Gå til innhold

Hva vil du anbefale til min tørre og voksne hud med pigmentflekker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tørr hud i ansiktet og flasser konstant mellom øynebrynene og på haken. Tror dog ikke jeg har eksem, da huden verken er rød eller "rar" på noen måte. Jeg er 43 og har selvfølgelig begynt å få rynker. Noen pigmentflekker har jeg også. Jeg hater følelsen av å ha et "belegg" med sminke i ansiktet, som på toppen klør, men jeg håper jeg bare ikke har funnet riktig produkt for min hud ennå og at det finnes et produkt for meg som både tilfører fukt, dekker/skjuler fint, ikke legger seg i rynkene og som puster. Hvilke produkter kan dere med erfaring anbefale? Jeg ønsker tips fra dere med lik hud som min, ikke fra 20-åringer med plettfri hud som tror de er eksperter.  😉

Anonymkode: 22d3d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 53 år, og har hatt ulike hudtilstander/problemer opp gjennom årene - er jeg kvalifisert? ;) Jeg er også svært interessert i hudpleie, hva som er gode og effektive ingredienser og hvilken effekt disse kan ha på ulike hudtyper og -tilstander.

Hvis du ønsker, kommer jeg gjerne med tips til produkter som kan balansere huden din og hjelpe deg å redusere pigmentflekkene. Et godt grunnlag med hudpleie tilpasset din hudtype/hudtilstand, er alfa og omega for at hudsminke skal sitte godt og få en fin "finish". 

Hvilke produkter bruker du pr. i dag, og hvilket prisnivå ønsker du? Er det viktig for deg at produktene dufter godt, eller er det greit at de er uparfymerte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er litt skyld i tørr hud selv fordi jeg drikker en del koffein, men huden er ekstra ille nå på høsten. 

Jeg skal begynne med Pigmadorm om et par uker, så jeg skal ikke begynne å teste ut andre kremer samtidig. Det jeg hovedsakelig er interessert i en foundation som kan passe min hud. Har du tips? Jeg har ikke så lyst til å bruke mer enn 500,- for en flaske, men kan strekke meg dersom det er et eksepsjonelt bra produkt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg vet jeg er litt skyld i tørr hud selv fordi jeg drikker en del koffein, men huden er ekstra ille nå på høsten. 

Jeg skal begynne med Pigmadorm om et par uker, så jeg skal ikke begynne å teste ut andre kremer samtidig. Det jeg hovedsakelig er interessert i en foundation som kan passe min hud. Har du tips? Jeg har ikke så lyst til å bruke mer enn 500,- for en flaske, men kan strekke meg dersom det er et eksepsjonelt bra produkt. 😊

Som sagt så er "grunnlaget" avgjørende for at en foundation sitter godt og blir fin, det er ingen foundations som kan "kurere" flassing :) Pigmanorm kan dessuten ha en uttørkende effekt på huden, så du bør tilføre ekstra fukt. Det er ingen ting i veien for at du kan bruke fuktighetsgivende produkter på dagtid, da Pigmanorm anbefales brukt om kvelden. 

Ettersom du bruker sminke, er det viktig med en god rens. Bare vann vil ikke være tilstrekkelig for å fjerne sminke, og såpe vil tørke ut huden ytterligere. Noen gode og rimelige renser som fjerner hudsminke effektivt uten å tørke ut huden, er f.eks.

CeraVe Hydrating Cleanser

Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser

La Roche Posay Tolèriane Cleansing Lotion (denne er min favoritt)

Normalt sett ville jeg foreslått å bruke en mild syreeksfoliering mot flassingen, men ettersom du skal begynne på Pigmanorm, er nok ikke det å anbefale. Det du kan gjøre, er å massere de flassende områdende forsiktig med en myk frottèklut når du renser, slik at du hjelper huden å bli kvitt de døde hudcellene. Det vil også gjøre at huden tar til seg fuktighet mye bedre :)

Jeg vil også foreslå at du prøver enten et fuktserum, mist/spray eller toner for å gi ekstra fukt til huden. Noen rimelige og bra alternativer er bl.a.

Pure & Care Collagen Serum (fås kjøpt hos Normal, men ikke la det skremme deg. Det er danskprodusert og basert på gode ingredienser).

Revolution Skincare Stabilized Active Collagen

The Ordinary Amino Acids + B%

Et par fuktighetsgivende sprayer du kan vurdere, er: 

COSRX Balancium Comfort Ceramide Cream Mist

Good Cera Super Ceramide Mist

Fuktighetsgivende tonere: 

Skincity Skincare Milky Moisture Toner

Paula's Choice Calm Nourishing Milky Tone

Jeg vet ikke hvilken fuktighetskrem du bruker pr i dag, men tenker at du kan vurdere en beroligende og barrierestyrkende krem, som vil motvirke den uttørkende og mulig hudirriterende effekten av Pigmanorm, f.eks. 

Plantheque The Stay Calm Face Cream

Bioderma Sensibio Rich Cream

Eucerin Ultra Sensitive Soothing Care Dry Skin

Skincity Skincare Rich Moisturizer

Dr. Jart + Ceramidin Skin Barrier Moisturizing Cream

Gode foundations for tørr hud er bl.a. disse:

https://www.skincity.com/no/makeup/base/foundation/vitamin-b-flawless-filter-foundation-n25

https://www.skincity.com/no/it-cosmetics/makeup/base/foundation/your-skin-but-better-foundation-12-fair-warm

https://www.blush.no/product/clarins-skin-illusion-spf15-53992?gclid=EAIaIQobChMIyMOXwpjrgQMV-eyyCh04XAuCEAQYAyABEgIXDvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Håper dette kan være til hjelp :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, skal si du er grundig!! 😲 Tuuusen hjertelig takk for hjelp!! Jeg skal lese dette grundig etter jobb i kveld! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herlighet, skal si du er grundig!! 😲 Tuuusen hjertelig takk for hjelp!! Jeg skal lese dette grundig etter jobb i kveld! ❤️

Bare hyggelig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måneskinn skrev (42 minutter siden):

Ja @Roci er helt fabelaktig på dette - har selv brukt mange av tipsene hennes og fått en mye bedre hud :)

Tuuusen takk @Måneskinn :blomst:Og så godt å høre at du har fått mye bedre hud❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...