AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Del Skrevet 9. oktober 2023 Hei! Har i et par år nå slitt med tilbakevendende sopp i underlivet. Blir satt på antibiotikakur etter antibiotikakur, men det kommer alltid tilbake. Nå er jeg lei av å gå på medisiner og kun behandle symptomene, ikke årsaken. Har lest meg litt opp, og har lest at candida-dietten har hjulpet for mange. Leser om flere som ble kvitt problemet etter at de kuttet ut gluten f.eks. Noen med erfaringer eller råd?☺️ Anonymkode: 8c8e0...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 9. oktober 2023 #2 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jada, jeg har testa den. Det ble mye bedre, men det er veldig vanskelig og kjedelig å eliminere a-l-t sukker fra dietten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Del Skrevet 9. oktober 2023 Er du sikker på at det er sopp? Dvs har de tatt spesifikke sopptester? Jeg trodde jeg hadde det i årevis, ble aldri kvitt, men viste seg å være Lichen sclerosus - ikke sopp. Anonymkode: e8ba9...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jeg mente difuclan Anonymkode: 8c8e0...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Har i et par år nå slitt med tilbakevendende sopp i underlivet. Blir satt på antibiotikakur etter antibiotikakur, men det kommer alltid tilbake. Nå er jeg lei av å gå på medisiner og kun behandle symptomene, ikke årsaken. Har lest meg litt opp, og har lest at candida-dietten har hjulpet for mange. Leser om flere som ble kvitt problemet etter at de kuttet ut gluten f.eks. Noen med erfaringer eller råd?☺️ Anonymkode: 8c8e0...91e Antibiotika for sopp?? Dette gir jo nettopp sopp.... Anonymkode: 3baa9...fa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du sikker på at det er sopp? Dvs har de tatt spesifikke sopptester? Jeg trodde jeg hadde det i årevis, ble aldri kvitt, men viste seg å være Lichen sclerosus - ikke sopp. Anonymkode: e8ba9...d3a Gynekologen har konstatert at det er sopp når jeg har vært der, men kreves det testing for å være sikker? Anonymkode: 10d88...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #7 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Antibiotika for sopp?? Dette gir jo nettopp sopp.... Anonymkode: 3baa9...fa7 Mente diflucan! 😅 Anonymkode: 10d88...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mente diflucan! 😅 Anonymkode: 10d88...46f OK, har du forsøkt langtidskur med Difuclan? I svakere doser....? Har du evt behandlet sex-partnere? Sopp kan smitte.... Sukker og mye karbohydrater kan gjøre levevilkårene for sopp veldig bra, så bør evt reduseres.... Anonymkode: 3baa9...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): OK, har du forsøkt langtidskur med Difuclan? I svakere doser....? Har du evt behandlet sex-partnere? Sopp kan smitte.... Sukker og mye karbohydrater kan gjøre levevilkårene for sopp veldig bra, så bør evt reduseres.... Anonymkode: 3baa9...fa7 Jaa, gikk på kur i ca. ett halvt år! Er singel, så ikke der det kommer fra. jaa, tenkte å prøve å kutte det helt ut for en periode. Anonymkode: 10d88...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #10 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jeg gikk på candida-dietten lenge, og fikk bukt med underlivssop, hudkløe, m.m. I begynnelsen syns jeg det var veldig vanskelig å følge en slik diett, men etterhvert så gikk det veldig bra. Begynte å spise frukt, litt meiri og (full)korn igjen uten problemer senere. Sikkert individuelt, men jeg tror det å kutte ut all den ultraprosesserte maten og sukker, og innføre mye grønt, er det viktigste vi gjør. Bytte ut fin hvete med fullkorn, bokhvete etc, og drikke godt med vann. Anonymkode: 66313...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #11 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gikk på candida-dietten lenge, og fikk bukt med underlivssop, hudkløe, m.m. I begynnelsen syns jeg det var veldig vanskelig å følge en slik diett, men etterhvert så gikk det veldig bra. Begynte å spise frukt, litt meiri og (full)korn igjen uten problemer senere. Sikkert individuelt, men jeg tror det å kutte ut all den ultraprosesserte maten og sukker, og innføre mye grønt, er det viktigste vi gjør. Bytte ut fin hvete med fullkorn, bokhvete etc, og drikke godt med vann. Anonymkode: 66313...e71 Fulgte du diettene heelt i begynnelsen? Kuttet bort absolutt alt av alkohol, gjær, sukker, melk og gluten? Anonymkode: 10d88...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #12 Del Skrevet 9. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Fulgte du diettene heelt i begynnelsen? Kuttet bort absolutt alt av alkohol, gjær, sukker, melk og gluten? Anonymkode: 10d88...46f Jepp. Cold turkey og kuttet ut alt på dagen. Kuttet ut all mel faktisk, frukt, ris, potet, visse nøtter, alt ultraprosessert mat. Fikk sterke abstinenser, men det gikk over. Anonymkode: 66313...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #13 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp. Cold turkey og kuttet ut alt på dagen. Kuttet ut all mel faktisk, frukt, ris, potet, visse nøtter, alt ultraprosessert mat. Fikk sterke abstinenser, men det gikk over. Anonymkode: 66313...e71 Hvor mange uker holdt du det så stengt? Anonymkode: 10d88...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #14 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har forsøkt å redusere sukker og gjær. Mulig det ikke var nok for det hjalp ikke. Var sterkt plaget med dette og fikk det igjen og igjen. Sist jeg hadde soppinfeksjon er mange år siden. Det dukket opp på en lørdag kveld, ingen medisiner hjemme. Hadde kun en kiwi i nærhete så det ble til at jeg kjøpte yoghurt naturell. Hadde det på en tampong for å få det inn (tok raskt ut tampongen). Deretter tok jeg på de ytre delene. Gjorde det gjennom helgen. Jeg vet ikke hvorfor, men dette funket kjempebra. Anonymkode: 09366...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #15 Del Skrevet 9. oktober 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mange uker holdt du det så stengt? Anonymkode: 10d88...46f Månedsvis..Kostholdet nå er fortsatt rent og hovedsakelig ikke-prosessert, med mye grønt. Spiser noe nøtter (mandler, valnøtter), litt meieri og korn, og frukt, men lite ris, pasta, og potet, eller gjærbakst. Aldri alkohol. En og annen utskeielse i matveien, men generelt sett holder jeg meg greit i skinnet. Godt for kroppen på flere måter enn å få bukt med sopp Anonymkode: 66313...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #16 Del Skrevet 9. oktober 2023 Det eneste som har hjulpet for min del er å droppe trusa, og vaske meg med eddikblanding en gang om dagen. Har ikke hatt sopp på ett år. Nytt liv. Anonymkode: d0b17...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #17 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jeg fikk borsyre til slutt av gynekologen, det hjalp! Nå har jeg ikke hatt sopp på lenge, spiser ikke den dietten men har kutta ut all ultraprossesert mat og spiser veldig lite sukker. Det viktige for meg er å ha et stabilt blodsukker, så om jeg skal spise noe søtt så er det etter et måltid med proteiner, fett og masse grønnsaker. Ingen mellommåltider, aldri noe søtsaker på tom mage. Jeg hadde så mye soppinfeksjoner at jeg begynte å få rabatt når jeg var hos gynekologen 🥲 Jeg hadde et ekstremt dårlig kosthold før og var veldig plaget av sopp, og de få gangene jeg har gått på en smell med UP mat og mye sukker så har soppen komt tilbake. Anonymkode: a258a...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Del Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 22.10): Jeg fikk borsyre til slutt av gynekologen, det hjalp! Nå har jeg ikke hatt sopp på lenge, spiser ikke den dietten men har kutta ut all ultraprossesert mat og spiser veldig lite sukker. Det viktige for meg er å ha et stabilt blodsukker, så om jeg skal spise noe søtt så er det etter et måltid med proteiner, fett og masse grønnsaker. Ingen mellommåltider, aldri noe søtsaker på tom mage. Jeg hadde så mye soppinfeksjoner at jeg begynte å få rabatt når jeg var hos gynekologen 🥲 Jeg hadde et ekstremt dårlig kosthold før og var veldig plaget av sopp, og de få gangene jeg har gått på en smell med UP mat og mye sukker så har soppen komt tilbake. Anonymkode: a258a...b94 Hei. Hvordan var prosessen med å spørre om borsyre? Gikk du til en spesiell gynekolog? Måtte du testes på forhånd, eller var det bare for hen å bestille borsyre til deg? Hvor lang tid tok det før du merket bedring? Beklager mange spørsmål, men jeg er virkelig desperat. Hilsen K20 Anonymkode: 6d7b3...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå