AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har så lenge jeg kan huske hatt hjernetåke (brain fog). Jeg tror problemet er melk. For når jeg prøver meg uten melk, så er det som et slør som løftes. Jeg er en uvanlig lykkelig person med dette sløret. Livet er magisk. Det er som at jeg er litt ruset hele tiden. Men når jeg blir kvitt hjernetåken så er det som at jeg ser alt rot og at alt blir så overveldende. Jeg får også depressive blaff. "Er livet så fantastisk egentlig?". Det er veldig skremmende, og det er fristende å gå tilbake til å spise melkeprodukter. Jeg er halvveis i livet nå. Skal jeg bare kjøre livet ut i melkerus?😅 Eller gjør det noen skade, tro? Jeg er oppblåst, men det kan jeg prøve å regulere med å spise mindre og å faste daglig. Ingen mangler på blodprøver. (Vil også legge til at det er mye alkoholisme i familien min, men jeg er totalt avholds. Så det er skremmende om jeg skulle føle behov for noe annet som substitutt.) Anonymkode: d5944...05a
Pippi Lotta Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg synes ut som dette er noe du bør diskutere med legen din, eventuelt en form for terapeut… KG er et morsomt sted, men siden er på ingen måtte autorisert som helsepersonell. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har veldig ofte hjernetåke, og jeg opplever det som en stor lettelse hver gang den letter. Det å kunne ha en normal samtale uten å måtte slite for å formulere setninger, og lete etter ord, er ubeskrivelig! Det å kunne planlegge/resonnere uten å være avhengig av penn og papir, eller å huske hva jeg spiste til middag to timer etterpå, også ubeskrivelig. Jeg ville aldri i verden valgt å beholde hjernetåken helt frivillig når jeg vet at jeg kan slippe. Anonymkode: 8586a...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Jeg synes ut som dette er noe du bør diskutere med legen din, eventuelt en form for terapeut… KG er et morsomt sted, men siden er på ingen måtte autorisert som helsepersonell. Jeg har en legetime i slutten av måneden 😊 Tenkte bare å se om det var noen som hadde noen tanker om det her også 😊 Noen ganger briljerer KG😄 Anonymkode: d5944...05a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 Det er faktisk noen som ikke tåler melkeprotein (har melkeallergi) som kan oppleve en form for rus, og også abstinenser om de ikke får i seg melk. Om man kutter ut alt av melkeprodukter så vil abstinensene forsvinne etterhvert. Be om å bli testet, for om du har melkeallergi og spiser melkeprodukter kan du få større helseproblemer etterhvert. Jeg har melkeallergi. Jeg får ikke en slik rusfølelse som du får. Men jeg blir faktisk deprimert alt fra 1-7 dager etter inntak av melkeprodukter, som regel kommer det i løpet av 1-2-3 døgn, noen ganger bare timer etter jeg har spist melk (avhengig av mengden), og det gir oppblåst mage, treg eller fast mage. Snakk med legen din og få det sjekket, ikke bare laktosetest, men også test for melkeallergi (melkeproteinallergi)! Anonymkode: dd2d2...559 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå