AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Sitter å søker på kommunens sider nå og finner ikke ut av det. Jeg har en 4 åring som allerede går i en barnehage i en del av byen, men nå flytter vi snart til andre siden av byen og da blir det vanskelig å beholde plassen. vil hun stille likt som alle ettåringene i hovedopptaket (altså at hun har krav på plass når vi søker) eller stiller hun sist i køen fordi hun allerede har en plass i kommunen? Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Hun skal vel uansett på en storbarnavdeling, så da er jo ikke ettåringer «i veien» for hennes plass i en barnehage. Jeg byttet barnehage mellom bydeler, og fikk plass i den nye bydelen. Ikke den jeg hadde på førsteplass, men likevel en plass. Anonymkode: f09f2...887
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun skal vel uansett på en storbarnavdeling, så da er jo ikke ettåringer «i veien» for hennes plass i en barnehage. Jeg byttet barnehage mellom bydeler, og fikk plass i den nye bydelen. Ikke den jeg hadde på førsteplass, men likevel en plass. Anonymkode: f09f2...887 Det er nesten ikke en barnehageplass å oppdrive i den bydelen vi flytter til, så vi er avhengige av hovedopptaket. Jeg bare lurer på om hun blir prioritert på lik linje med de som ikke har en barnehage plass, eller om hun blir sist i køen? Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 I vår barnehage/kommune prioriteres de som har barnehageplass fra før, så søskenprioritering, så vanlig opptak. Tror det første er nasjonalt, det siste opp til kommune/bhg. Så ja, barnet ditt blir prioritert i overflyttingsopptaket/supplerende opptak som kjøres kontinuerlig. Søk med én gang! Anonymkode: 8b3ab...ec7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nesten ikke en barnehageplass å oppdrive i den bydelen vi flytter til, så vi er avhengige av hovedopptaket. Jeg bare lurer på om hun blir prioritert på lik linje med de som ikke har en barnehage plass, eller om hun blir sist i køen? Anonymkode: b050e...a4b Men dere søker ikke på de samme plassene. En småbarnsplass er ikke det samme som en stor barn plass. Så dere er ikke engang i samme kø. Barnehager har et visst antall storbarn og småbarn plasser. Anonymkode: 32a73...cde 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men dere søker ikke på de samme plassene. En småbarnsplass er ikke det samme som en stor barn plass. Så dere er ikke engang i samme kø. Barnehager har et visst antall storbarn og småbarn plasser. Anonymkode: 32a73...cde Så fa er vi litt fucked da? Da må vi vente på at et Storbarn skal flytte for at vi skal ha sjans, for alle som frigis i hovedopptaket er jo småbarnsplass? ts Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #7 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I vår barnehage/kommune prioriteres de som har barnehageplass fra før, så søskenprioritering, så vanlig opptak. Tror det første er nasjonalt, det siste opp til kommune/bhg. Så ja, barnet ditt blir prioritert i overflyttingsopptaket/supplerende opptak som kjøres kontinuerlig. Søk med én gang! Anonymkode: 8b3ab...ec7 Hvorfor søke med en gang? Jeg har allerede ringt rundt til de 7 nærmeste i nabolaget, og ingen av de har ledig plass nå. ts Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sitter å søker på kommunens sider nå og finner ikke ut av det. Jeg har en 4 åring som allerede går i en barnehage i en del av byen, men nå flytter vi snart til andre siden av byen og da blir det vanskelig å beholde plassen. vil hun stille likt som alle ettåringene i hovedopptaket (altså at hun har krav på plass når vi søker) eller stiller hun sist i køen fordi hun allerede har en plass i kommunen? Anonymkode: b050e...a4b Mange faktorer som bestemmer prioritering. Diagnose, funksjonshemming, aleneforeldre, tiltak fra barnevernet mm gir ekstra poeng. Normalt fungerende barn som bor med mor og far i A4 familie har siste prioritet. Anonymkode: 56ef7...aa8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fa er vi litt fucked da? Da må vi vente på at et Storbarn skal flytte for at vi skal ha sjans, for alle som frigis i hovedopptaket er jo småbarnsplass? ts Anonymkode: b050e...a4b Det er jo en plass ett eller annet sted. Så det ordner seg nok. Anonymkode: 32a73...cde
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #10 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange faktorer som bestemmer prioritering. Diagnose, funksjonshemming, aleneforeldre, tiltak fra barnevernet mm gir ekstra poeng. Normalt fungerende barn som bor med mor og far i A4 familie har siste prioritet. Anonymkode: 56ef7...aa8 Ja, men går alle andre før FORDI vi allerede har en plass i kommunen? Det er set jeg lurer på. Hvordan vurderes vår søknad når vi allerede har en plass innenfor kommunegrensen. Vil DET føre til at vi blir sist i køen, eller tas det hensyn til at den barnehageplassen er en time unna i rushen? ts Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #11 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo en plass ett eller annet sted. Så det ordner seg nok. Anonymkode: 32a73...cde Nei, det er ingen plass i denne bydelen, det er problemet, så vi er avhengige av hovedopptaket. ts Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #12 Skrevet 9. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men går alle andre før FORDI vi allerede har en plass i kommunen? Det er set jeg lurer på. Hvordan vurderes vår søknad når vi allerede har en plass innenfor kommunegrensen. Vil DET føre til at vi blir sist i køen, eller tas det hensyn til at den barnehageplassen er en time unna i rushen? ts Anonymkode: b050e...a4b Hvilken kommune er det snakk om? Anonymkode: d52d9...73f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #13 Skrevet 9. oktober 2023 I Oslo var det iallfall slik at de hadde internt bytter før andre. De eldste er også prioritert før de yngre (om det så står om dager) Anonymkode: d52d9...73f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #14 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken kommune er det snakk om? Anonymkode: d52d9...73f Oslo Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #15 Skrevet 9. oktober 2023 De eldste er prioritert før de yngre, og de som har plass fra før er prioritert før de som ikke har plass… De fleste har frist 1. februar hvis man søker om bytting av barnehage i samme kommune som man allerede har plass. Og 1.mars hvis man søker plass i barnehage i ny kommune / for nytt barn. Anonymkode: 49e03...378
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #16 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I Oslo var det iallfall slik at de hadde internt bytter før andre. De eldste er også prioritert før de yngre (om det så står om dager) Anonymkode: d52d9...73f Har du link til dette, jeg finner det ikke. ts Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #17 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De eldste er prioritert før de yngre, og de som har plass fra før er prioritert før de som ikke har plass… De fleste har frist 1. februar hvis man søker om bytting av barnehage i samme kommune som man allerede har plass. Og 1.mars hvis man søker plass i barnehage i ny kommune / for nytt barn. Anonymkode: 49e03...378 Har du link til dette? Jeg leter og leter ts Anonymkode: b050e...a4b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #18 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du link til dette? Jeg leter og leter ts Anonymkode: b050e...a4b https://lovdata.no/dokument/LFO/forskrift/2002-12-18-1831 Anonymkode: 49e03...378
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #19 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor søke med en gang? Jeg har allerede ringt rundt til de 7 nærmeste i nabolaget, og ingen av de har ledig plass nå. ts Anonymkode: b050e...a4b Fordi om det plutselig åpner seg en plass så går det på suppleringsopptak. Det var slik vi fikk plass på storbarn da vi flyttet. Anonymkode: 8b3ab...ec7 2
Sofakona Skrevet 9. oktober 2023 #20 Skrevet 9. oktober 2023 Vår datter har vært i 3 barnehager fra hun var 1 år...hver år søkte vi på en barnehage som lå nærmest oss...det tok oss 4 år før vi fikk plass i da hennes 3 barnehage..denne lå da i samme kommune og sted. Tror ikke du blir prioritert..du må nok bare håpe at noen flytter eller at de bytter barnegruppen. Våre kom inn da de hadde 1 ledig plass og var heldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå