Gå til innhold

Hvorfor har kvinners datingidealer gått bort fra evolusjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før i tiden kunne menn gå med tynt hår. Mange beholdt håret på sidene selv om de manglet masse hår på toppen av hodet. Man hadde og større muligheter som slank. Ser man på besteforeldrene var det ofte mannen var like lav som dama. Alle disse tingene er evolusjonsmessige fortrinn. Tynne menn bruker mindre energi og lever lenger så lenge de ikke er syke. Lave menn får sjeldnere kreft og menn blir stadig mer skallete fordi evolusjonen krever det. Samtidig opplever jeg at kvinner liker disse mennene mindre enn før i tiden. 

Hilsen en høy person med masse hår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før i tiden hadde ikke damer egen jobb. De "måtte" gifte seg. Det var et pluss om mannen ikke var alkoholiker eller voldelig. 

Anonymkode: 30e4d...c7f

• Liker 24
  • Nyttig 17
Skrevet
Majer skrev (11 minutter siden):

Før i tiden kunne menn gå med tynt hår. Mange beholdt håret på sidene selv om de manglet masse hår på toppen av hodet. Man hadde og større muligheter som slank. Ser man på besteforeldrene var det ofte mannen var like lav som dama. Alle disse tingene er evolusjonsmessige fortrinn. Tynne menn bruker mindre energi og lever lenger så lenge de ikke er syke. Lave menn får sjeldnere kreft og menn blir stadig mer skallete fordi evolusjonen krever det. Samtidig opplever jeg at kvinner liker disse mennene mindre enn før i tiden. 

Hilsen en høy person med masse hår.

Det var trenden. Nå er det en annen trend. Har ingenting med evolusjon å gjøre. 

Anonymkode: f29d6...aba

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg tviler på at jeg, du eller kvinner flest gjør en (god) analyse av hva som er evolusjonært fordelaktig.

Kvinner går ofte etter selvtillit, status, penger og (i økende grad) et vakkert ytre.

Menn går ofte etter ungdommelighet, omsorg og et vakkert ytre.

Jeg tror at det finnes gode evolusjonære grunner til at vi har fått instinkter som får kjønnsdelene til å rasle litt når vi møter noen som tilfredsstiller de kriteriene.

Anonymkode: aa0e5...ab0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Før i tiden hadde ikke damer egen jobb. De "måtte" gifte seg. Det var et pluss om mannen ikke var alkoholiker eller voldelig. 

Anonymkode: 30e4d...c7f

Ja, men endringene går ikke mot evolusjonen i det hele tatt. Faktisk vil jeg si at de tilpasser seg et helt annet samfunn og det er bra.

• Nyttig 1
Skrevet

Kvinner er lett påvirkelige og følger det moten, tiden og omgivelsene forteller dem.

Anonymkode: 842f1...eec

• Nyttig 1
Skrevet

Før foretrakk kvinner i høyere grad slanke sunne menn. Slike menn var ofte større en de selv var.

Kvinner foretrekker fortsatt menn som i stor grad er større enn seg selv. Men siden kvinner flest er blitt så lubne og feite så er også usunne overvektige menn enda mer ettertraktet enn før sammenlignet med slanke sunne menn.

Ikke akkurat bra for oss som art sånn rent evolusjonsmessig. 

Anonymkode: 1efa0...19a

• Liker 2
Skrevet

Dette høres ut som ren personlig synsing og jeg klarer bare ikke kommentere fornuftig på dette. Det er alt for rart. Jeg har aldri hørt om dette før og jeg føler ikke det stemmer overens med virkeligheten heller.
Evolusjonere fortrinn å være lav, slank og skalla?
Lave folk får sjeldnere kreft?

Før i tida måtte kvinner velge menn utifra nød. De hadde ikke valg. Datingidealet var nok en pålitelig og ressursterk mann som kunne ta vare på henne og barna. Utseendet kom kanskje i andre rekke? Eller kanskje det heller er fordi de ble gift som 21-åringer - leeenge før han ble skalla?
Nå kan kvinner velge en mann basert på kjærlighet og ikke praktiske grunner. Hvorfor er det så vanskelig å forstå?

Dessuten så nok folk annerledes ut før i tida pga hardere kår, dårligere ernæring, alkoholisme (særlig blandt menn) og mangel på helsetilbud. Både kvinner og menn. Min bestefar var lav, slank og skalla men min bestemor var bælfeit. Hva synes du om det? Hvorfor har menn gått bort fra sitt datingideal? Feite kvinner er jo genrerelt sunnere enn slanke? 🤡

Kanskje en annen teori er at lave, slanke, skallede menn i 2023 sitter alene på gutterommet med dårlig selvbilde framfor å faktisk prøve å få seg dame? Kanskje det har noe å si? Folk er mye sartere nå enn før.

Jeg er bare så innmari lei alle disse innleggene om at kvinner gjør datt og kvinner ditt og kvinner blablabla.
Hva med mennene?
Dere menn er ikke stakkarslige uskyldige ofre for feminismen og likestillingen. Det er ikke sånn at dere ikke har hatt noe innflytelse på noenting her i verden. Begynn med å vend blikket litt innover kanskje og se på dere selv? Slutt å vær et offer og slutt å skylde på kvinnene for at et usselt fåtall av dere har det kjipt.

Anonymkode: 8aa63...abb

• Liker 2
  • Nyttig 12
Skrevet

I gamle dager handlet det langt mer om klasse og bakgrunn. Hvis du var Brad Pitt, men bodde på en liten stakkarslig husmannsplass, så fikk du ikke gifte deg med den kvinnen du var forelsket i, hvis foreldrene hennes eide gård og hadde litt verdier. 

Det var heller ikke mye aksept for å ligge rundt, og sette barn utenfor ekteskapet til verden.

De fleste som syter nå hadde sannsynligvis ikke hatt det så bra da heller.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Callisto83 skrev (36 minutter siden):

Det var heller ikke mye aksept for å ligge rundt, og sette barn utenfor ekteskapet til verden.

Men det ble det gjort MYE av. Det krydde av løsunger. Det var jo mange fattige men sjarmerende gårdsgutter rundt omkring som jentene falt pladask for. Hadde de ingen mulighet til å gifte seg, så ble det å sende vekk ungen. Hadde de mulighet til å gifte seg,så måtte de gjøre det så fort som mulig før noen skulle rekke å forstå at det var barn på gang. Og da var man jo plutselig i et ekteskap med en person man knapt kjente. 

Anonymkode: 79011...6fb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Når kvinner er fri til å velge selv, så ser du bedre hva de vil ha. 

Anonymkode: 26fb0...cf8

• Nyttig 5
Gjest Inverto
Skrevet

Hm. Jeg vil si at vi heller har mistet maskuliniteten hos menn.
Mange menn i dag er, beklager ordbruket men....faggy!
Et godt eksempel: skinny jeans + sideshaved hår + spisse sko + piercing + skjerf innendørs.
Fuck no! Noen menn ser også ut til å ha totalt mistet ryggraden
og evnen til å ta en tilstrekkelig lederrolle i parforhold

Kall meg gammeldags om du vil, men truth be told

Skrevet

Evolusjon innebærer utvikling og tilpasning til nye tider

. Når damer ikke trenger menn til forsørger, faller f.eks grunnen til å være sammen med gamle og rike menn bort.

Noen kvinner blir opptatt av høye muskelfyrer til glede og fornøyelse, mens andre damer, som f.eks meg, vil være sammen med smarte menn som man kan diskutere bøker og gå på teater med, samt at jeg setter enormt stor pris på omsorgsevnen til mannen min. 

Damer som klarer seg selv økonomisk og praktisk, velger menn etter andre kriterier.

Anonymkode: 50ae8...158

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva er det du vil egentlig? At kvinner skal ta til takke med menn de egentlig ikke vil ha?

Vi trenger ikke menn lenger, på samme måte som før. Vi har endelig valget.

Og menn for noen 100 år siden fikk heller ikke alltid de de ville. Man ble tvangsgiftet med nabogården, for å slå sammen gårdene. Alt gikk på status, ikke følelser. 

Anonymkode: f35c5...f54

• Liker 7
Skrevet

Jeg hører dette hele tiden blant begge kjønn. Hvis du har høy standard må du ikke senke kravene, men det kommer til å være et mindre antall å velge blant. Ser menn klage at ingen damer vil ha dem, men det er også fordi de tror at de er Brad Pitt selv, og har høye krav. Samme blant damer. 

Bare slutt å klag, er så lei av at det nærmest skal bli krig mellom kjønnene. 

Anonymkode: 24933...39f

• Liker 1
Skrevet

Kvinner syter i hvert fall ikke som en gjeng unger når de ikke får seg noe. Kan ikke akkurat si det samme om menn.

Anonymkode: 755f9...39b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinners seksuelle seleksjon er sivilisasjonens verste fiende. Om kvinner får velge selv, går de etter trekk motsatt fra de som er gunstig for å opprettholde funksjonell samfunnsstruktur. De er trukket mot store sterke, aggressive menn som ikke bryr seg om hva folk syns om dem, og som tar det de vil. Dette er fra primitivt av, da denne mannen nok hadde hatt en betraktelig fordel, men han er det motsatte av den heller androgyne moderne mannen som er omsorgsfull, reflektert, hensynsfull og arbeidsom. Denne mannen har fordeler i et strukturert samfunn som belønner god oppførsel, men den moderne mann har gjort seg selv en bjørnetjeneste i å utvikle et samfunn så avansert at alle, uavhengig av kjønn, får sine grunnleggende behov dekket. Nettopp det han hadde å tilby kvinner. Dette tillater igjen kvinner å praktisere den primitive seleksjonen han bygget verden for å omgå.  

Rare greier. 

Anonymkode: 922df...8ff

Skrevet

Ts, hvorfor har menns datingideal gått bort fra evolusjonen, da?

Nå skal jo kvinner iflg. svært mange menn helst ha både silikonbryst, fillers og botox, lange, falske negler, hårfarge, og selvfølgelig være nesten anorektiske.

Eller vent, litt... kanskje dette egentlig ikke gjelder hverken menn eller kvinner, men hva noen forsøker å få noen til å tro menn og kvinner søker, når det bare gjelder et svært lite mindretall?

Ang. dating og hvem kvinner og menn tiltrekkes av. Menn burde ikke være så oppsatt av at kvinner skal gå på hormonprevensjon!

Det er nemlig slik at kvinner som går på p-piller begynner å tiltrekkes av menn som egentlig ikke er noen god genetisk match for dem. Og når de da går av hormonpreparatene og barna kommer, da oppdager de gjerne at de har valgt feil mann, tenner ikke på ham lenger - fordi vi egentlig er skapt til å tenne mest på menn som er en genetisk kombinasjon med vårt eget arvemateriale. Og der kvinner får endret luktesans på p-piller og derfor foretrekker menn som lukter mer likt dem selv, så vil også kvinners lukt endres, så menn begynner også å tiltrekkes kvinner som ikke er en god match mtp. langvarig forhold og friske barn...

Anonymkode: 1ca4c...369

• Nyttig 2
Gjest Inverto
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er nemlig slik at kvinner som går på p-piller begynner å tiltrekkes av menn som egentlig ikke er noen god genetisk match for dem. Og når de da går av hormonpreparatene og barna kommer, da oppdager de gjerne at de har valgt feil mann, tenner ikke på ham lenger

Anonymkode: 1ca4c...369

Feil

Det jeg har forstått er at når damer avslutter langvarig bruk av pillen, så mister de tiltrekkelsen
for sin mann/kjæreste. Kvinner burde absolutt ikke bruke pillen over lengre tid og jeg er sterkt imot det.
Jeg hadde forbydd det om jeg hadde den legale makt

Endret av Inverto

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...