AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Si at du er veldig kvalm, kaldsvetter, mer spytt produksjon, slik at du skjønner at det er stor sannsynlighet for at siste måltid kommer i retur. Blir du redd eller nervøs da? Lenge siden jeg har vært syk slik, men blir veldig engstelig. Den følelsen av å ikke ha kontroll. Samtidig, om man er kvalm nok, er det nesten bedre å bli ferdig med det.. Anonymkode: c29c1...142
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Er nok naturlig og våkne og kjenne at noe er anderledes enn vanlig. Selv om det ikke er noe alvorlig så kan man bli redd. Mitt beste råd er å prøve å sove, sett på en lydbok eller noe så du sovner til den og ikke til tankene dine. Jeg har selv prøvd det med hell. Ofte kan du da føle deg bedre når du våkner igjen. Anonymkode: bbd1f...b7d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Nei blit skjeldent redd når jeg er syk. Men det er mer ubehagelig å vente på å kaste opp enn å kaste opp i seg selv så det hender jeg får fortgang i prosessen med å fremprovosere det. Men blir aldri redd av å være syk. Anonymkode: 217b6...02c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Nei, jeg blir ikke redd. Bare skjønner at jeg har spist noe jeg ikke har tålt eller fått omgangssyke. Det er ikke farlig! Pleier å gå over i løpet av noen timer. Anonymkode: f0828...a64 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 nei, vet jo akkurat hva det er. Anonymkode: 06b14...8a1
Motelvibes Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 Nei. Puss tennene, ta et short glass vann med sitron. Få deg frisk luft og noe med fiber så går det nok over. Unngå sukker.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #7 Skrevet 9. oktober 2023 Ja, jeg blir irrasjonelt redd. Anonymkode: 9eb6e...bcd
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Skrevet 9. oktober 2023 Regner med at om man blir redd sånn så sliter man med helseangst, som jeg gjør. Anonymkode: bbd1f...b7d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Skrevet 9. oktober 2023 Ja særlig i soppsesongen. Anonymkode: 0a57c...bf4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #10 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei blit skjeldent redd når jeg er syk. Men det er mer ubehagelig å vente på å kaste opp enn å kaste opp i seg selv så det hender jeg får fortgang i prosessen med å fremprovosere det. Men blir aldri redd av å være syk. Anonymkode: 217b6...02c Enig... jeg stapper fingrene i halsen så jeg kan komme igang heller istedenfor å pines i flere timer.. Anonymkode: 4b937...1cf
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #11 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg blir ikke redd, men er en forferdelig følelse! Anonymkode: 4b937...1cf
Honey Dew Skrevet 9. oktober 2023 #12 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Ikke i det hele tatt. Blir bare irritert. Endret 9. oktober 2023 av Honey Dew 1
Snupps66 Skrevet 9. oktober 2023 #14 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg blir ikke det selv, men har en datter som blir det. Og det er faktisk skikkelig fælt. Hun er ikke spesielt engstelig eller redd av seg, men når det kommer til oppkast får hun helt panikk. Hun blir så redd for det som venter, at hun blir nesten dårligere før enn når det står på.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #15 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er nok naturlig og våkne og kjenne at noe er anderledes enn vanlig. Selv om det ikke er noe alvorlig så kan man bli redd. Mitt beste råd er å prøve å sove, sett på en lydbok eller noe så du sovner til den og ikke til tankene dine. Jeg har selv prøvd det med hell. Ofte kan du da føle deg bedre når du våkner igjen. Anonymkode: bbd1f...b7d Takk ❤️ har prøvd å roe meg ned, puste, si til meg selv at om jeg blir syk er det ikke farlig, bare ubehagelig. Denne gangen ser det ut til at det har begynt å bli bedre. Anonymkode: c29c1...142
PurpleTuliip Skrevet 9. oktober 2023 #16 Skrevet 9. oktober 2023 Nei. Blir ikke redd. Tenker heller «faen og, spysyken? Neeeei» eller noe i den gaten. Tenker det er helt naturlig at vi som mennesker får omgangssyke, spysyken ect.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #17 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg er gravid og har det sånn hver natt om dagen. Jeg blir ikke redd, men sjal ikke påstå det et kjekt heller. Anonymkode: 58b5c...794
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #18 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er gravid og har det sånn hver natt om dagen. Jeg blir ikke redd, men sjal ikke påstå det et kjekt heller. Anonymkode: 58b5c...794 Uff, det er ikke noe gøy.. håper at du blir bedre snart! ❤️ Anonymkode: c29c1...142 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #19 Skrevet 9. oktober 2023 Det finnes folk som har direkte fobi mot å kaste opp. Da jeg var yngre ble jeg veldig stresset når jeg kjente jeg måtte kaste opp, syntes det var helt forferdelig. I voksen alder har jeg slitt mye med helsen og blant annet har medisiner ført til mye kvalme og oppkast så jeg har «vent» meg til det.. 😅 Anonymkode: dc595...63e
Kinder Skrevet 9. oktober 2023 #20 Skrevet 9. oktober 2023 Nei, jeg blir ikke redd av det. Men jeg blir gjerne frustrert, for da vet jeg at det blir en dryg natt/netter og dag/dager fremover, litt avhengig av om det er snakk om matforgiftning eller omgangssyken. Snupps66 skrev (18 minutter siden): Jeg blir ikke det selv, men har en datter som blir det. Og det er faktisk skikkelig fælt. Hun er ikke spesielt engstelig eller redd av seg, men når det kommer til oppkast får hun helt panikk. Hun blir så redd for det som venter, at hun blir nesten dårligere før enn når det står på. Det finnes folk som har fobi mot oppkast. Kalles emetofobi. Kanskje det gjelder barnet ditt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå