Gå til innhold

Barn og spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndtere barn som blir sinte og rasende av å spille? Alternativt, hvordan håndtere barn som blir rasende av å IKKE få spille? Vi snakker kasting av ting, de styggeste banneord du kan tenke deg, og slag/spark mot oss voksne.

Og ja, jeg vet jeg har feilet som forelder, så det trenger jeg ikke å høre.

Anonymkode: e5917...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takler det? Skjedd en gang her. Da mistet han playstation sin i 2 måneder, tlf ble låst til kun samtaler og sms. Pc ble passordbeskyttet. 

Vi hadde en god prat og jeg gjentok meg til det uendelige i en hel måned. Måned nr. 2 begynte han å forstå hvorfor det ble som det ble. Når han fikk tilbake alt var han ikke så interessert lenger. 

Fikk han nye venner som ikke som ikke spilte så mye heller. Det hjalp mye. 

Hadde han forsatt hadde jeg solgt playstation, og holdt på de konsekvensene jeg satt. 

Vold pga spilling betyr null spilling på lange tider. Skaff barnet ditt hjelp er min mening. 

Anonymkode: 8f867...d03

• Liker 1
Skrevet

La barnet rase ut den største delen av raserifølelsen der og da, si så ifra at dette ikke er greit i deres hus, og at dere skal snakke om dette etterpå når barnet har roet seg. Og si at denne oppførselen får konsekvenser, og at dere snakker om de også etterpå.

I øyeblikket er ikke barnet mottakelig for input, så ta det i en prat over en aktivetet senere. Eks mens dere sykler en tur eller måker snø- du skjønner. Å ta en prat i en aktivitet hjelper masse, for dette blir oppfattet mer konstruktivt enn å sitte ovenfor hverandre ved bordet feks.

Gi en konsekvens at at det blir spillefri dagen etterpå- hver gang dette skjer. Lag et skjema på belønning for hver 10’ende gangen dette IKKE har skjedd. Så kan barnet krysse av for hver gang etter dette. 
Altså; prat, konsekvens som gjennomføres og belønning ved gjennomført ønsket oppførsel👍

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...