Gå til innhold

Er det normalt med mørkebrun avføring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket i dag at avføringen min var mørkebrun,er ikke det unormalt,skal den ikke være litt mer sånn melkesjokolade farge?

Pleier ikke ofte sjekke fargen,men jeg stusset litt på at den var mørkebrun,(ikkfe svart)

Er det noe å bli bekymret over?

Jeg bekymrer meg lett.

Anonymkode: d25cb...8ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig hos meg. Jo lenger tid det går mellom hver gang jeg går på do, jo mørkere blir fargen. Har jeg drukket rødvin blir den nærmest svart. 

Anonymkode: 0eb1d...30a

• Liker 1
Skrevet

Brun er normalt. Svart, det skal den ikke være medmindre man har spist jerntilskudd, blåbær osv. 

Anonymkode: 34806...567

• Nyttig 1
Skrevet

?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

?

Ikke noe å bekymre seg over 

Anonymkode: 73a6f...1b1

• Nyttig 1
Skrevet

Varierer i farge. Alle nyanser brun er innafor, blir den grå/beige eller svart er det greit å tenke hva man har spist som logisk kan gi den og den fargen. Tørka ungen min her om dagen, og fargen var grønn/blå! Huska heldigvis at det hadde gått ned flere store margens med konditorfarge…

Anonymkode: 309cb...4d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 16.26):

Merket i dag at avføringen min var mørkebrun,er ikke det unormalt,skal den ikke være litt mer sånn melkesjokolade farge?

Pleier ikke ofte sjekke fargen,men jeg stusset litt på at den var mørkebrun,(ikkfe svart)

Jeg bekymrer meg lett.

Fargen i seg selv er ikke grunn til bekymring. Mørkebrun avføring er ikke unomralt. Er den derimot beksvart kombinert med en konsistens som ser ut som tjære, og er sleip og slimete, så bør man snakke med legen sin, for da kan det være blødning.

Anonymkode: bba0b...0b7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 16.26):

Jeg bekymrer meg lett.

Nei helt normalt. Om den er bek sort skal man følge med. 

Anonymkode: aac4c...3bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mellombrun avføring til vanlig, den blir ganske mørk kun når jeg har spist eller drukket noe jeg vet påvirker fargen, for eksempel en del rødvin, men det går jo fort over og fargen blir slik den pleier igjen. Jeg ville ha sjekket det dersom du ikke har spist eller drukket noe som kan påvirke bæsjefargen.

Anonymkode: 48585...1d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...