Gå til innhold

Hvor mye får barnet ditt av deg som er forelder i konfirmasjonsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig i dag? 

Anonymkode: 26067...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket beløp ga dere til barnet deres? 

Anonymkode: 26067...0ff

Skrevet

Ingen penger. Nytt telt.

Anonymkode: 3627c...fe3

Skrevet

Aner ikke

Mitt eldste barn er kun 6 år

Hun kommer til å få bunad og når det gjelder penger, så har vi en veldig liten familie og den ene siden av familien er elstremt gnien.

Så regner med å kompansere med en del penger for at hun skaø få noe i nærheten av de andre hun sammenligner seg med.

Hun kommer ikke til å få pengene til fritt i forbruk, de blir låst til fremtidig bolig. 

Skrevet

0 kr.

Anonymkode: ffc92...5aa

Skrevet

Min fikk ps5 fra oss 

Anonymkode: dc8d3...9d4

Skrevet

Vår fikk 30 000 fra oss som gikk til sparing.

Anonymkode: 5db36...af9

Skrevet

0 kr !

Om jeg må være med på festen så tar keg timelønn.

Anonymkode: 4ca45...4bf

Skrevet

Vi skal gi 10000kr 

Anonymkode: 7cc31...250

Skrevet

Oi… jeg har allerede dårlig råd så blir litt overrasket over hvor store summer som nevnes her!! 
Blir nok litt større enn bursdag/julegave, men mer enn noen tusen har jeg neppe råd til 

Anonymkode: b845e...8c8

• Hjerte 1
Skrevet

Våre barn har fått 15 000 til konfirmasjonen fra oss. Det kunne de bruke relativt fritt, ikke på klær/godteri ol. Det er OK å bruke penger på en reise eller spesielt dyrt skiutstyr. Datter fikk bunad fra besteforeldre. 

Vi har heller ikke store familier som gir mye penger, men vi har valgt å ikke gi noe ekstra. Jeg vil ikke være med på den gavegalskapen som er i forbindelse med konfirmasjon. 

Vi har ganske mye penger i fond som de skal få den dagen de skal kjøpe bolig, men det er ikke konfirmasjonsgave de skal skryte av i skolegården. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nå er det 5 år siden vår konfirmerte seg. Hun fikk 35.000,- av oss foreldre. Bunad fikk hun av besteforeldre fars side, sølvet til bunaden fra besteforeldre på mors side. 

Anonymkode: 6bbb4...d37

Skrevet

Ingen penger. 

Selskap, klær og en reise er det våre barn. 

Anonymkode: aa877...16c

Skrevet

5000 samt halve selskapet. Jeg er alene med to tenåringer og hadde spart ca 18000 til konfirmasjon av to tette barn. Far bidro med halve selskapet i penger, men ingen planlegging, arbeidsinnsats eller kake etc. Han ga dobbelt så mye som meg per barn. 

Jenta arvet min bunad. Omsyingen ble bekostet av besteforeldre. Gutten fikk pene klær men ønsket ikke dress (eller bunad).

De endte begge opp med ca 25-30000 og skal bruke det meste på å ta lappen. 

Anonymkode: 09910...923

Skrevet

10.000,-, samt selskap for 40 stykker og dress. 

Anonymkode: 357aa...3de

Skrevet

Jeg har ikke barn

Anonymkode: b1cc7...f38

Skrevet

Tur til Old Trafford med billetter omtrent på første rad, og hjemmelaget vant og så leide jeg en kjempefin leilighet i flere dager som vi bodde i og vi utforsket Manchester.

Guttungen var rimelig fornøyd😀

Anonymkode: d4dd2...81d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tur til Old Trafford med billetter omtrent på første rad, og hjemmelaget vant og så leide jeg en kjempefin leilighet i flere dager som vi bodde i og vi utforsket Manchester.

Han var fotballgal på den tiden og var helt på gråten da han kom inn på Old Trafford .

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fantastisk gave - minner som sitter i et helt liv ❤️ 

Anonymkode: aa877...16c

Skrevet

30 000kr.

Vi har spart siden gutten vår ble født.  200kr pr mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...