AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Kan man få uføre grunnet migrene? Anonymkode: 9d662...697
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Uføretrygd har ingenting med diagnose å gjøre Anonymkode: 8f7c8...212 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Du kan hvis du er plaget så mye at du ikke klarer å fungere i noen som helst jobb. Men du kan ikke søke bare basert på at du har migrene, da må du testes ut om du klarer forskjellige typer jobber først, og eventuelt om du kan fungere i en lavere prosent stilling. Anonymkode: 25342...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan hvis du er plaget så mye at du ikke klarer å fungere i noen som helst jobb. Men du kan ikke søke bare basert på at du har migrene, da må du testes ut om du klarer forskjellige typer jobber først, og eventuelt om du kan fungere i en lavere prosent stilling. Anonymkode: 25342...e8d Men jeg har hørt om folk som har fått uføre pga migrene? Anonymkode: 9d662...697
Forvirret23 Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 Klart man kan få uføre om man har kroniske migrene med 20-25 anfall i måneden. Da har du lite arbeidsevne igjen. Men for å ha episodisk migrene så nei da har man masse arbeidsevne igjen.
anonym111111 Skrevet 9. oktober 2023 #7 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men jeg har hørt om folk som har fått uføre pga migrene? Anonymkode: 9d662...697 Selvsagt kan man bli ufør pga migrene. Man blir ufør dersom man ikke kan jobbe, og det kan skyldes mange ulike diagnoser/sykdommer/skader. Det betyr ikke at ALLE med samme diagnose er eller blir ufør. Man blir 100% ufør om man ikke kan jobbe noe, men man kan også bli delvis ufør (jobbe en viss %), dersom man har kapasitet det.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Skrevet 9. oktober 2023 Forvirret23 skrev (12 minutter siden): Klart man kan få uføre om man har kroniske migrene med 20-25 anfall i måneden. Da har du lite arbeidsevne igjen. Men for å ha episodisk migrene så nei da har man masse arbeidsevne igjen. Jeg har kronisk migrene, jobber fulltid. Så det stemmer ikke alltid. Det finnes ulike medisiner for selv kroniske tilstander, samt at man kan tilrettelegge på jobb eller finne et yrke som passer bedre/ gir færre anfall. Anonymkode: 5ed6f...e58
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Uføretrygd har ingenting med diagnose å gjøre Anonymkode: 8f7c8...212 Å si at det har "ingenting" med diagnosen å gjøre er vel litt fjernt. Anonymkode: 6b289...3dc 3
Forvirret23 Skrevet 9. oktober 2023 #10 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har kronisk migrene, jobber fulltid. Så det stemmer ikke alltid. Det finnes ulike medisiner for selv kroniske tilstander, samt at man kan tilrettelegge på jobb eller finne et yrke som passer bedre/ gir færre anfall. Anonymkode: 5ed6f...e58 Klart det, da har du jo noe som hjelper har kroniskmigrene selv, går på medisiner vært en lang vei men det lysner i mørket. Nå skrev jeg om du har så mange anfall i måneden. Da har du jo ikke voldsom hjelp av medisinene. Å bli uføre er en lang prosess, det innebærer å ha prøvd alt av medisiner først.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #11 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Uføretrygd har ingenting med diagnose å gjøre Anonymkode: 8f7c8...212 "Ingenting"? Så om du har f.eks eksem så kan du bli ufør om det plager deg nok? For et system Anonymkode: 9af9a...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #12 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har kronisk migrene, jobber fulltid. Så det stemmer ikke alltid. Det finnes ulike medisiner for selv kroniske tilstander, samt at man kan tilrettelegge på jobb eller finne et yrke som passer bedre/ gir færre anfall. Anonymkode: 5ed6f...e58 Hvilke yrke har du? Har selv kronisk migrene og leter etter en jobb jeg kan klare. Får du noe tilrettelegging? Har du noen tanker om hvorfor du klarer jobben så godt til tross for migrenen? som sakt så er jeg på jakt etter en jobb jeg kan klare selv om jeg har så mye migrene. Alt jeg vil er å være en 100% ressurs. Anonymkode: e76a9...464
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #13 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan man få uføre grunnet migrene? Anonymkode: 9d662...697 Man blir ikke uføretrygdet pga diagnose. Anonymkode: c455b...60e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #14 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Ingenting"? Så om du har f.eks eksem så kan du bli ufør om det plager deg nok? For et system Anonymkode: 9af9a...5e3 🤦🏼♀️ Anonymkode: c455b...60e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #15 Skrevet 9. oktober 2023 Migrene kan absolutt føre til arbeidsuførhet, ja. Jeg har en alvorlig, kronisk migrene og burde ifølge legene mine vært delvis ufør. Enn så lenge hangler jeg i jobb med høyt fravær, overmedisinering og betydelige begrensninger i hva jeg klarer utenom jobben. Forhåpentligvis klarer jeg holde det gående. Anonymkode: 2c223...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå