Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren på 13 år begynner å få en del penger på sparekonto nå. Hun tjener ca 50 tusen i året og har allerede 150 tusen på sparekonto. Jeg tenker litt fremover ift Lånekassen med stipend osv… Burde vi satt over en del av pengene i våres navn? Og hvordan rent praktisk kommer fylkesmannen inn når beløpet overstiger 170 tusen? Er det banken hennes som varsler da? 

Anonymkode: 72654...9ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Datteren på 13 år begynner å få en del penger på sparekonto nå. Hun tjener ca 50 tusen i året og har allerede 150 tusen på sparekonto. Jeg tenker litt fremover ift Lånekassen med stipend osv… Burde vi satt over en del av pengene i våres navn? Og hvordan rent praktisk kommer fylkesmannen inn når beløpet overstiger 170 tusen? Er det banken hennes som varsler da? 

Grensa er vel rundt 220 000 nå. 

Anonymkode: 13058...3c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva jobber hun med? 

Anonymkode: 101ea...f4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Grensa er vel rundt 220 000 nå. 

Anonymkode: 13058...3c5

170, men uansett hun kommer til å få mer enn det før hun er 18🙃

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

170, men uansett hun kommer til å få mer enn det før hun er 18🙃

237 240 kr er grensen for øyeblikket.

Anonymkode: 61a20...9ea

Skrevet (endret)

Jeg satte mitt barns sparekonto i mitt navn. Da omgikk vi at Overformynderiet kom inn og overtok kontoen.

Endret av Skogstrolle
  • Liker 1
Skrevet

Jobber hun og får 50 000? Hva jobber hun med? 

Anonymkode: 1b34e...053

Skrevet

Jeg har 2 barn som har rundt 6 millioner hver seg på konto, og nedbetalte leiligheter. De er 19 og 21, begge er studenter med studielån. De får redusert stipend delen, men de vil betale ned studielånet når de begynner jobbe. Lill Kjipt men sånn er det nå, Vil jo ikke ha deres penger på min konto pga beløpene, da vil skatte etaten reagere.

Anonymkode: 80f34...fd9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har 2 barn som har rundt 6 millioner hver seg på konto, og nedbetalte leiligheter. De er 19 og 21, begge er studenter med studielån. De får redusert stipend delen, men de vil betale ned studielånet når de begynner jobbe. Lill Kjipt men sånn er det nå, Vil jo ikke ha deres penger på min konto pga beløpene, da vil skatte etaten reagere.

Nei, det er ikke kjipt. Studiestipend er behovsprøvd og dine barn trenger åpenbart ikke pengene. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Veldig bra for dine barn at de står så godt i det, bra jobba!

Men også overhodet ikke kjipt at de ikke får fullt stipend, de trenger jo ikke akkurat gratis penger fra staten... Heldigvis kan de pengene nå gå til bedre formål. 

Anonymkode: a9683...8fd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...