AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg kjøpte billetter til en konsert. billettene/plassene var delt opp i soner, sone A,B,C og D. jeg ønsker å sitte i galleriet, hvilket var under sone D. etter at jeg kjøpte billettene har arrangøren endret sonene. Galleriet er nå i en egen sone som nå heter E, og er mye dyrere. Sone D er nå helt bakerst på en flatt område, og har null utsikt til scenen. arrangøren nekter å refundere billetten, og det er ikke mulig å oppdragere da konserten er utsolgt. har jeg rett/krav på refusjon? Jeg kan bevise at arrangøren har endret sonene, og det innrømmer de også via mailkorrespondanse. kan noen i så fall fortelle meg hvor mine rettigheter er forankret? I kjøpsloven, kanskje? Men den blir jeg ikke klok på. Anonymkode: 74214...423
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Hva står det i kjøpsbetingelsene deres? Anonymkode: 77ce7...607 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Dette hørtes useriøst ut. Er det virkelig en konsert? Det høres nesten ut som et DJ-arrangement eller lignende Anonymkode: bb1f1...19b 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg kjøpte billetter til en konsert. billettene/plassene var delt opp i soner, sone A,B,C og D. jeg ønsker å sitte i galleriet, hvilket var under sone D. etter at jeg kjøpte billettene har arrangøren endret sonene. Galleriet er nå i en egen sone som nå heter E, og er mye dyrere. Sone D er nå helt bakerst på en flatt område, og har null utsikt til scenen. arrangøren nekter å refundere billetten, og det er ikke mulig å oppdragere da konserten er utsolgt. har jeg rett/krav på refusjon? Jeg kan bevise at arrangøren har endret sonene, og det innrømmer de også via mailkorrespondanse. kan noen i så fall fortelle meg hvor mine rettigheter er forankret? I kjøpsloven, kanskje? Men den blir jeg ikke klok på. Anonymkode: 74214...423 Du kan jo sjekke forbrukerkjøpsloven. Har dessverre ikke peiling på spørsmålet ditt, men tipper arrangøren har gardert seg i «huet og ræva» for alle mulige ytre og indre hendelser, vilkårene pleier å være lange… Anonymkode: ac4b0...1e8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 Takk for svar, dere:) ja, det er faktisk en konsert og ikke bare et arrangement. i følge arrangør står det at billettene ikke er refunderbare. Det er greit nok, jeg har i utgangspunktet veldig lyst til å gå på konserten, men ikke på de plassene jeg nå er tildelt. jeg mener arrangøren ikke leverer det jeg kjøpte, og dermed har jeg krav på refusjon. Arrangøren mener at det ikke er deres problem Anonymkode: 74214...423
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar, dere:) ja, det er faktisk en konsert og ikke bare et arrangement. i følge arrangør står det at billettene ikke er refunderbare. Det er greit nok, jeg har i utgangspunktet veldig lyst til å gå på konserten, men ikke på de plassene jeg nå er tildelt. jeg mener arrangøren ikke leverer det jeg kjøpte, og dermed har jeg krav på refusjon. Arrangøren mener at det ikke er deres problem Anonymkode: 74214...423 Kontakt Forbrukerrådet i morgen - de vil nok være interessert i denne saken. Spesielt siden det virker å være et større arrangement - og du har gode beviser og innrømmelse fra selskapet. Du har betalt for en bestemt sone på et bestemt sted. At arrangør etterpå velger å kalle den sonen noe annet, det spiller ingen rolle - du skal ha plass der du opprinnelig bestilte plass, på galleriet! Anonymkode: b58a2...d1c 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #7 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg ville ha kontaktet Forbrukerrådet Snakk om ansvarsforskrivelse Anonymkode: 23a13...ad8 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar, dere:) ja, det er faktisk en konsert og ikke bare et arrangement. i følge arrangør står det at billettene ikke er refunderbare. Det er greit nok, jeg har i utgangspunktet veldig lyst til å gå på konserten, men ikke på de plassene jeg nå er tildelt. jeg mener arrangøren ikke leverer det jeg kjøpte, og dermed har jeg krav på refusjon. Arrangøren mener at det ikke er deres problem Anonymkode: 74214...423 Men kjøpte du ordinært billetter med tildeling på galleriet med rad og plassnr og har dokumentasjon på at du da betalte det de ordinært forlanget for galleri? dette høres ut som en heller useriøs aktør Anonymkode: cfacf...cda
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Skrevet 9. oktober 2023 Har du bestilt bra plass men de endrer det til en dårlig så har du ikke fått det du har bestilt. Det er lureri. At plassen du nå har fått har null utsikt til scenen er av stor betydning. Jeg ser ingen vits å betale billetter for plassen uten utsikt til scenen. Da kan man bli hjemme og se tv. Gratis. Anonymkode: aa42a...728 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #10 Skrevet 9. oktober 2023 Men.. arrangører er sleipe. Det står sikkert et sted at de kan endre struktur om de har x og x grunn. Slik jeg ser det så kan de selge ut dårlige plasser under falske forutsetninger og derpå selge "ekte" gode plasser. Lurt triks for å få solgt alle billettene.. Anonymkode: aa42a...728
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #11 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men kjøpte du ordinært billetter med tildeling på galleriet med rad og plassnr og har dokumentasjon på at du da betalte det de ordinært forlanget for galleri? dette høres ut som en heller useriøs aktør Anonymkode: cfacf...cda Det er ikke nummererte plasser, kun inndeling i soner. Dørene åpnes én time før konserten, så det blir nok førstemann til mølla for de beste plassene i sonen. jeg ønsket å sitte i galleriet, derfor kjøpte jeg billetter i sone D, som var et felt bakerst, samt galleriet. Min plan var å komme tidlig for å sikre meg plass i galleriet. i ettertid har arrangøren endret sonene, og galleriet er nå sone E. Normalt sett ville jeg oppgradert billettene til bedre plasser, men konserten er utsolgt. Jeg ønsker ikke å sitte i det som nå er sone D, og ønsker derfor refusjon, men arrangør sier det ikke er deres policy og nekter. Anonymkode: 74214...423 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #12 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men.. arrangører er sleipe. Det står sikkert et sted at de kan endre struktur om de har x og x grunn. Slik jeg ser det så kan de selge ut dårlige plasser under falske forutsetninger og derpå selge "ekte" gode plasser. Lurt triks for å få solgt alle billettene.. Anonymkode: aa42a...728 Sant, jeg så ikke på det slik, jeg tenkte de bare hadde gjort en feil. De er skikkelig sleipe, og jeg er både lei meg og sint nå. Anonymkode: 74214...423
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #13 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du bestilt bra plass men de endrer det til en dårlig så har du ikke fått det du har bestilt. Det er lureri. At plassen du nå har fått har null utsikt til scenen er av stor betydning. Jeg ser ingen vits å betale billetter for plassen uten utsikt til scenen. Da kan man bli hjemme og se tv. Gratis. Anonymkode: aa42a...728 Ja, nettopp det har jeg skrevet i klagen, men jeg får dessverre null gehør Anonymkode: 74214...423
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå