svart da kanskje.... Det er ikke der pengene ligger for en kaffe, det er i mat. Skulle alle bordene vært opptatt av en person som kun drakk kaffe hadde de ikke overlevd mange ukene. Spesielt lørdager viktige dager for dem da dette er dagen med flest mennesker innom. Anonymkode: 841e0...a35 6 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 Som regel ikke, men hvis det ikke er en travel dag går det nok fint. Der jeg normalt går er hovedregel 1,5 time i lunsjtiden (men får alltid sitte lengre om det er nok ledige plasser). Husker ikke helt makstiden ved middagstid, men tror det er 2,5 time eller 3 timer. Har sittet lengre flere ganger, men i travle perioder har de vist til makstiden. Anonymkode: 465e1...624 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #10 Skrevet 10. oktober 2023 Hutt1he1ta skrev (26 minutter siden): En tur på kafé er én ting, men å sitte i mange timer..? Det er mange sin måte å tilbringe dagen på, og vi liker det. Er det rart så hva gjør Du som JEG syns er rart tro? Anonymkode: 3facf...597
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #11 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har likt å gå på kafe i det siste. Kjente litt på det på lørdag hvor det ble helt fullt og folk måtte snu i døra. Følte en ansatt så litt stygt på meg et øyeblikk. Selv om jeg kjøpte mange kaffe hos de gjennom dagen. Kan jeg trygt sitte der fra åpning til stenging uten dårlig samvittighet? Anonymkode: 9d0cf...f6b Hvor mye kjøpte du for, sånn ca? Og hvor stort var bordet (hvor lange stoler?) Anonymkode: 55c06...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #12 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye kjøpte du for, sånn ca? Og hvor stort var bordet (hvor lange stoler?) Anonymkode: 55c06...dc9 Hvor mange stoler, mente jeg Anonymkode: 55c06...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #13 Skrevet 10. oktober 2023 Nei, det er veldig ugreit Anonymkode: 9ecca...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #14 Skrevet 10. oktober 2023 Du kan sikkert, men du bryter de uskrevne reglene vi har som får samfunnet til å fungere. Å sitte timesvis og kun bestille det billigste på menyen er ikke noe særlig. Ved slike spørsmål kan du stille et enkelt spørsmål for å vite om du bryter sosiale normer. Kunne alle gjort det samme som deg? Hvis nei, så er det ikke innafor Anonymkode: d75e6...721 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #15 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kjøpte mange kaffe, vanlig svart da kanskje.... Det er ikke der pengene ligger for en kaffe, det er i mat. Skulle alle bordene vært opptatt av en person som kun drakk kaffe hadde de ikke overlevd mange ukene. Spesielt lørdager viktige dager for dem da dette er dagen med flest mennesker innom. Anonymkode: 841e0...a35 det er ikke nødvendigvis sant. Mannen min jobbet på cafe, og han fortalte at det er vesentlig høyere dekningsbidrag på kaffe enn det er på øl og mat, så jo: Det ligger penger i kaffe. Anonymkode: 88068...011 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #16 Skrevet 10. oktober 2023 Hvis alle hadde gjort som deg så fikk snart ingen noen kafé å besøke. KONKURS! Anonymkode: 41ab7...fbe 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #17 Skrevet 10. oktober 2023 Ja! Kjøp kaffe og kos deg med ditt! Anonymkode: 1efee...57e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #18 Skrevet 11. oktober 2023 Hos oss kan folk sitte hele dagen med samme kaffekopp om vi har ledige bord, men om folk som ønsker komme å kjøpe lunsj/middag må snu i døren fordi vi har gjester som har sittet å drukket kaffe hele dagen så er det dumt for oss. Men da burde de også ha sagt i fra og spurt om du kunne sitte et annet sted i lokalet om mulig. Vi tjener lite på kunder som kommer innom å drikker kaffe hele dagen. Hvis du sitter der hele dagen burde du kjøpe i hvert fall ett måltid, du må da bli sulten også? Følte du ikke på at du burde flytte deg når gjester snur i døra og du tar opp et helt bord? Evnt. si til de som kommer inn at de kan sitte med deg siden du bare tar opp en stol Anonymkode: bfba0...bd5 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #19 Skrevet 11. oktober 2023 Når jeg har fri så kan jeg fint sitte mange timer på cafe. Er det passe med folk så har jeg ingen dårlig samvittighet for at jeg sitter der. Ser det an ; hvis det fylles helt opp så går jeg igjen, så noen kan få mitt bord. Men det er sjelden på mitt hjemsted, det sirkulerer greit, få som sitter så lenge som meg. Og så forstyrrer jeg ikke andre gjester, slik som et par stamgjester på en cafe gjør. Hen går rundt og maser på andre gjester og er ubehagelig. Oppfører seg som at cafeen er hens hjem. SLIK er ikke akseptabelt . Anonymkode: 3facf...597 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #20 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 20.03): Jeg har likt å gå på kafe i det siste. Kjente litt på det på lørdag hvor det ble helt fullt og folk måtte snu i døra. Følte en ansatt så litt stygt på meg et øyeblikk. Selv om jeg kjøpte mange kaffe hos de gjennom dagen. Kan jeg trygt sitte der fra åpning til stenging uten dårlig samvittighet? Anonymkode: 9d0cf...f6b Du burde nok gått da det ble helt fullt og andre gjester ikke fikk plass. Kafeene tjener mye av inntekten sin på spisegjester lørdager. Om du tar hensyn, så er de gjerne fleksible tilbake om du sitter der lenge på dager hvor de har lite trøkk. Liker selv å sitte lenge på kafé og tenke innimellom, men jeg velger heller mandag enn lørdag liksom - og sørger for å kjøpe meg minst et måltid mat i tillegg, om jeg blir sittende lengre enn en halvtimes tid. Gjør det heller ikke midt i lunsjrushet, igjen et tidspunkt hvor kafeen skal tjene det meste av inntekten sin. Når det er lite kunder ellers i kafeen er de stort sett bare takknemlig for at noen sitter der, er min opplevelse. En tom kafé gir vel ikke inntrykk av at det er et attraktivt sted? Anonymkode: 5015c...186 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå