Gå til innhold

Kviser - erfaring

Pentagon

Anbefalte innlegg

Jeg er SÅ lei av å ha kviser og sånne små hvite nupper og hudormer! Føler jeg jobber så hardt for å oppnå jevn ren hud men det er så sjeldent jeg faktisk har det. Har nok arvet det av min far, også er det nok en hormonell komponent, blir alltid verre ved mensturasjon. Jeg har kuttet ut melkeprodukter og sukker og det hjelper ikke. Prøver å ikke stresse, og sove nok, men som 2 barns mor og sykepleier på sengepost er det ganske vanskelig.. Jeg har blitt ganske så ekspert på hudpleie så virkestoffene AHA/BHA, salisylsyre, retinol ogsåvidere er jeg kjent med. Brukte for mange år siden isotretinoin, og startet på en runde for kanskje 2 år siden men måtte avbryte, det ble for tøft. 

Kan dere som har slitt med det samme fortelle litt om hva dere opplevde som fungerte best? Jeg mister virkelig selvtilliten her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nå kobberspiral og vurderer å gå over til p-piller for å se om den hjelper, men frykter at det skal bli verre eller at jeg skal få noen andre bivirkninger av det. Liker ikke tanken på å kødde med hormonene, men kan godt hende det er det som må til.. kjipt å miste sexlysten da😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane p piller var eneste som hjalp meg, brukte mellom 3-6 mnd på å få full effekt og gikk på det i rundt 3 år. Ble så flinkere til å ikke overbehandle huden, vasket kun med vann på morgenen. Nå har jeg vært av de i seks år og har noe hormonell akne og hvis jeg går bananas i sjokoladehylla, men er jevnt over ganske bra.. beklager at jeg ikke har bedre råd til deg..

Anonymkode: a1509...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på lavdose isotretinoin. Altså en tbl om dagen. Du skriver at iso ble for tøft, hvor høy dose tok du? Her var det litt plagsomme bivirkninger første mnd, men nå er det bare tørre lepper igjen+litt tørr ellers i ansikt og på kropp.

Jeg prøvde alt.. merka en liten bedring ved å kutte ut meste av sukker, men var aldri helt fin. Antibiotika funka der og da, men problemet vendte tilbake etter endt kur.

Anonymkode: a96fe...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har også hatt god effekt av Diane, brukt det i kanskje 15 år. 

Anonymkode: 2a15f...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...