Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par spørsmål.

Hadde siste mens 16.september. Tok eggløsningssprøyte tirsdag 26.09, fikk vel da eggløsning torsdag 28.09 og satte inn en 5dagers blasto tirsdag 03.10 (5 dager etter eggløsning selvfølgelig). Fikk positiv graviditetstest 07.10.

Ser at noen regner dagen etter innsett som første DPT, men er ikke selve dagen for innsettet første DPT?

Hvor mange DPO er jeg? Og hvor langt er jeg på vei? Uke 3 + x?. Én dag fra eller til spiller jo litt rolle nå i begynnelsen.

Anonymkode: 44a4c...479

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blir gravid så er du 2+5 dager gravid ved innsett, og så må du plusse på dagene etterpå. Dette gjelder selvsagt ved innsett av 5-dagers. To uker etter innsett er du da 4+5 på vei. 

Anonymkode: 78d29...112

Skrevet

Du er 3+5 i dag. 
12 DPO. 
Du satte jo EL sprøyte og fikk EL 28, det tells det selv om det er sprøyteutløst, de satte jo inn 5 dagers 5 dager etterpå. Du er 2 uker på vei ved EL. 

Anonymkode: ba26c...482

Skrevet

Ved IvF regner man at man er 2 uker gravid på innsettsdagen + antall dager embryoet/blastocysten er. Altså om man setter inn 5-dagers embryo/blasto, er man 2+5 uker gravid på innsettsdag :)  

Anonymkode: 79be2...4d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du er 3+5 i dag. 
12 DPO. 
Du satte jo EL sprøyte og fikk EL 28, det tells det selv om det er sprøyteutløst, de satte jo inn 5 dagers 5 dager etterpå. Du er 2 uker på vei ved EL. 

Takk for svar dere!

Jeg trodde jeg var 13 dpo. 😅

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar dere!

Jeg trodde jeg var 13 dpo. 😅

DPO står for days past ovulation, så antall dager *etter* EL. ☺️ (29. er dag 1.)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

DPO står for days past ovulation, så antall dager *etter* EL. ☺️ (29. er dag 1.)

Hehe, ja det er det det står for, men ting er ikke alltid som de ser ut til. Og dissee IVFgreiene gjør meg gal så jeg overtenker og blir dum. 😅

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, ja det er det det står for, men ting er ikke alltid som de ser ut til. Og dissee IVFgreiene gjør meg gal så jeg overtenker og blir dum. 😅

Har vært gjennom IVF selv, så I feel ya. Sender deg sticky vibes. 👊🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...