Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 24. januar 2006 #1 Skrevet 24. januar 2006 Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste dette, så jeg legger det her.. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne priser på førerkort?? Er en kløn når det gjelder å søke etter ting på nett...
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #2 Skrevet 24. januar 2006 i 2002 brukte eg ca 15.000 kr på klasse B.
Pauline Skrevet 24. januar 2006 #3 Skrevet 24. januar 2006 Ringte i forrige uke å hørte med kjøreskolen for sønnen min som skal begynne nå . De sa vanlig pris for "lappen" var mellom 15000 og 18000.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 24. januar 2006 #4 Skrevet 24. januar 2006 Ringte i forrige uke å hørte med kjøreskolen for sønnen min som skal begynne nå . De sa vanlig pris for "lappen" var mellom 15000 og 18000. ← Er det med eller uten kjøretimer som ikke er obligatoriske?
Gjest marthepia Skrevet 24. januar 2006 #5 Skrevet 24. januar 2006 Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste dette, så jeg legger det her.. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne priser på førerkort?? Er en kløn når det gjelder å søke etter ting på nett... ← Jeg kjørte opp i 2004. Da brukte jeg vel omtrent 13- 14 tusen. Dyrt å kjøre opp gitt
Arkana Skrevet 24. januar 2006 #6 Skrevet 24. januar 2006 Da jeg tok lappen, for et par år siden, fikk jeg høre at det kostet 15-20 000 (det var inkludert alt som er obligatorisk + gjennomsnittlig antall kjøretimer i tillegg), og det var før dette med trafikalt grunnkurs, så det er nok litt dyrere nå. Trafikalt grunnkurs m/mørkekjøring koster ca 2500 tilsammen, glattkjøring ca 3000, landeveiskjøring ca 5250, førerprøve 1800, diverse gebyrer til NAF og Statens Veivesen 2150. Da er du oppe i 14700 og det er uten en eneste kjøretime, kun det obligatoriske. Pris er uansett ikke det aller viktigste, velg kjøreskole ut fra hvor flinke de er, ikke pris. Det hjelper lite å velge en "billig" kjøreskole hvis det er så dårlige at man ikke består førerprøven og derfor må ha flere ekstra kjøretimer i tillegg til dyre førerprøver.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #7 Skrevet 25. januar 2006 Jeg tar kjøretimer og skal kjøre opp med den nye ordninga. Det obligatoriske kommer på ca 17-18000 kr (inkl de obl kjøretimene). Det koster ca 3000 kr å kjøre opp, inkl avgifter til staten, leie av bil hos kjøreskolen mm. 10 kjøretimer koster 4500 kr. Så som dere ser lønner det seg å ta noen kjøretimer ekstra i stedet for å stryke på oppkjøringa. Jeg har satt av over 30000 kr til å ta lappen, men det er fordi jeg ikke får kjørt noe privat. For min del blir det over 30 kjøretimer når jeg må ta alt på kjøreskolen
Gjest Fruktfat Skrevet 25. januar 2006 #8 Skrevet 25. januar 2006 jeg brukte ca 20 000 i 2000, kjørte ikke privat, kun kjøreskole. hadde ikke teorikurs. broren min tok lappen i 2004 -tror jeg- og brukte rundt 30 000, han kjørte og kun på kjøreskolen.
Lizzie Skrevet 25. januar 2006 #9 Skrevet 25. januar 2006 Prisene på de forskjellige kjøreskolene varierer nok ikke så voldsomt. Det er noen som har prisliste på nettet, så der kan du få et inntrykk. Ellers kunne det være en idé å ringe noen skoler og forhøre deg om gjennomsnittsforbruket. Selv brukte jeg nok ganske mye, men har ikke oversikten... Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #10 Skrevet 25. januar 2006 Prisene på de forskjellige kjøreskolene varierer nok ikke så voldsomt. Det er noen som har prisliste på nettet, så der kan du få et inntrykk. Ellers kunne det være en idé å ringe noen skoler og forhøre deg om gjennomsnittsforbruket. Selv brukte jeg nok ganske mye, men har ikke oversikten... Lykke til! ← Prisen er faktisk ganske så underordnet hvis man heller kan finne en kjørelærer som er dyktig. Da bruker man gjerne færre timer enn hvis man har en udugelig lærer, og sparer penger på den måten. Her i Oslo er pris pr kjøretime ca 450 pr time. Å forhøre seg om strykprosent ved skolene sier heller ingenting om kvaliteten på skolen, siden elevene med den nye ordninga selv velger når de er klare for oppkjøringa. Dette har ført til at strykprosenten har gått veldig opp, siden alle mener de er klare for oppkjøring tidligere enn de egentlig er..
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #11 Skrevet 25. januar 2006 15.000,- - 20.000,-? Jøss, det var billig, det er jo nesten bare hva det obligatoriske koster...
Pauline Skrevet 26. januar 2006 #12 Skrevet 26. januar 2006 Forstod at det var prisen for det som skulle betales til dem, (kjøreskolen) og gikk ut fra at oppkjøring kom utenom. Men det er klart det er vanskelig å vite hvor mange timer hver enkelt trenger. Trodde ikke han trengte så mange. Poden har trafikalt gr. kurs og har øvelseskjørt ganske mye, så han kjører bra. Teorikurs tar han på skolen som valgfag, må bare bet. for teoriprøve.
minienthe Skrevet 27. januar 2006 #13 Skrevet 27. januar 2006 når jeg leser dette så er jeg veldig glad jeg tok lappen i 99... brukte hele 5000 på førerkortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå