Gå til innhold

Hvorfor blir det sett på som greit at sexen skjer sjeldnere når forholdet har vart en stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så lenge den andre parten ikke er skyld i at det forekommer mindre sex så er det jo rett og slett slemt. Da er forholdet bygget på feil premisser. Det blir jo som partnere som plutselig slutter å ta sin del av husarbeidet, blir kontrollerende etc. De tingene blir derimot ikke sett på som greit. Hvorfor er det da greit å kutte ned på sexen? Skal sexen dale må det avtales på forhånd.

Endret av Majer
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi pulte sikkert fem ganger daglig i starten av forholdet, selvsagt går ikke det nå når vi har barn.

Anonymkode: eeeb5...2ec

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Da vi var nyforelsket og ikke bodde sammen så pulte vi jo flere ganger om dagen de få dagene i uka/måneden vi så hverandre. Og så gjorde vi alt annet i livet de andre dagene. Og det var mens vi var unge og hadde enkle liv.

Nå har vi 3 barn og kan jo ikke ha sex mens de er våkne, stort hus med masse husarbeid, masse fritidsaktiviteter for ungene på kveldene, dugnader, og så skal vi ha tid til å besøke familie og finne på noe med egne venner på kveldstid, og innimellom må vi jobbe inn litt flexitid på kvelden også, eller så var det en spennende fotballkamp eller noe sånt i tillegg og så har den ene sovnet før den andre kommer seg til senga. Og sånn går nå dagene. Sier aldri nei til sex, han kan godt vekke meg tilogmed, men han har nok lavere sexlyst enn jeg har uansett så da lar han meg bare sove videre.  

Har han hatt en travel dag og ikke gjort "sin del" av husarbeidet (ikke at vi har noe "min og din del", vi er et team..) så har jeg selvfølgelig full forståelse for det også.

Anonymkode: aa560...451

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Fordi man lager seg et liv og hverdag som består av mer enn sex. Er du i et forhold bare for å ha sex så må du oppgi dette i starten. 
Vi andre ønsker oss å lage et liv med familie, og hverdag da er det ikke rom for sex 5 ganger daglig eller hver dag ;) 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen skylder kanskje egentlig noen noen noe som helst, og vi går ut av dette livet alene.

Jeg synes at det er leit at mange kvinner synes at sex er noe man gir menn for «god oppførsel», og noe som kommer i veien for insta-scrollinga.

På samme måte som jeg synes at det er leit at mange menn synes at gode ord og oppmerksomhet er noe man gir kvinner for «god sex» og noe som kommer i veien for fotballkampen.

Spesielt er det leit hvis man starter et forhold og får barn under ett sett premisser, for så å ensidig endre premissene når man har fått det som man vil.

Menn og kvinner er tydeligvis litt forskjellig (i snitt) enten det nå skyldes biologi eller kjønnskultur. Jeg (som mann) skulle ønske at kvinner var mer interessert i menns følelsesliv her. Kanskje det å få med seg siste nytt på insta ikke var så viktig når typen gikk lei og stakk fordi hans tilknytning til deg dalte når du bestemte deg for at sexlivet deres var over?

Anonymkode: f3251...34a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg (som mann) skulle ønske at kvinner var mer interessert i menns følelsesliv her.
typen gikk lei og stakk fordi hans tilknytning til deg dalte når du bestemte deg for at sexlivet deres var over?

Her er du inne på kjerne til det jeg tror ødelegger mange forhold pga sex.

Mange kobler sex direkte mot følelser, tilknytning og det å føle seg elsket. De er avhengig av sex med partner regelmessig fordi de legger så mye verdi i det.

Heldigvis er ikke det en virkelighet jeg og min kone igjennom 20 år kjenner oss igjen i. Vår tilknytning og følelser for hverandre er upåvirket av sex. Vi har et svært ukomplisert forhold til sex.

I løpet av 20 år har vi hatt perioder med daglig sex, vi har hatt periode med 1.5 år uten sex, og alt i mellom der. Sist vi hadde sex var i sommer en gang. Kanskje har vi sex i kveld og i morgen. Eller kanskje om 2 mnd🤷🏼‍♂️.

Poenget er at vi har et ukomplisert forhold til det, der sex er en morsom og deilig aktivitet vi gjør når vi begge har overskudd til det. Hverken mer eller mindre. Våre følelsers, tilknytning og velvære er ikke koblet til sex.

Anonymkode: 07d1d...4af

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Så lenge den andre parten ikke er skyld i at det forekommer mindre sex så er det jo rett og slett slemt. Da er forholdet bygget på feil premisser. Det blir jo som partnere som plutselig slutter å ta sin del av husarbeidet, blir kontrollerende etc. De tingene blir derimot ikke sett på som greit. Hvorfor er det da greit å kutte ned på sexen? Skal sexen dale må det avtales på forhånd.

Så da skal man ikke ha ekstra mye sex når man er nyforelska mener du? Man må alltid ha minst mulig sex, slik at man ikke gir partner urealistiske forventninger? Hvorfor ha mye sex i perioder man er ekstra forelsket eller live tillater det når det ikke kommer til å være slik hver dag resten av livet liksom? Du høres ut som en forståelsesfull kjæreste TS! «Å nei kjære har du prolaps i ryggen? Da var det dumt du forpliktet deg til sex hver dag for ti år siden, er ikke min skyld du har vondt så du får bare bitte tenna sammen 😛 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Så da skal man ikke ha ekstra mye sex når man er nyforelska mener du? Man må alltid ha minst mulig sex, slik at man ikke gir partner urealistiske forventninger? Hvorfor ha mye sex i perioder man er ekstra forelsket eller live tillater det når det ikke kommer til å være slik hver dag resten av livet liksom? Du høres ut som en forståelsesfull kjæreste TS! «Å nei kjære har du prolaps i ryggen? Da var det dumt du forpliktet deg til sex hver dag for ti år siden, er ikke min skyld du har vondt så du får bare bitte tenna sammen 😛 

Jeg synes ikke man skal gi en partner falske forhåpninger uansett hva det dreier seg om. 

Skrevet

Helt vanlig og naturlig i alle forhold.  Man har dessuten høyere sexlyst når man er yngre.  Takler ikke mannen det får han finne seg ei som vil ha sex flere ganger om dagen livet ut.  Han må nok lete ganske lenge. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke man skal gi en partner falske forhåpninger uansett hva det dreier seg om. 

Hva er det som er falsk?   Tror du kvinner sier til partneren sin at de vil ha sex ørten ganger daglig livet ut?  Er det vanlig at kvinner lover menn det tror du?

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Majer skrev (Akkurat nå):

Men hva mener du med «gi falske forhåpninger»?

Om man vil ha sex 2 ganger om dagen de første 4 mnd av et forhold, men ikke etter 2 år? 10 år? 16 år?

Ga man da falske forhåpninger de 4 første mnd? Om du virkelig mener dette, så vil du mest sannsynlig aldri oppleve et forhold over lang tid der både du og partner er tilfredse og fornøyde. Det er fakta.

Du vet at seksualitet ikke er statisk? Om du har lik seksualitet som 60 åring, som det du hadde som 17 åring, så er du et tilfelle for litteratur og forskning. Det er absurd.

Anonymkode: 07d1d...4af

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet

Man bør kommunisere omkring det, men det vil aldri bli slik at en part har krav på sex til tross for at den andre parten ikke ønsker det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Man bør kommunisere omkring det, men det vil aldri bli slik at en part har krav på sex til tross for at den andre parten ikke ønsker det. 

Da er vi enige!

Skrevet
Majer skrev (2 minutter siden):

Da er vi enige!

Ikke i forhold til det du skriver i det første innlegget ditt...

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

De fleste mennesker er intelligente nok til å forstå at ingenting er konstant i livet.

Anonymkode: 6dd1e...2bc

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Majer skrev (17 minutter siden):

Nei hvorfor ha det gøy så lenge du ikke kan garantere at det alltid vill være like gøy 😛 Ingen grunn til å få med seg livets høydepunkt om man risikerer at det senere kan komme nedturer! 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Les deg opp om biologi. 

Anonymkode: e8b0b...df5

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Mezzosoprena skrev (8 minutter siden):

Man har krav på fint lite her i livet.

Jeg synes dog at mange kvinner oppfører seg som om de har krav på emosjonell nærhet, rosende ord, kos, men blir sinte når mannen sier at sex på samme måte er viktig for dem.

Hvis nå menn og kvinner er skrudd sammen litt forskjellig (plausibelt), burde ikke begge parter prøve å forstå hverandre og bidra til at forholdet blir styrket over tid? Eller er alt de slemme menna sin feil?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man har krav på fint lite her i livet.

Jeg synes dog at mange kvinner oppfører seg som om de har krav på emosjonell nærhet, rosende ord, kos, men blir sinte når mannen sier at sex på samme måte er viktig for dem.

Hvis nå menn og kvinner er skrudd sammen litt forskjellig (plausibelt), burde ikke begge parter prøve å forstå hverandre og bidra til at forholdet blir styrket over tid? Eller er alt de slemme menna sin feil?

Absolutt - og det er nettopp derfor jeg mener det er så viktig med kommunikasjon. Begge må vite hva den andre har behov for og så må man komme fram til en måte å leve på som begge parter kan være fornøyd med 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...