Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt at jeg kan bo hvor som helst i Norge bortsett fra på østkanten siden jeg hadde en vanskelig barndom der. Hun vil ikke bo noen andre steder enn i Oslo. Jeg sier at vi kan bo i Oslo, men da må hun bytte jobb så hun tjener nok penger til at vi kan bosette oss andre steder i Oslo, men det gjør hun ikke. Da er det bare Oslo øst igjen. Er hun ikke urimelig?

Anonymkode: 77bf9...c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboer er ikke engang fra Oslo, men det er jeg. Venninnene hennes bor i Oslo og er i leiefellen hvor de bruker alle pengene sine på leie og kommer aldri til å komme inn på boligmarkedet der

Skrevet

Er det viktig for hun å kjøpe eller trives hun med å leie?

Anonymkode: 37d73...836

Skrevet

Det er ingen vits å bo noen andre plasser enn i Oslo. Østkanten ekskludert. 

Hun bør uansett få seg en jobb med akseptabel lønn. Ingen grunn til å tjene dårlig. 

Anonymkode: bf1e9...cb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har sagt at jeg kan bo hvor som helst i Norge bortsett fra på østkanten siden jeg hadde en vanskelig barndom der. Hun vil ikke bo noen andre steder enn i Oslo. Jeg sier at vi kan bo i Oslo, men da må hun bytte jobb så hun tjener nok penger til at vi kan bosette oss andre steder i Oslo, men det gjør hun ikke. Da er det bare Oslo øst igjen. Er hun ikke urimelig?

Jeg syns hun er urimelig.

Eneste kriteriet du har er at det ikke skal være Oslo øst og så er det det hun skal prøve å trumfe gjennom. Høres ikke veldig empatisk ut.

Om hun ikke gir seg så hadde jeg rådet deg til å være særboere. Bare si at du ikke kan bo i Oslo øst og dersom hun skal bo der så må hun bo alene. 

Anonymkode: 9f0ec...9d3

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som dere har det best ved å bo hver for dere. 

Anonymkode: a3b0d...ae7

• Liker 2
Skrevet

hvorfor er hun urimelig med sine ønsker mens du ikke er det med dine? 

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Fordi han hadde en vanskelig barndom der skrev han i HI. Han trigges av å bo der og det skjønner jeg godt.

Denne dama burde være empatisk nok til å skjønne at han ikke vil bo der han har vonde minner fra. 

• Liker 1
Skrevet

Østkanten er jo ganske forskjellig da. Det er ikke like ensartet som det sikkert en gang var. 

Du er ganske sær, f.eks er Hovseter på Vest langt verre enn Grefsen på Øst. 

Anonymkode: ef2ea...b15

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig å ekskludere HELE østkanten pga oppvekst, det er tross alt et rimelig stort område.

Samtidig er det ikke noe i veien for å ha et krav om ikke østkanten noe mer enn så nei til feksFredrikstad.

Ut over det er ultimatum og du må x ellers nekter jeg y veldig lite bra for forholdet. Heller trivsel på jobb for henne og et område du ikke har aversjon mot enn at hun bytter jobb og mistrives for å bo i et område som kanskje kun har retning i forhold til Akerselva som argument.

Anonymkode: b4232...0ca

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Grow up

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fordi han hadde en vanskelig barndom der skrev han i HI. Han trigges av å bo der og det skjønner jeg godt.

Denne dama burde være empatisk nok til å skjønne at han ikke vil bo der han har vonde minner fra. 

Jeg hadde en vanskelig barndom selv, og det er ikke en grunn eller unnskyldning for hvordan jeg har det som voksen eller hvor jeg kan og ikke kan bo så jeg tenker at hans "krav" er like rimelig eller urimelig som hennes - det som forundrer meg er at TS fremstiller seg selv som en "jeg kan bo overalt bare ikke der" mens hun sier "jeg vil helst bo nær kobb og venner osv og så er hun plutselig den urimelige.. Å ha ønsker om hvor man vil bo gjør ikke at man er urimelig hverken den ene eller den andre veien, det er når man ikke klarer inngå kompromiss man er urimelig tenker jeg.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg syns hun er urimelig.

