AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Hvordan klarer dere det, den blir jo brukt så gå måneder, eller bruker dere samme dressen i flere år? Eks kjøper en som passer i to år isteden for en sesong? Anonymkode: 2be35...548
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Vi lapper hullene. Kjøper inn strykestoff som er vanntett og fiks ferdig. Min vokser som regel ikke ut av dressen sin før jul neste år. Kjøper ikke nytt bare for å kjøpe nytt. Anonymkode: d80bc...623 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 jeg kan svare 😅 Bor på Østlandet, først i og nå rett i nærheten av Oslo. Barna byttet flere barnehager men vi var like "heldige" hver gang. Første barnehagen, i Oslo, hadde en bakke som barna elsket å bruke til aking. Men på toppen av denne bakken var det en sti, som ble strødd vinterstid, med grus. Grusen falt ned i bakken, barna sklidde ned oppå og med grusen, alle vinterdressene ble hullete etter et par uker. Vi flyttet, ny barnehagen. Denne barnehagen fjernet alt gummiunderlag på sine lekeområder, fordi det ikke er bra for barna og miljø, og erstattet det med tettpakket grus, som er eneste miljøvennlige alternativ som finnes. Og vi er tilbake til hullete vinterdresser og hull på alle utebukser. Og min eldste begynte allerede på skolen. Og der har de en akebakke, og igjen, med grus. 😅 nei, jeg vet ikke, jeg skjønner ikke hvordan er det mulig å ikke ha hull på dressene egentlig. Må være plasser der det aldri er snø, og det aldri strøs? Anonymkode: 6b5d1...2fa 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Det er ikke så vanskelig å få til altså. Kanskje bor du et sted med mye snø? Her på Sunnmøre er det mer regn og slaps på vinteren, men vinterdressen blir brukt likevel. Fort gjort at det blir et hull på rumpa eller kneet når de leker i skogen på røtter og steiner, eller aker på rumpa på et veeeldig tynt lag med snø/is. Det blir mindre slitasje om de leker i mye snø. Har opplevd det mange ganger selv om vi har hatt Reima eller dyreste dressen til Didriksson. Anonymkode: 3e720...e67 2 1
Irja Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Hvordan barna klarer å få hull i vinterdressen? Vel, barna mine leker mye og ofte ute. De er ikke spesielt forsiktige heller. Sånn går det til Endret 9. oktober 2023 av Irja 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 Vi bor i Nord-Norge med mye snø, og det er ingen problem å få hull. Bare litt klatring på et tre kan fikse det faktisk Anonymkode: 51e6e...728 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #7 Skrevet 9. oktober 2023 Har man lite snø er det garanti nærmest for ødelagt vinterdress også.. Knær ble gjerne oppskrapet samme hvor dyr dressen var… Så har lappet litt uike dresser. Mine leker mye ute og selv med rundt 2-3 sett til å bytte på hjemme/bhg så var det slitte knær og bak, vel datterens klær var alltid fine, hun var ikke noe kamikazebarn… Sønnen arvet mye, men kunne sjelden gi noe som hadde underdeler videre… Anonymkode: a242f...b55
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Skrevet 9. oktober 2023 De får hull i dem fordi de leker ute med dem Anonymkode: 2276e...005 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Skrevet 9. oktober 2023 - Barna aker på rumpa på svaberg og i asfaltert bakke med veldig tynt dekke snø i barnehagen. - Kommer borti spikre som ligger strødd og som stikker opp gjennom snø og is i barnehagen. Anonymkode: 9da32...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #10 Skrevet 9. oktober 2023 Vi tar i bruk en vinterdress for 4. og siste år nå når snøen kommer. Vi har to barn, begge kunne bruke den to sesonger. Og den har klart 3 vintre uten å få hull, så får vi se nå da. Men hull blir det nøyaktig på de måtene brukeren over beskriver. Spiker og skruer eller annet skarpt som stikker ut et eller annet sted hvor barnet er på tur. Eller de aker på stein. Vi har sånn flaks at i vår barnehage er det en akebakke med gress under. Der er det til tider gjørme eller is, og det tåler dressen, selv om gjørma ikke er veldig bra for min sinnsro. Barna liker denne bakken, og prøver seg tydeligvis ikke på bergene. Dessuten er begge våre barn litt forsiktige av seg, og tør eller vil gjerne ikke skli så mye på de hardeste stedene eller klatre der spikerne gjemmer seg. Anonymkode: bad06...b05
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #11 Skrevet 9. oktober 2023 Bruker dress av god kvalitet. Har brukt Reima Stavanger nå i flere år, og aldri hull eller synlig slitasje. Barna leker mye ute både i barnehage og hjemme, bor på Vestlandet og har både mye barmark, is med mye grus og snø i løpet av vinteren. Regntøy får vi hull på innimellom på vintertid, grunnet strøgrus i snø/bakken/is. Men dressene har alltid holdt. Jeg får solgt de videre etter bruk hvert år. Anonymkode: 4c128...901
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #12 Skrevet 10. oktober 2023 Kommer på samme hvilket plagg, det blir hull i knærne uansett på ene ungen. Leker mye, sklir mye, samme om det er snø, is eller grus som er synlig. Ene buksa lappet vi 5 ganger i fjor. Blir å kjøpe ny bukse i år for å si det sånn. Anonymkode: a5e3a...c34
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #13 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): jeg kan svare 😅 Bor på Østlandet, først i og nå rett i nærheten av Oslo. Barna byttet flere barnehager men vi var like "heldige" hver gang. Første barnehagen, i Oslo, hadde en bakke som barna elsket å bruke til aking. Men på toppen av denne bakken var det en sti, som ble strødd vinterstid, med grus. Grusen falt ned i bakken, barna sklidde ned oppå og med grusen, alle vinterdressene ble hullete etter et par uker. Vi flyttet, ny barnehagen. Denne barnehagen fjernet alt gummiunderlag på sine lekeområder, fordi det ikke er bra for barna og miljø, og erstattet det med tettpakket grus, som er eneste miljøvennlige alternativ som finnes. Og vi er tilbake til hullete vinterdresser og hull på alle utebukser. Og min eldste begynte allerede på skolen. Og der har de en akebakke, og igjen, med grus. 😅 nei, jeg vet ikke, jeg skjønner ikke hvordan er det mulig å ikke ha hull på dressene egentlig. Må være plasser der det aldri er snø, og det aldri strøs? Anonymkode: 6b5d1...2fa Har du prøvd univern sine dresser? Anonymkode: f2099...b35
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #14 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg har sett datteren min ake seg med makt nedover et bart fjell i vinterdressen en gang ✌️Da tenkte jeg at det var godt vi var på slutten av sesongen og at hun kom til å trenge ny tol neste år pga størrelse. Anonymkode: 46098...154 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #15 Skrevet 10. oktober 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Har du prøvd univern sine dresser? Anonymkode: f2099...b35 Nei, har ikke hørt om de. Men alle de vanlige, Reflex, Reima, Kaxs, osv, har vi prøvd. Men ingenting kan stå imot grus.. Anonymkode: 6b5d1...2fa
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #16 Skrevet 10. oktober 2023 Mine gutter sliter hull på knærene på alt av bukser og regntøy på no time, men har utrolig nok ikke klart å få hull på en eneste vinterdress så langt (på 6 år). Og det selv om jeg *forbered deg psykisk på å bli dypt sjokkert* kjøper billigdresser av merket Kaxs på Kaph Ahl!!!! Bor på Vestlandet, og det er mye grus og stein og lite snø. Og har veldig aktive gutter, som er høyt og lavt i trær og steinur, og går i friluftsbarnehage hvor de er ute på tur 7 timer hver dag 4 dager i uken. Anonymkode: 690b7...78d 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #17 Skrevet 10. oktober 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Bruker dress av god kvalitet. Har brukt Reima Stavanger nå i flere år, og aldri hull eller synlig slitasje. Barna leker mye ute både i barnehage og hjemme, bor på Vestlandet og har både mye barmark, is med mye grus og snø i løpet av vinteren. Regntøy får vi hull på innimellom på vintertid, grunnet strøgrus i snø/bakken/is. Men dressene har alltid holdt. Jeg får solgt de videre etter bruk hvert år. Anonymkode: 4c128...901 Her ble det hull i Reima Stavanger.. men lappet hullet med strykelapp. Null stress. Anonymkode: 89f90...6b4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #18 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Mine gutter sliter hull på knærene på alt av bukser og regntøy på no time, men har utrolig nok ikke klart å få hull på en eneste vinterdress så langt (på 6 år). Og det selv om jeg *forbered deg psykisk på å bli dypt sjokkert* kjøper billigdresser av merket Kaxs på Kaph Ahl!!!! Bor på Vestlandet, og det er mye grus og stein og lite snø. Og har veldig aktive gutter, som er høyt og lavt i trær og steinur, og går i friluftsbarnehage hvor de er ute på tur 7 timer hver dag 4 dager i uken. Anonymkode: 690b7...78d Kaxs koster jo det samme som reflex sine og bare 200 mindre enn eks noen av reima sine. Den har samme vannsøyle som reima og Polarn o Pyret sine. Mulig den er tyngre da, men særlig billigere er den ikke. Hvilken er egentlig disse billig dressene folk snakker om? Trodde det var de fra h&m og Lindex som knapt har vannsøyle og koster 500 kr. Anonymkode: 2be35...548
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #19 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kaxs koster jo det samme som reflex sine og bare 200 mindre enn eks noen av reima sine. Den har samme vannsøyle som reima og Polarn o Pyret sine. Mulig den er tyngre da, men særlig billigere er den ikke. Hvilken er egentlig disse billig dressene folk snakker om? Trodde det var de fra h&m og Lindex som knapt har vannsøyle og koster 500 kr. Anonymkode: 2be35...548 Og mulig de puster dårligere. Og Nordbjørn er vel også et billigmerke, ser den har dårlig pusteegenskap, om den er tung vet jeg ikke, men vannsøylen er lik som mange av de dyrere. Anonymkode: 2be35...548
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #20 Skrevet 10. oktober 2023 Har en datter og en sønn. Jenta har nesten ikke slitt ut ett eneste plagg i hele sitt liv. Men gutten sliter ut alt på et øyeblikk. Holder knapt en sesong før vi må bytte, og kjøper vinterklær som ser ut til å være god kvalitet. Ofte har de hatt samme merke på klærne, der jenta sitt nesten ser ubrukt ut og gutten ser ut til å ha arvet oppbrukte klær. Kjøpte joggesko i sommer til gutten, som vi tidligere har vært veldig fornøyd med til jenta. Gikk 3 uker, så var såla slitt bort. Fikk pengene igjen, men allikevel, en helt annen bruk på klærne enn jenta. Anonymkode: ca28f...a5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå