Gå til innhold

Hvilken av disse skotypene får dere mest bruk for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bor på Østlandet og har barnehagebarn, kan dere rangere disse skoene etter hvor nyttige de er/hvem dere får mest bruk for.

Lette joggesko type Adidas/Nike

Sneakers i skin (altså lett vannavstøtende, men ikke vanntette, puster noe dårligere en joggesko)

Lave overgangssko med Gore tex

"Høye" overgangssko med Gore tex

Se for deg at barnet har støvler til vått vær, vintersko/vinterstøvler og sandaler, hvilken av de ovennevnte ville dere supplert med? Helst ikke flere enn nødvendig. 

Anonymkode: d97dd...f71

Skrevet

Disse har jeg aldri kjøpt og har aldri savnet:

Sneakers i skin (altså lett vannavstøtende, men ikke vanntette, puster noe dårligere en joggesko)

Anonymkode: eb3b9...163

• Liker 2
Skrevet

Joggesko og overgangssko, vi bruker overgangssko i skinn som blir imprignert, gjerne litt halvhøye vil jeg si. 

Anonymkode: 8f9d4...a08

Skrevet

Til min på ca 1,5 (aktiv og går bra) har jeg hatt sneakers i skinn og litt høye overgangsko med goretex i tillegg til støvler og sandaler. 

Har ikke hatt lave overgangssko (gikk med sneakers i skinn til vi byttet til de litt høye overgangsskoene) og om det har vært for varmt for skinnsko tok vi sandaler så hadde ikke lette joggesko. 

Tenker kanskje at vi supplerer med lettere joggesko neste år da når hun er litt eldre. 

Anonymkode: 04c71...fe0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Joggesko og overgangssko, vi bruker overgangssko i skinn som blir imprignert, gjerne litt halvhøye vil jeg si. 

Anonymkode: 8f9d4...a08

Uten Gore tex?

Skrevet

Goretex er gull. Her brukes definitivt lave overgangssko mest. 

Anonymkode: 9bada...b94

• Nyttig 1
Skrevet

Lette joggesko brukes hele sommeren samt den delen av våren og høsten som er tørr og varm/mild. Sneakers i skinn har vi aldri brukt, ei heller høye overgangssko. Lave overgangssko er i bruk vår og høst når det er kjøligere og kanskje fuktig på bakken, men hvor det ikke er snø. Så totalt for et vanlig år har våre barnehagebarn brukt vintersko, vanlige gummistøvler, Dock boots, joggesko og overgangssko.

• Liker 1
Skrevet

Min 4-åring foretrekker cherrox eller støvler. Hele året. For de får han av og på selv. Han får til andre sko og, men de tar for lang tid. 

Anonymkode: faffd...418

Skrevet
Arkana skrev (53 minutter siden):

Lette joggesko brukes hele sommeren samt den delen av våren og høsten som er tørr og varm/mild. Sneakers i skinn har vi aldri brukt, ei heller høye overgangssko. Lave overgangssko er i bruk vår og høst når det er kjøligere og kanskje fuktig på bakken, men hvor det ikke er snø. Så totalt for et vanlig år har våre barnehagebarn brukt vintersko, vanlige gummistøvler, Dock boots, joggesko og overgangssko.

Ikke sandaler?

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Min 4-åring foretrekker cherrox eller støvler. Hele året. For de får han av og på selv. Han får til andre sko og, men de tar for lang tid. 

Anonymkode: faffd...418

Det blir veldig klamt, er ikke godt for føttene. 

Skrevet

Bruker joggesko, Goretex lave overgangssko, vintersko, dockboots, gummistøvler og sandaler. Sett bort fra pensko.

Anonymkode: ba921...0e8

Skrevet

Vi bruker lette joggesko på sommeren, går mest mulig barbeint ute så bruker joggesko (og støvler) i barnehagen og når vi skal gå på asfalt og grus. Er det lek ute i hagen så er det barbeint :)

Høst og vår : Dock Boots, gummi støvler og lave overgangssko. 

Vinter : Vintersko og Dock Boots (hva som blir brukt er litt avhengig av temperatur). 

Anonymkode: 9c381...66d

Skrevet

Vår eldste har slitt ut et par lette joggesko på en sommer. I fjor nekta han sandaler, så da var vi gjennom to par joggesko. 
har opplevd sommeren her vi bor på Østlandet som enten tørr nok for joggesko/sandaler/barbeint eller for våt for noe annet enn gummistøvler. Litt høye overgangssko med Goretex har vært gull på høst og vår. De andre har vi aldri sett noe behov for. 

Anonymkode: 1c8ae...27e

• Liker 1
Skrevet

Tror aldri vi har brukt sneakers i skinn til barnehagebarn. Kan ikke helt se for meg hvilke sko det skal være? Med mindre du mener sånne pyntesko? De er artige og fine, men hvis du ikke vil ha flere enn nødvendig kan jeg ikke se poenget. Eller mener du mer slike vanlige sko bare i skinn?

Vi har hatt lette joggesko, lave overgangssko og høye overgangssko, men er mye ute og ute i høyt gress/skog. 

Anonymkode: e52a1...e0d

Skrevet

Vi har brukt i løpet av et år:

Sandaler (sommer og varmt)

Joggesko (tørt og halvvarmt, pensko når ok nye)

Goretex overgangssko lave (fuktig høst/vår/sommer)

Dockboots (veldig vått vår/sommer/høst, eller vintersko våte)

Vintersko høye

Anonymkode: 39a68...c65

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Vi har innimellom gått for høye overgangssko i goretex. Da kan man feste regnbuksa med strikk under og unngå glipe. 

Anonymkode: 39a68...c65

Skrevet

Her går de i joggesko(lave) og sandaler sommerstid, på høst lave joggesko, duck boots og høye goretex overgangsko. På vinteren halvhøye foret goretex sko. 

Anonymkode: 1bf02...97e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tror aldri vi har brukt sneakers i skinn til barnehagebarn. Kan ikke helt se for meg hvilke sko det skal være? Med mindre du mener sånne pyntesko? De er artige og fine, men hvis du ikke vil ha flere enn nødvendig kan jeg ikke se poenget. Eller mener du mer slike vanlige sko bare i skinn?

Vi har hatt lette joggesko, lave overgangssko og høye overgangssko, men er mye ute og ute i høyt gress/skog. 

Anonymkode: e52a1...e0d

Jeg mener sånne:

https://www.ellos.no/kavat/sneakers-sodertalje/1061567-02

https://www.skoringen.no/ecco-babysko-blaa-72412102471-sp1-lite?productid=3223420550

https://www.skoringen.no/skofus-babystovel-blaa?productid=3218510350

Skrevet

Lette joggesko som ikke blir så varme + lave goretex. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere som bor på Østlandet og har barnehagebarn, kan dere rangere disse skoene etter hvor nyttige de er/hvem dere får mest bruk for.

Se for deg at barnet har støvler til vått vær, vintersko/vinterstøvler og sandaler, hvilken av de ovennevnte ville dere supplert med? Helst ikke flere enn nødvendig. 

Holder med en av disse.

Sneakers i skinn har jeg aldri hatt behov for

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...