Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha ks på nyåret, dette er det tredje barnet. Har en intakt eggleder å lurer nå på å få dem til å kutte/svi av denne. 

noen som vil dele erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble fortalt at det var best å vente ca 3 måneder og gjøre det da, med kikkhull. Fordi ved fødsel er alt «hovent og vanskelig å orientere seg i» mener jeg å huske legen sa. Men det er en hel del år siden.

Hos meg ble det satt på klyper. Drt er sikrere enn å kutte/brenne. Dels vokser det ikke sammen, og dels ingen risiko for laser på avveie. Vet om ei som fikk punktert tarmen under sterilisering. Tok lang tid og mye helseplager før de fant ut av det.

Gjør oppmerksom på at begge disse tingene ikke skjedde i Norge, så er usikker på prosedyren på norske sykehus. 

Skrevet

Fikk gjort det under KS med tredje barnet. Var ikke noe problem å gjøre det når de allikevel var der inne.

Skrevet
Me for life skrev (Akkurat nå):

Fikk gjort det under KS med tredje barnet. Var ikke noe problem å gjøre det når de allikevel var der inne.

Var dette ditt første keisersnitt?

dette blir mitt andre, lurer på om det er mer smerte ved sterilisering enn vanlig ks 😊

Skrevet
hufsa87 skrev (3 timer siden):

Var dette ditt første keisersnitt?

dette blir mitt andre, lurer på om det er mer smerte ved sterilisering enn vanlig ks 😊

Var mitt andre keisersnitt. Smertenessig var det like lite ved dette som første.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg gjorde det under andre keisersnittet. Gikk fint! Merket ingen forskjell på smerter eller rekonvalesens i ettertid. Tror ikke det offentlige i Norge tilbyr så mye annet enn kutting/brenning, men det kan du sikkert spørre ditt lokale sykehus om. Mulig det varierer med tanke på kapasitet og økonomi.

Anonymkode: 5270c...ee1

• Hjerte 1
Skrevet

Har sterilisert meg, de kutta egglederne i to. Merket lite til det. Men dog mye smerter etter ks.

Anonymkode: c0e10...e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...