Gå til innhold

Deling av visdomsord.

AnonymBruker

Hva tenker du om deling av visdomsord?  

18 stemmer

1. 1. Jeg synes visdomsord er..

• koselig det. Jeg finner mye trøst i visdomsord.
      2
    • Harry.
      7
    • skikkelig kjærring.
      8
    • Ingen formening. De plager ikke meg.
      3

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg får skikkelig spader når folk deler visdomsord på instagram og Facebook. Disse bildene er gjerne så graverende dårlig av kvalitet eller å ha blitt lagret og postet gang på gang av Olga og Gunnhild de minner mest om en pikselert suppe, enn en form for grafikk. Tekstene er som regel ment for å vekke mot og inspirasjon i hverdagen, men ofte utvalgt med en slags passiv aggressivitet. ( ihvertfall etter min personlige erfaring med folk som poster slike)

Som grafisk designer får jeg fysisk vondt, spesielt når det er folk på min alder som poster dem. Forbinder det med folk som er godt oppi åra, gjerne ex alkoholikere og lign. 

Deler eksempler på hva jeg mener. 

Hva tenker dere? Elsker du disse? Eller gjør det vondt? Kjenner du ingenting? Eller synes du det er kos?

Og om du er en av de som poster slike, hvorfor gjør du det?  Hvor gammel er du?

Skjermbilde 2023-10-09 kl. 10.53.48.png

Skjermbilde 2023-10-09 kl. 10.53.10.png

Anonymkode: ef538...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det slår meg plutselig at det nederste ser ut som et skjermbilde fra en gammel VHS video. 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan til tider være noe underholdende siden noen av dem er så pompøse og platte på samme tid. Det er også noen flotte parodier på dem der ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas77 skrev (7 minutter siden):

Det kan til tider være noe underholdende siden noen av dem er så pompøse og platte på samme tid. Det er også noen flotte parodier på dem der ute. 

Gjør det? Kanskje jeg kunne hatt noe sånt som kunstprosjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de som deler slikt hele tiden er de som prøver å overbevise seg selv, ikke fb-vennene

Anonymkode: 554c0...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Sånne folk er sikkert patetisk opptatt av å få flest mulig "likes" og bli ansett som en sukkersøt og positiv person.  

Anonymkode: 1435d...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visdomsord er ok, men ikke disse utvannede flosklene 99% av folket lirer av seg til enhver tid.

At de ikke selv ser dette.

Anonymkode: 3043e...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bekjente på Facebook som av og til poster sånne, jeg også. Jeg synes det er skikkelig pinlig hvor dårlig smak man må ha for å poste noe sånt. Flaut. Fatter ikke at de gjør det.

Jeg er i femtiårene selv, og kanskje da i aldersgruppen som typisk ville begynne og poste sånne ting, men heldigvis har jeg aldri fått den tanken. En bekjent som gikk i parallellklasse med på barne- og ungdomsskolen, og dermed er født samme år som meg, poster noen sånne i blant. Fælt. En tidligere kollega av meg poster også sånne rett som det er. Heldigvis er jeg ikke så mye på FB lenger så jeg slipper å se de postene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...