Gå til innhold

Så det finnes ingen snarveier til økt aerob kapasitet? ​😔​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest litt rundt så virker det slikt. 😔

Det finnes snarveier for forbedring av vo2 max og melkesyreterskel, men det når det gjelder øking av den aerobe kapasiteten så er det bare lange økter i sone 2 og 3 som fungerer. Type 60-120min rolig jogging i konstant tempo.

Er det korrekt? 

Anonymkode: e96b7...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes snarveier for forbedring av vo2 max og melkesyreterskel, men det når det gjelder øking av den aerobe kapasiteten så er det bare lange økter i sone 2 og 3 som fungerer. Type 60-120min rolig jogging i konstant tempo.

Er det korrekt? 

Disse lange rolige øktene, 45 minutter er ikke dårlig det heller. Jeg tror det er fint med to,tre  45min-120 min rolige langøkter i uka, og 1-2 med full fart , kanskje en av de intervall.  Man kan godt ta en 45 min rolig langøkt og avslutte den med 30 minutter hardkjør etterpå, så får man både langøkt og hardøkt samtidig. Langøktene trenger ikke være sone 3 harde. Det holder med sone 2. Sone 1 er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det korrekt? 

Ja, men sone 1-2, ikke 3. Hvis man ikke er løpevant er det bare å kjøre 45 minutter, og så kan du øke litt og litt. Trenger ikke å bikke 75 minutter som nybegynner. Sett på en god podkast og nyt fint høstvær ❤️

Anonymkode: 4ae0d...40f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...