Gå til innhold

Dere som er uføre, er det mange som er det pga migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få uføre grunnet migrene?

Anonymkode: 9d662...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uføretrygd har ingenting med diagnose å gjøre

Anonymkode: 8f7c8...212

• Liker 1
Skrevet

Det handler om arbeidsevne 

• Liker 1
Skrevet

Du kan hvis du er plaget så mye at du ikke klarer å fungere i noen som helst jobb. Men du kan ikke søke bare basert på at du har migrene, da må du testes ut om du klarer forskjellige typer jobber først, og eventuelt om du kan fungere i en lavere prosent stilling.

Anonymkode: 25342...e8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan hvis du er plaget så mye at du ikke klarer å fungere i noen som helst jobb. Men du kan ikke søke bare basert på at du har migrene, da må du testes ut om du klarer forskjellige typer jobber først, og eventuelt om du kan fungere i en lavere prosent stilling.

Anonymkode: 25342...e8d

Men jeg har hørt om folk som har fått uføre pga migrene?

Skrevet

Klart man kan få uføre om man har kroniske migrene med 20-25 anfall i måneden. Da har du lite arbeidsevne igjen. Men for å ha episodisk migrene så nei da har man masse arbeidsevne igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men jeg har hørt om folk som har fått uføre pga migrene?

Selvsagt kan man bli ufør pga migrene. Man blir ufør dersom man ikke kan jobbe, og det kan skyldes mange ulike diagnoser/sykdommer/skader. Det betyr ikke at ALLE med samme diagnose er eller blir ufør.

Man blir 100% ufør om man ikke kan jobbe noe, men man kan også bli delvis ufør (jobbe en viss %), dersom man har kapasitet det.

Skrevet
Forvirret23 skrev (12 minutter siden):

Klart man kan få uføre om man har kroniske migrene med 20-25 anfall i måneden. Da har du lite arbeidsevne igjen. Men for å ha episodisk migrene så nei da har man masse arbeidsevne igjen. 

Jeg har kronisk migrene, jobber fulltid. Så det stemmer ikke alltid. Det finnes ulike medisiner for selv kroniske tilstander, samt at man kan tilrettelegge på jobb eller finne et yrke som passer bedre/ gir færre anfall. 

Anonymkode: 5ed6f...e58

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Å si at det har "ingenting" med diagnosen å gjøre er vel litt fjernt.

Anonymkode: 6b289...3dc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har kronisk migrene, jobber fulltid. Så det stemmer ikke alltid. Det finnes ulike medisiner for selv kroniske tilstander, samt at man kan tilrettelegge på jobb eller finne et yrke som passer bedre/ gir færre anfall. 

Klart det, da har du jo noe som hjelper ;) 

har kroniskmigrene selv, går på medisiner vært en lang vei men det lysner i mørket. Nå skrev jeg om du har så mange anfall i måneden. Da har du jo ikke voldsom hjelp av medisinene. Å bli uføre er en lang prosess, det innebærer å ha prøvd alt av medisiner først. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

"Ingenting"? Så om du har f.eks eksem så kan du bli ufør om det plager deg nok? For et system

Anonymkode: 9af9a...5e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilke yrke har du? Har selv kronisk migrene og leter etter en jobb jeg kan klare. Får du noe tilrettelegging?
Har du noen tanker om hvorfor du klarer jobben så godt til tross for migrenen? 

som sakt så er jeg på jakt etter en jobb jeg kan klare selv om jeg har så mye migrene. Alt jeg vil er å være en 100% ressurs. 

Anonymkode: e76a9...464

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan man få uføre grunnet migrene?

Man blir ikke uføretrygdet pga diagnose.

Anonymkode: c455b...60e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Ingenting"? Så om du har f.eks eksem så kan du bli ufør om det plager deg nok? For et system

Anonymkode: 9af9a...5e3

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c455b...60e

Skrevet

Migrene kan absolutt føre til arbeidsuførhet, ja.

Jeg har en alvorlig, kronisk migrene og burde ifølge legene mine vært delvis ufør. Enn så lenge hangler jeg i jobb med høyt fravær, overmedisinering og betydelige begrensninger i hva jeg klarer utenom jobben. Forhåpentligvis klarer jeg holde det gående.

Anonymkode: 2c223...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...