AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Er det innafor å kaste godteriet i godteskapet hvis ungen maser mye om godteri i hverdagen? Og si nei, eller forklare hjelper svært lite altså. Anonymkode: d999c...e96
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Det kan vel generelt sett være greit å ikke ha godteri i hus bortsett fra når man kjøper inn det som skal spises i løpet av helgen/lørdagen. I hvert fall frem til barnet blir såpass eldre at det takler at det er godteri i huset uten å mase så mye. Anonymkode: 109d1...1c0 11 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Hadde nok heller droppet å ha godteri i skapet Anonymkode: ae869...e76 12 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan vel generelt sett være greit å ikke ha godteri i hus bortsett fra når man kjøper inn det som skal spises i løpet av helgen/lørdagen. I hvert fall frem til barnet blir såpass eldre at det takler at det er godteri i huset uten å mase så mye. Anonymkode: 109d1...1c0 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde nok heller droppet å ha godteri i skapet Anonymkode: ae869...e76 Men vi kjøper gjerne litt på tilbud for å ha over en periode. Kjøpe godteri til hele familien hver lørdag blir fort mye dyrere. Anonymkode: d999c...e96 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har gjort det. Tror barna fremdeles har «traumer» og det hjalp ikke pøkk på selvregulering. Anonymkode: b4e08...fe3 4 5
Brunhilde Skrevet 9. oktober 2023 #7 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men vi kjøper gjerne litt på tilbud for å ha over en periode. Kjøpe godteri til hele familien hver lørdag blir fort mye dyrere. Anonymkode: d999c...e96 Da gjemmer du det et sted barnet ikke kan se at det finnes. Ute av øye, ute av sinn. 13 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Skrevet 9. oktober 2023 Da må du også være villig til å kaste det, ellers er det tomme trusler som virker mot sin hensikt Anonymkode: 222e2...1f2 5 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men vi kjøper gjerne litt på tilbud for å ha over en periode. Kjøpe godteri til hele familien hver lørdag blir fort mye dyrere. Anonymkode: d999c...e96 Det fungerer åpenbart ikke noe særlig, så da må du velge hva du synes er viktigst. Mindre mas eller mindre godteri. Anonymkode: cf568...7b7 5
exictence Skrevet 9. oktober 2023 #10 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg synes det er fullstendig galt å kaste mat i det hele tatt. Gjem det heller bort. 5 2
katties Skrevet 9. oktober 2023 #11 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men vi kjøper gjerne litt på tilbud for å ha over en periode. Kjøpe godteri til hele familien hver lørdag blir fort mye dyrere. Anonymkode: d999c...e96 Da bare kjøper DU når det er tilbud, og deler opp posen i mindre porsjoner, og later som du kjøper litt hver helg. Det å kaste noe foran barn er ikke greit synes jeg. Det er ikke oppførsel hverken voksne eller barn hadde synes er greit. Jeg er sikker på at du har noe du burde gjort mindre av. Hvis noen kastet din guilty pleasure foran deg i søpla ville du nok blitt ganske sint. Hadde de derimot sagt i butikken at "du har allerede nok - ikke ta med mer nå, det er usunt", hadde det vært litt leit, men du hadde ikke fått like sterk reaksjon på det. Her må de lære selvregulering, ikke at mamma er drittsekk. Endret 9. oktober 2023 av katties 6 2
Tøvftta Skrevet 9. oktober 2023 #12 Skrevet 9. oktober 2023 Si nei og sett det en plass barnet ikke får tak i det. Om masingen fortsetter er det bare med å svare nei og ikke mer enn det. Om ungen din ikke skjønner greia da må du nok revurdere hvordan du har oppdratt den hittil. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #13 Skrevet 9. oktober 2023 Da gjemmer du det selvsagt bort, så barnet ikke vet at det er i hus… Anonymkode: 951f2...cf2 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #14 Skrevet 9. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det innafor å kaste godteriet i godteskapet hvis ungen maser mye om godteri i hverdagen? Og si nei, eller forklare hjelper svært lite altså. Anonymkode: d999c...e96 Du har virkelig spilt fallit som foreldre, hvis du ikke klarer å si nei til mas. Anonymkode: ff85b...155 3
Grüner Skrevet 9. oktober 2023 #15 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det innafor å kaste godteriet i godteskapet hvis ungen maser mye om godteri i hverdagen? Og si nei, eller forklare hjelper svært lite altså. Anonymkode: d999c...e96 Å kaste det er en dårlig idé, synes jeg. Men dere burde kanskje revurdere det å ha et eget godteskap som står der som en konstant fristelse, og heller kjøpe inn godteri på lørdager eller til den anledningen dere skal ha det? 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #16 Skrevet 9. oktober 2023 Dere får heller gjemme det et annet sted sånn de ikke vet at dere har det Anonymkode: 6f7ba...7a7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #17 Skrevet 9. oktober 2023 Hvor gammelt er barnet? Mener du at det fortsetter å mase selv om du sier nei eller prøver barnet å selv ta godter? Om det første, bare fortsett å si nei. Om det andre, gjem godteriet et annet sted. Anonymkode: dc857...ec4 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #18 Skrevet 9. oktober 2023 Gjør som jeg av og til må gjøre med mannen. Legg det steder de aldri leter. Feks øverste hylla i klesskapet ditt. Jeg kan gjemme ting på vaskerommet, der setter han ekstremt sjelden sine føtter Anonymkode: 1475b...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #19 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gjør som jeg av og til må gjøre med mannen. Legg det steder de aldri leter. Feks øverste hylla i klesskapet ditt. Jeg kan gjemme ting på vaskerommet, der setter han ekstremt sjelden sine føtter Anonymkode: 1475b...9b7 En på jobben gjemte sjokoladeplater i pappemballasjen til trepakninger med brun saus. Isboksene i frysen fikk «nye» lokk der det var skrevet «kjøttkaker» eller «fiskekraft». Ingen gadd å åpne dem. 😆 Anonymkode: 85c9b...c7f 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #20 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det innafor å kaste godteriet i godteskapet hvis ungen maser mye om godteri i hverdagen? Og si nei, eller forklare hjelper svært lite altså. Anonymkode: d999c...e96 Hvor gammelt er barnet? Og har barnet opplevd å ha fått godteri midt i uken når det har mast tidligere og visst det var godteri i hus? Anonymkode: 85c9b...c7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå