Tesswiths Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Hei. Er det noen av dere som har nærsynte barn og kan fortelle litt om behandlingen og utvikling? Har styrken økt fort? Blir bekymret når en leser på nettet Bruker de forebyggende briller, daglinser eller nattlinser? Endret 13. oktober 2023 av Tesswiths
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Behandling? Er det ikke nok med syns undersøkelse, briller og følge opp dette en gang i året. Vår har skjeve hornhinner og e rlnagsynt helt opptil 3, men ikke noe mer stress en å sjekke dette hvert år. Anonymkode: aa4f1...55c 1
Tesswiths Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Behandling? Er det ikke nok med syns undersøkelse, briller og følge opp dette en gang i året. Vår har skjeve hornhinner og e rlnagsynt helt opptil 3, men ikke noe mer stress en å sjekke dette hvert år. Anonymkode: aa4f1...55 Nærsyntheten utvikler seg og bør bremses med behandling i form av briller eller linser. Det er mange risikoer ved økende - styrke har jeg skjønt.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Hei! Jeg har to nærsynte barn, og på forrige synskontroll fikk de begge tilbud om behandling med linser som skal begrense nærsyntheten. Jeg har ikke begynt med det med mine enda - jeg ville sjekke det litt mer ut enn å bare ta forhandlerne sitt ord som god fisk, men det jeg har funnet ut til nå virker som å være reelt, så jeg vurderer å la ungene begynne med det etterhvert. Men det er altså bare noen spesielle typer linser som har denne effekten, man får ikke det med briller eller vanlige linser. Anonymkode: 975e5...ae6
Tesswiths Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hei! Jeg har to nærsynte barn, og på forrige synskontroll fikk de begge tilbud om behandling med linser som skal begrense nærsyntheten. Jeg har ikke begynt med det med mine enda - jeg ville sjekke det litt mer ut enn å bare ta forhandlerne sitt ord som god fisk, men det jeg har funnet ut til nå virker som å være reelt, så jeg vurderer å la ungene begynne med det etterhvert. Men det er altså bare noen spesielle typer linser som har denne effekten, man får ikke det med briller eller vanlige linser. Anonymkode: 975e5...ae6 Ja vår optiker anbefaler også dette. Vi har bestilt briller av samme teknologi, da jeg er skeptisk på om jeg får han til å bruke linser. Har dine mye i minus, og endres styrken mye over tid? Endret 9. oktober 2023 av Tesswiths
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå