Gå til innhold

Erfaringer ang besvimelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i et tiårs tid hatt gjentatte episoder med besvimelsesanfall. De opptrer gjerne i serier, altså får jeg først ett så skjer det gjerne flere ganger over neste dagene. For så å bli borte lenge av gangen. Kan gå år imellom. Rett i forkant av besvimelsen er jeg gjerne ør, kaldsvetter osv

Dette skjer kun i perioder med høyt psykisk stress og skjedde første gangene etter noen svært traumatiske hendelser. 

Blitt undersøkt fra topp til tå, men ingen lege finner noe. De mener det skyldes stress og et overaktivt nervesystem, som da trigger blodtrykksfall. (Vasovagal synkope)

Men går allikevel med en frykt for at det kan være noe "skumlere" enn dette. 

Er selvfølgelig klar over at ingen her er eksperter eller leger. Men kanskje har noen lignende erfaringer? 

Noen andre som opplever besvimelser ved stress? 

Anonymkode: 19a02...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke erfaring selv. Men har erfaring med at besvimelse og «nære på» har vært hjertesykdom. Så om ikke hjertet er sjekket burde du be legen henvise deg.

Anonymkode: cc3f2...e7f

Skrevet

Hvordan er pulsen din gjennom dagen? Er den normal eller kan den til tider være høy uten anstrengelse?

Skrevet
Kira123 skrev (4 minutter siden):

Hvordan er pulsen din gjennom dagen? Er den normal eller kan den til tider være høy uten anstrengelse?

Har hvilepuls på 55-60. Ikke spesielt høy gjennom dagen heller. 

Har hatt de hjerteundersøkelser som finnes tror jeg. Vært innlagt på hjerteavdeling. Gått med holter m.m. 

Blodtrykket mitt er også alltid vært normalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har hvilepuls på 55-60. Ikke spesielt høy gjennom dagen heller. 

Har hatt de hjerteundersøkelser som finnes tror jeg. Vært innlagt på hjerteavdeling. Gått med holter m.m. 

Blodtrykket mitt er også alltid vært normalt.

Ok, da har jeg dessverre ingen forslag.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke erfaring selv. Men har erfaring med at besvimelse og «nære på» har vært hjertesykdom. Så om ikke hjertet er sjekket burde du be legen henvise deg.

Anonymkode: cc3f2...e7f

Kan jeg spørre hva slags hjertesykdom det var snakk om?

Skrevet

Hvor i landet bor du ts? 

Anonymkode: 07f66...db7

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor i landet bor du ts? 

Anonymkode: 07f66...db7

Bor på østlandet.

Skrevet

Du er grundig undersøkt og har fått utelukket andre tilstander. I tillegg skriver du at dette kun skjer i perioder ved høyt stress og det begynte etter at du opplevde traumatiske ting. Jeg synes det er helt perfekt match med diagnosen du har fått allerede. Det er ikke grunn til å tvile på det.

Det kan være lett å få irrasjonelle tanker og føle seg urolig angående helsen når man stresser, så jeg tror heller frykten din og tanken om at det kan være noe alvorlig er et symptom på stress som du godt kan øve deg på å overse.

Skulle du bli verre eller få endrede symptomer så bør du oppsøke legen på nytt og informere om det.

Anonymkode: b597e...7ac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er grundig undersøkt og har fått utelukket andre tilstander. I tillegg skriver du at dette kun skjer i perioder ved høyt stress og det begynte etter at du opplevde traumatiske ting. Jeg synes det er helt perfekt match med diagnosen du har fått allerede. Det er ikke grunn til å tvile på det.

Det kan være lett å få irrasjonelle tanker og føle seg urolig angående helsen når man stresser, så jeg tror heller frykten din og tanken om at det kan være noe alvorlig er et symptom på stress som du godt kan øve deg på å overse.

Skulle du bli verre eller få endrede symptomer så bør du oppsøke legen på nytt og informere om det.

Anonymkode: b597e...7ac

Tusen takk for fint svar! 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...