Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hvorfor det er så høy rente på det? Samtidig som det forventes rentenedgang? 

Anonymkode: ae481...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier kanskje noe om bankenes forventninger om renta de kommende årene. 

Fastrente er heller ikke populært blant befolkningen (< 10 %) så det er sikkert ikke preget så mye av konkurranse mellom bankene som kan presse ned prisen.  

Skrevet

Fordi den lange renta henger sammen med renten i USA, og der går økonomien altfor bra så de lange rentene stiger og forventes å holde seg høye i uoverstigelig fremtid....de lange rentene kommer ikke til å gå ned før det forventes en rentenedgang og det ser visst ut om det kan ta tid før det skjer....... 😉 

Anonymkode: 3c8cc...64b

Skrevet

Binde renta i 10 år?....NEI!

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kan noen forklare meg hvorfor det er så høy rente på det? Samtidig som det forventes rentenedgang? 

DET, min gode TS, er et spørsmål bankene har ekstremt store vansker med å svare på.

Og det igjen sier noe om det egentlige forventede rentenivået fremover.

Anonymkode: a4ad9...6f8

• Liker 1
Skrevet
LadeJarl skrev (6 minutter siden):

Jeg bandt renta i 20 år på 2%. Kos deg med flytende rente.

Anonymkode: 75170...3a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

DET, min gode TS, er et spørsmål bankene har ekstremt store vansker med å svare på.

For oss som er blanke på dette, hva sier det om det forventede rentenivået fremover?

Anonymkode: a1ff6...fe7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For oss som er blanke på dette, hva sier det om det forventede rentenivået fremover?

At det holder seg høyt. Jeg venter daglig på den nye driveren som skal presse den høyere. Nå har de sagt at den skal gå ned om et års tid ca. Så da har de god tid på seg til å finne på mer faenskap som drar den oppover istedet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror renta settes opp enda en gang i desember, og at den deretter holder seg der ei stund ut i 2024, for å antagelig gå litt ned.

Anonymkode: 2d8ff...a5b

• Liker 1
Skrevet
LadeJarl skrev (11 minutter siden):

Enig i det. Har heller ingen planer om det. Det er spørsmålene under overskriften som jeg har mer interesse i å få litt svar på 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi den lange renta henger sammen med renten i USA, og der går økonomien altfor bra så de lange rentene stiger og forventes å holde seg høye i uoverstigelig fremtid....de lange rentene kommer ikke til å gå ned før det forventes en rentenedgang og det ser visst ut om det kan ta tid før det skjer....... 😉 

Anonymkode: 3c8cc...64b

Jo, men det er vel på slutten av neste år de har sagt at renta kommer til å gå gradvis ned. Det jeg stiller spørsmål om er om dette rentenivået er forventet i hele 10 år fremover?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Gjør det? I hele ti år? Eller er bankene avhengig av å binde seg litt til dagens situasjon, og ikke f.eks 6 år frem i tid?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tror renta settes opp enda en gang i desember, og at den deretter holder seg der ei stund ut i 2024, for å antagelig gå litt ned.

Anonymkode: 2d8ff...a5b

Dette er det jeg også tror. Det kan jo også gå litt mer opp selvfølgelig.

Men en gjennomsnittsrente på over 5% i 10år hørtes noe vilt ut. Så en må jo ha tatt i noe her regner jeg med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og? Kan du forklare hvorfor du kom med denne kommentaren og hvilken relevans dette har til det som diskuteres? Du vet jo akkurat 0 (null) om hvilken rente den du siterer har, eller om personen i det hele tatt har lån?

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva slags betingelser har du da på innfrielse ved salg / bytte av panteobjekt  ved flytting?

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette er det jeg også tror. Det kan jo også gå litt mer opp selvfølgelig.

Men en gjennomsnittsrente på over 5% i 10år hørtes noe vilt ut. Så en må jo ha tatt i noe her regner jeg med.

Gjennomsnittsrenten har ligget over eller bare så vidt under 5% fra midten av 1950 tallet til og med 2014 (10 år totalt sett under, og da ca 4,4 eller mer), så helt vilt er det vel ikke. 

Skrevet

Å binde renta er noe man gjør for å få forutsigbare utgifter. Det er en tjeneste som koster penger, se på det som en forsikring. Fastrente er alltid høyere enn flytende rente hvis du sammenligner de fra måned til måned. 

Anonymkode: 3e4eb...108

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å binde renta er noe man gjør for å få forutsigbare utgifter. Det er en tjeneste som koster penger, se på det som en forsikring. Fastrente er alltid høyere enn flytende rente hvis du sammenligner de fra måned til måned. 

Anonymkode: 3e4eb...108

Jaha. 

Skrevet
Brunello skrev (9 minutter siden):

Gjennomsnittsrenten har ligget over eller bare så vidt under 5% fra midten av 1950 tallet til og med 2014 (10 år totalt sett under, og da ca 4,4 eller mer), så helt vilt er det vel ikke. 

Nei, det er vel kanskje ikke det. Men sett ut i fra dagens situasjon så er det litt vilt.

Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Hva slags betingelser har du da på innfrielse ved salg / bytte av panteobjekt  ved flytting?

Har Husbanklån med tilskudd, så jeg må bli boende i mange år. Er heldigvis en flott plass her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...