Eneste kriteriet du har er at det ikke skal være Oslo øst og så er det det hun skal prøve å trumfe gjennom. Høres ikke veldig empatisk ut.

Om hun ikke gir seg så hadde jeg rådet deg til å være særboere. Bare si at du ikke kan bo i Oslo øst og dersom hun skal bo der så må hun bo alene. 

Men er det slik at hun prøver å «trumfe gjennom» å bo på østkanten, eller er det han som prøver å «trumfe gjennom» det å kjøpe bolig som de da kun har råd til på østkanten?

Skrevet
Carrot skrev (21 minutter siden):

Han er jo åpen for å bo absolutt alle plasser i landet, bare ikke på den ene plassen der. Så her syns jeg hun er den som er urimelig. 

Jeg syns hun virker usympatisk. 

Anonymkode: 90ced...97d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker venninnene hennes umulig kan bli i Oslo for alltid siden de bare taper penger og ikke får bygget seg opp 

Carrot skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde en vanskelig barndom selv, og det er ikke en grunn eller unnskyldning for hvordan jeg har det som voksen eller hvor jeg kan og ikke kan bo så jeg tenker at hans "krav" er like rimelig eller urimelig som hennes - det som forundrer meg er at TS fremstiller seg selv som en "jeg kan bo overalt bare ikke der" mens hun sier "jeg vil helst bo nær kobb og venner osv og så er hun plutselig den urimelige.. Å ha ønsker om hvor man vil bo gjør ikke at man er urimelig hverken den ene eller den andre veien, det er når man ikke klarer inngå kompromiss man er urimelig tenker jeg.. 

Hun har ikke jobb i Oslo

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men er det slik at hun prøver å «trumfe gjennom» å bo på østkanten, eller er det han som prøver å «trumfe gjennom» det å kjøpe bolig som de da kun har råd til på østkanten?

Vi bor allerede utenfor Oslo og jeg er fornøyd her. Men jeg har sagt at vi både kan bo her og andre steder. Hun derimot sier at hun ikke trives og vil flytte til Oslo innen ett år

Vi har litt over en million i samlet inntekt og skal vi kjøpe en ny leilighet må det bli en leilighet vi har plass til barn i siden vi er over tredve 

Skrevet

Hva med å bearbeide de vonde følelsene fra barndommen? Høres usunt ut å la dette styre deg i så stor grad at du utelukker å bo i halve byen. 

Anonymkode: b56b4...878

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han er jo åpen for å bo absolutt alle plasser i landet, bare ikke på den ene plassen der. Så her syns jeg hun er den som er urimelig. 

Jeg syns hun virker usympatisk. 

Anonymkode: 90ced...97d

Med Oslos boligpriser sier han i prinsippet at de ikke kan bo i Oslo i det hele tatt, få av oss har råd til bolig andre steder enn på østkanten. Å la en kjip barndom styre voksen-avgjørelsene sine i så stor grad er ganske spesielt, og ts burde anbefales terapi, ikke å bosette seg på vestkanten for å gjemme seg fra de vonde følelsene.

• Liker 1
Skrevet

Tror du hun endrer mening hvis du sier at «hele kvinneguiden er enig med meg»?

Hun mener det hun mener. Hvis du ikke kan leve med det får du slå opp. Eller hun får gjøre det, hvis dere er totalt inkompatible når det gjelder ønske om bosted.

Anonymkode: d0202...7c0

Skrevet

Jeg har prøvd å få psykologhjelp ni ganger fra jeg var atten. Hva mer vil dere at jeg skal gjøre? 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med Oslos boligpriser sier han i prinsippet at de ikke kan bo i Oslo i det hele tatt, få av oss har råd til bolig andre steder enn på østkanten. Å la en kjip barndom styre voksen-avgjørelsene sine i så stor grad er ganske spesielt, og ts burde anbefales terapi, ikke å bosette seg på vestkanten for å gjemme seg fra de vonde følelsene.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med å bearbeide de vonde følelsene fra barndommen? Høres usunt ut å la dette styre deg i så stor grad at du utelukker å bo i halve byen. 

Skrevet

Har dere vært på visning så hun får se hvor liten leilighet det er dere egentlig har råd til?  Evt bare si at da får hun flytte uten deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...