Gå til innhold

Er amerikanere frekke eller er vi nordmenn sære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe mye med amerikanere å gjøre. Har aldri vært i amerika og kjente bare en amerikansk familie når jeg var liten som var derifra men hadde flyttet til Norge. De var greie folk, smålig fanatisk kristne. Men allikevel, svært greie folk ellers. 

I dag møtte jeg ei amerikansk dame på jobb, dvs. hun jobbet også der men jeg hadde ikke møtt henne før. Hun snakket mest på engelsk. Men det jeg reagerte på var måten hun snakket til folk... Spesielt til meg. Jeg klarte å gjøre noe som hun tydeligvis ikke likte. Og hun var ikke akkurat så forsiktig i måten hun ga meg beskjed om det. Da var det liksom rett på det jeg oppfattet som et stygt blikk og hun sa "Do you see what you just did there? Why did you do that, that's weird. Like do you do that normally? If you do that's weird, you're weird for doing that so just stop ok? Like you might think I'm a bitch right now for saying that, but I'm not trying to be a bitch. I'm just telling you that you shouldn't do that, so DON'T DO IT, ok?"'

Jeg har aldri opplevd å bli snakket til slik så jeg ble så paff og ba bare om unnskyldning. Når jeg gjorde det kikket hun rart på meg og sa at jeg trengte ikke si unnskyld. Syns rett og slett hele opplevelsen var litt merkelig.. Er det normalt / mer normalt å snakke til hverandre slik i amerika enn her eller er jeg forferdelig sær som syntes dette var en ubehagelig måte å snakke til noen på eller bli snakket til på?

Anonymkode: 4c99a...92e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjorde du da?

Anonymkode: 3ccd2...fae

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som hun er litt rar selv. Siden hun sa så tydelig ifra må du jo ha gjort noe hun syntes ganske hårreisende og da er det rart hun ikke ville du skulle si unnskyld

• Liker 3
Skrevet
Traktor skrev (3 minutter siden):

Hva gjorde du?

Jeg kom inn i et rom hvor det var flere som satt og snakket til hverandre. Jeg tenkte ikke å bli værende der, siden jeg skulle videre og gjøre noe annet så jeg ble bare stående og begynte å prate litt. Hun mente det var veldig sært og frekt at jeg ikke satt meg ned først før jeg snakket til henne og de andre som satt der, fordi når jeg sto oppreist så mente hun at jeg snakket ned til alle der... Jeg tenkte ikke over at det opplevdes frekt at jeg bare sto der litt og pratet i noen minutter før jeg skulle gå videre....

Skrevet

Du har møtt én amerikaner, og basert på dette er de to alternativene dine at "amerikanere er slik" eller "nordmenn er sånn"? 

Anonymkode: e5cc9...9c0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har møtt én amerikaner, og basert på dette er de to alternativene dine at "amerikanere er slik" eller "nordmenn er sånn"? 

Anonymkode: e5cc9...9c0

Det er en grunn til at jeg puttet denne under skråblikk og generaliseringer. Jeg har alltid hørt at det er en vanlig stereotype at amerikanere er frekke og i dag følte jeg at jeg opplevde dette. Ville gjerne ha svar fra andre om de opplever amerikanere slik eller om jeg bare var uheldig og traff noen som passet inn under den stereotypen. 

Skrevet

Ja, amerikanere er frekke. De har ingen filter.

Anonymkode: 7593d...3c6

• Liker 1
Gjest Inverto
Skrevet

Overhodet ikke. Tvert imot vil jeg si at mange nordmenn mangler ballene til å si ifra
på en direkte og tilstrekkelig aggressiv måte. Sissies and pussies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...