AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 For 7 mnd siden ble jeg 2 barns mamma, de første ukene gikk som en drøm. På grunn av arbeidssituasjonen har det vært helt greit å være borte fra jobb, men det har vært et stressmoment under hele barselperioden bare å tenke på at jeg skal tilbake. De siste 2 månedene har jeg hatt en ekstrem søvnmangel, hver natt består av 3-4 timer søvn pga baby som våkner hyppig (ja jeg har prøvd ulike tiltak og holder fortsatt på). Baby får nå kun flaske fordi jeg ikke greide å produsere nok melk med alt av stress og søvnløshet. Bare dèt er nok til å slå meg helt i kjelleren, nå som arbeidshverdagen snart er tilbake så kjenner jeg meg på en skikkelig mørk plass. Jeg føler meg deprimert, jeg er kronisk irritert og må nok være en forferdelig person å bo sammen med. Jeg gråter mye, kanskje ikke hver dag men hver 2. kanskje 3. dag. Altså ikke stille gråt men jeg direkte hulker og jeg må bare tømme ut alt av følelser og frustrasjon (når jeg er alene). Det er en ting å takle så enormt lite søvn over så lang tid, men arbeidssituasjonen tar knekken på meg. Jeg har ikke mulighet til å gå ulønnet, og jeg har kontrakt på arbeidsplassen ut mars 2025 som jeg egentlig ikke kan bryte fra, med mindre noen av topp sjefene vil la meg gå. Jeg ser egentlig ikke for meg at det lar seg gjøre, men jeg ser heller ikke hvordan jeg skal greie å stå i en jobb jeg misliker enormt og som gjør meg til en så forferdelig person som jeg føler meg.. Jeg orker lite, det blir mye kjeft og mas her hjemme, kjærestetid er hvertfall utelukket når jeg ikke en gang har energi til å være meg selv en gang. Samboeren prøver å avlaste meg så godt han kan i helgene, men jeg kjenner at èn natt med noen timer ekstra ikke hjelper på dette som har pågått så lenge. Vet ikke helt hva jeg vil med dette.. men, noen som har vært i lignende situasjon og har noen tips og råd? Anonymkode: cef26...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Uff, det er slitsomt 😕 Man klarer oppstykket søvn en periode men det tar på å stå i over tid. Ingen smutthull i kontrakten? Jeg hadde tatt en tur til fastlegen for råd. Anonymkode: 3fb2c...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå