Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner i ny jobb 1 november, utbetalingsdato for lønn er 20 november. Vil det si at jeg får lønn 20 november eller må jeg vente helt til 20 desember?

Anonymkode: 8e689...04b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Begynner i ny jobb 1 november, utbetalingsdato for lønn er 20 november. Vil det si at jeg får lønn 20 november eller må jeg vente helt til 20 desember?

Hos oss hadde du fått for 1-20 november på lønna som blir utbetalt 20 november. 

Vil tro det er logisk hos de fleste. Hva med å spørre noen på jobben? Feks de som jobber med lønn. 

Anonymkode: 8d635...f10

Skrevet

Visste ikke lønningskontoret på jobben din dette selv? 😳

Anonymkode: 0d7f0...73a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vil tro det er logisk hos de fleste. Hva med å spørre noen på jobben? Feks de som jobber med lønn. 

Og hos oss ville du fått vanlig lønn 20. november, for hele november måned. Kommer an på om man får betalt lønn på (delvis) forskudd eller ikke. Du må enten vente og se, eller høre med lønningskontoret.

Anonymkode: 4c41e...cf0

Skrevet

For å få fasit, må du henvende deg til din leder eller lønningskontoret på din arbeidsplass. 

Anonymkode: fc933...f5f

Skrevet

Dersom du jobber i statlig eller kommunal bedrift vil jeg tro du får utbetalt lønn på forskudd, dvs at du får utbetalt for hele november måned 20. nov, men du må nesten høre med arbeidsgiver for å vite sikkert - for det kan nok variere fra arbeidsplass til arbeidsplass.

Anonymkode: c0ee3...500

• Liker 1
Skrevet

Begynner ikke der før 1 november så føles litt pinlig å spørre om sånt😅

Jeg får spørre der når jeg har startet, men sparer en buffer i tilfellet jeg må vente til måneden etter😊

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom du jobber i statlig eller kommunal bedrift vil jeg tro du får utbetalt lønn på forskudd, dvs at du får utbetalt for hele november måned 20. nov

Anonymkode: c0ee3...500

Stemmer ikke nødvendigvis. Jeg har jobbet i kommune, fikk lønn på ETTERSKUDD. 

Anonymkode: fc933...f5f

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du vil få første lønn 20.des. Normalt sett etterbetales lønnen. Feks. er det oktober måned som utbetales 20. nov. osv.

Anonymkode: c8491...dbc

• Liker 1
Skrevet

Du kan starte med å sjekke arbeidsavtalen. Det er vanlig at de som har timesbetalt får betalt på etterskudd, mens hvis du har fast månedslønn er det vanlig å få delvis forkuddsbetalt og delvis etterskuddsbetalt (hvis du starter 20. november blir det 20 dager etterskudd og 10 dager forskudd). 

Hvis det ikke står i arbeidsavtalen og du ikke tør spørre kan du sjekke personalhåndboken første arbeidsdag. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du fastlønnet eller timelønnet? Dersom du er fastlønnet vil jeg tro du får novemberlønn den 20 nov. 

Anonymkode: c01ec...d4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vanlige er at man da får betalt etterskudd for 1-20 november og forskudd for 21-30 november 

Anonymkode: be806...41d

Skrevet

Hos oss hadde du fått grunnlønna for November den 20 nov, og evt overtidstimer/andre tillegg for november kommer etterskuddsvis 20 desember.

Anonymkode: e0de6...375

Skrevet

Har alltid fått betalt for en hel månedslønn uansett når lønningsdato er, om jeg har begynt den 1.

Både med lønningsdag 12, 20. og 30. 😅

Anonymkode: 9f19e...5ca

Skrevet

Her får man fastlønn på forskudd, det man har jobbet ekstra fra den 21-20 blir utbetalt på etterskudd. 

Anonymkode: 026dc...b47

Annonse
Skrevet

Kommer helt an på om du jobber statlig eller privat. Jobber du statlig får du utbetalt forskuddsvis noe som vil si at du får utbetalt lønn allerede den 20. november. 

Anonymkode: 3e3fb...6ae

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 12.35):

Jeg jobber privat. Jeg fikk lønn den 20 samme måned jeg begynte. Fikk etterbetalt tilleggene måneden etterpå.

Anonymkode: 88e3e...a6b

Skrevet

Det kommer helt an på hvor du jobber, om du har fast lønn, om du får etterskudd osv.

I mitt firma er lønn etterskudd fra måneden før og følger kalendermåned, mens hos min ektefelle som jobber i kommunen er det fra 20. til 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...