Gå til innhold

Har baby fever men er redd jeg kommer til å bli lei av den etter jeg får det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst på baby akkurat nå, men redd jeg kommer til å bli lei av å være mamma etterhvert, hva gjør jeg?

Anonymkode: 96cb1...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, du får ikke barn selvsagt 

Anonymkode: 38a1f...51c

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor tror du det? Å være mamma er så altoppslukende at man ikke har anledning til å bli lei av det. Man kan bli sliten, trøtt, savne alenetid osv., men når du har et barn du elsker og ønsker alt godt, så blir du liksom ikke lei det. Det er min erfaring i hvert fall. Ville revurdert om det bare er "akkurat nå" du har lyst på baby, men egentlig ikke til vanlig da.

Anonymkode: 5c8ee...08a

• Liker 1
Skrevet

Hehe... venter? 

Lysten på barn kom plutselig på meg også. Gi det litt tid, kjenn litt på følelsen og tenk over hva du ønsker for framtiden. Klar blir man aldri å føle seg, så det er vel ikke vits å vente på😂

Når du først har fått barn er det få som angrer. Livet blir aldri det samme, men man vil likevel aldri bytte det bort😊 

Anonymkode: 908ea...714

• Liker 3
Skrevet

Du gjør som alle oss andre som har lyst på barn, men som ikke kan/bør få det nå: du koser og leker med de barna du har i omgangskretsen din, og får tilfredsstilt det akutte ønsket på den måten.

Anonymkode: 4ce71...751

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kommer til å angre på å få barn. Vent til du er 30!

Anonymkode: 58fb1...013

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor tror du det? Å være mamma er så altoppslukende at man ikke har anledning til å bli lei av det. Man kan bli sliten, trøtt, savne alenetid osv., men når du har et barn du elsker og ønsker alt godt, så blir du liksom ikke lei det. Det er min erfaring i hvert fall. Ville revurdert om det bare er "akkurat nå" du har lyst på baby, men egentlig ikke til vanlig da.

Anonymkode: 5c8ee...08a

Hæ? Dette forstår jeg ikke. Selvfølgelig kan man bli lei av å være mamma?

Anonymkode: 31bca...d0a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker du ikke er klar for barn om du tenker på den måten? Bare måten du ordlegger deg på virker litt umoden for meg. Hvor gammel er du?

(Jeg har barn og elsker ikke morsrollen 100% av tiden så mener ikke at det er udelt positivt å få barn. Men man går vel ikke rundt og tenker at man blir lei av barnet.. Å ha lyst på BABY er forøvrig en elendig grunn til å få barn, de er baby kun kort tid.)

Anonymkode: c5837...35d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg var mer redd for å angre på å få barn, enn å angre på å la være. 

Jeg valgte riktig. 

( Barnløs) 

Anonymkode: a4e96...492

• Nyttig 2
Skrevet

Du skaffer deg en dukke...

Anonymkode: a000f...f32

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lyst på baby akkurat nå, men redd jeg kommer til å bli lei av å være mamma etterhvert, hva gjør jeg?

Anonymkode: 96cb1...cd3

Les deg opp om realiteten å ha barn, både det positive og det negative. Hvis du velger å få barn må du også være forberedt på at du kan få en kolikkbaby eller en generelt strevsom unge (forskjellige diagnoser o.l.). 

Ta deg god tid på å tenke gjennom dette! Å ha/ikke ha barn er en livsstil og et viktig valg. 

Dette framstår kanskje som litt vel negativt, men det er fordi jeg leste meg opp og fant ut at barn ikke er noe for meg. :)

Skrevet

Da synes jeg det er best å vente, eller å la være. 

Anonymkode: 0b0cc...2e5

Skrevet

Hvis du er i tvil om det er riktig for deg å få barn, så venter du. Enten blir du etter hvert sikker på at du faktisk vil ha barn, eller så lander du etterhvert på at du trives bedre uten. Ikke få barn om du ikke er helt sikker, i hvert fall. Mange sier at man aldri angrer på de barna man får, men det tror jeg ikke stemmer helt. 

• Liker 1
Skrevet

"Den" er ikke baby så lenge. 

Har du lyst på en søt liten baby eller har du lyst på en femåring med stålvilje og utestemme når du sier nei til godteri i butikken? En langbeint og langarmet, spinkel tenåring som aldri snakker til deg? Et barn som tester deg mer enn du orker? Et barn som uansett fase og utfordring har deg rundt lillefingeren og du blir varm i hjertet når de ler og smiler?

Har du lyst på en baby eller er du spent på hvem denne gutten blir som mann?

Anonymkode: aebb3...2b3

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har vært lei i flere år og har ofte vurdert å gitt opp. Det er selvsagt ikke et valg man har. 6,9 og 12 år.

Hvor mye av deg selv er du villig til å ofre?

Anonymkode: c4a0e...3be

Skrevet

Hvis du ikke er helt sikker på om du vil ha barn ville jeg heller skaffet meg en hobby🤪 har du venner/familie med småbarn som du kan passe en lørdag eller søndag, kanskje? Så du kan få litt inntrykk av hvordan det er å ha barn :) barna er bare babyer i tre sekunder, så ikke få barn bare fordi du vil ha en baby å kose med

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har vært lei i flere år og har ofte vurdert å gitt opp. Det er selvsagt ikke et valg man har. 6,9 og 12 år.

Hvor mye av deg selv er du villig til å ofre?

Anonymkode: c4a0e...3be

I såfall så håper jeg du skaffer deg hjelp og avlastning så du lærer å sette pris på familien din og får overskudd til å gi de den kjærlighet de fortjener.

Og ja ts, er det kun baby du drømmer om så er det nok best å la være. Babystadiet varer i litt over 6-12mnd, ansvaret for ett barn med vilje og  utforskertrang varer i 16-18år. Og ansvarsfølelsen og bekymringene varer gjerne livet ut.

Men til tross for all trass, smelling med dører og opprørsstemning som innimellom kommer, så ville jeg aldri vært mine barn foruten ❤ For det er veldig mye glede i å se en personlighet vokse fra å være helt og fult avhengig av hjelp, og frem til de går ut i arbeidslivet som selvstendige, omsorgsfulle og fornuftige voksne.

Skrevet

du er nok ikke veldig gammel, så vent, du. du har god tid til å bli mer sikker på hva du vil.

og jo, det er mange som angrer, selv om de elsker barna sine. det snakkes bare ikke høyt om, for man "skal" elske å være mamma.

Anonymkode: cba45...ad7

Skrevet

Har du lyst til å bli forelder, eller har du bare lyst på en søt og liten baby? Sistnevnte varer ikke så veldig lenge.

Anonymkode: a4e96...492

Skrevet

Jeg ble plutselig babysyk etter å ikke villet ha barn i det hele tatt. Ga det halvannet år, og da jeg fremdeles kjente på lysten så var det avgjort.

Å få barn er et livslangt ansvar.

Anonymkode: 45cc1...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...