AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Dere som kjøper parkdress fra H&H, sko fra skopunkten, votter fra Cubus osv. Dere sier at disse plaggene og skoene holder barnet tørt, ok veldig fint det, men tenker dere ikke på barnets komfort og bevegelighet også? Disse plaggene er jo betydelig tyngre og stivere, mange av skoene er helt feil utformet for små barneføtter eks er de helt stive, sålen er stiv, den skal være myk, de puster ikke, de er ofte av plast, man kan få fotsopp og det blir ubehagelig og klamt. Man kan få ryggproblemer som voksen med så dårlige sko når foten er i utvikling osv. Er ikke dette noe viktig for dere å tenke på? Anonymkode: b1ee7...f30 1
Mousj Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Fotsopp altså?🤣 Godt forsøk, trollemor❤ 39 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Du føler ikke at du overdriver LITT nå? Foreldrene mine vokste opp med å arve alle klær og sko etter 1/2/3/4 eldre søsken, samme med klær, og det gikk helt fint med dem altså... Anonymkode: 592a8...13a 35
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Vanlige klær, som gensere og bukser, kan gjerne være fra kjedebutikkene, men ikke vinterdressen. Som du sier er billige dresser stive og tunge. Anonymkode: 3fb0e...915 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har ingen erfaring med sko fra disse stedene, men jeg tror også at føtter er veldig forskjellige. Jeg er veldig kresen på sko. Det er utrolig mange sko jeg ikke kan bruke. Har vært innom slik som outlet"en og testet sko der før, men de er bare utrolig vonde for mine føtter. Men likevel er det jo mange som kjøper sko fra disse stedene, voksne mennesker. Så, jeg vil jo tro at de synes at skoene er gode å gå på? Jeg tror at de kanskje har mindre følsomme føtter? Uansett. Siden jeg er så utrolig kresen på sko selv, så tenker jeg automatisk at mine barn også må ha gode sko. Derfor får dem gode sko, somregel kjøpt på god skobutikk. Så, sko er viktigst her. Men jeg har kjøpt votter og luer på KappAhl. Og de virker helt ok. Dessuten forsvinner disse så lett, så jeg kan ikke bruke flere hundre på ett vottepar. Anonymkode: d23e9...da5 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 Mine (nå voksne barn) er fostret opp med billigklær fra HM og innimellom arvestøvler, og jeg tror ikke de frøs noe ekstra av den grunn... Men hadde jo bekjente fra Holmenkollen og Røa som ble forskrekket over at ungene ikke hadde så merkeklær Best i test på klær og sko har jeg heldigvis i etterkant ofte sett har vært fra de store billigkjedene... Vil jo tro at dette er trollepost, men dessverre finnes det mange som mener det samme. Husker dette var temaer på barseltreff osv. Anonymkode: f484d...831 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #7 Skrevet 9. oktober 2023 Det er ikke troll at billig yttertøy er tungt og stivt, samme med skoene og ikke puster disse plaggene og skoen heller. Anonymkode: b1ee7...f30 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke troll at billig yttertøy er tungt og stivt, samme med skoene og ikke puster disse plaggene og skoen heller. Anonymkode: b1ee7...f30 Og vottene er ofte tykke og stive så barnet får dårlig grep om ting. Anonymkode: b1ee7...f30 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #9 Skrevet 9. oktober 2023 Fotsopp? og arve sko er no go av mange grunner, men er det virkelig noen som arver av søsken eller andre hvor første bruker har hatt fotsopp? sko er det viktigste. Gode sko som barna trår inn selv. Anonymkode: 26dc2...067 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #10 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mine (nå voksne barn) er fostret opp med billigklær fra HM og innimellom arvestøvler, og jeg tror ikke de frøs noe ekstra av den grunn... Men hadde jo bekjente fra Holmenkollen og Røa som ble forskrekket over at ungene ikke hadde så merkeklær Best i test på klær og sko har jeg heldigvis i etterkant ofte sett har vært fra de store billigkjedene... Vil jo tro at dette er trollepost, men dessverre finnes det mange som mener det samme. Husker dette var temaer på barseltreff osv. Anonymkode: f484d...831 Hvilke klær er dette? Jeg følger mye med på hva som er best i test av yttertøy, og ser at det ofte er plagg fra 1000 kr og oppover. Anonymkode: 8d419...9e8 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #11 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du føler ikke at du overdriver LITT nå? Foreldrene mine vokste opp med å arve alle klær og sko etter 1/2/3/4 eldre søsken, samme med klær, og det gikk helt fint med dem altså... Anonymkode: 592a8...13a Gjorde det? Bra. Ellers er ryggproblemer og også fotproblemer ganske utbredt blant godt voksne, så det gikk ikke bra for alle som arvet sko. Anonymkode: 26dc2...067 1 2
Gjest Adobyen Skrevet 9. oktober 2023 #12 Skrevet 9. oktober 2023 Tror du at alle småbarnsforeldre har mulighet for å plukke fra øverste hylle?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #13 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fotsopp? og arve sko er no go av mange grunner, men er det virkelig noen som arver av søsken eller andre hvor første bruker har hatt fotsopp? sko er det viktigste. Gode sko som barna trår inn selv. Anonymkode: 26dc2...067 Hvorfor begynner du å diskutere arvet klær og sko? Er ikke det det handler om, men billig merker som jo er av dårlig kvalitet, stivt og tungt blant annet. Anonymkode: b1ee7...f30 1
Sofakona Skrevet 9. oktober 2023 #14 Skrevet 9. oktober 2023 Her har mine barn bare brukt dresser 8g klær fra hm, Cubus etc. Nei de er gode å ha på seg. Sko fra sko Butikk. Eller kjøper jeg mye klær fra brukt butikken. Jeg kjøper ikke dyre merkeklær. Ser nå begynner det å bli kaldt og alt må kjøpes nytt igjen da det er hadde i fjor er vokst ut fra og da sender jeg de klærne de har vokst fra til bruktbutikk
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #15 Skrevet 9. oktober 2023 Adobyen skrev (4 minutter siden): Tror du at alle småbarnsforeldre har mulighet for å plukke fra øverste hylle? Nei, derfor kan man kjøpe når det er på tilbud, evt kjøpe færre ting men av kvalitet. Kjenner en med "dårlig råd" som kjøper 6 par sommersko og sandaler til 2 åringen fordi de er så billige og det er kjekt å ha noen her og noen der. Da kan man heller kjøpe to par av bra kvalitet og gidde å ta disse med frem og tilbake fra barnehagen. Blir jo samme pris tilslutt. Anonymkode: b1ee7...f30 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #16 Skrevet 9. oktober 2023 Kjøper gjerne inneklær på h&m, men uteklær og sko kjøpes i bedre kvalitet, fordi vi har råd til det, og fordi det er mer behagelig i bruk, holder det det lover (vanntett, slitesterk, vindtett) og gjerne har tekniske spesifikasjoner billigere kopier ikke har. Fireåringen har sko fra Viking/Hummel/Reima/Kavat og dress/jakke/utebukse fra Reima/Didriksons. Anonymkode: be568...b36 1
Helene Skrevet 9. oktober 2023 #17 Skrevet 9. oktober 2023 Du er en snobb. Små barn vokser ut av klær på 1 år. 4
Millimani Skrevet 9. oktober 2023 #18 Skrevet 9. oktober 2023 Å arve klær er en ting. Arve sko blir feil. 2
Bacteria Skrevet 9. oktober 2023 #19 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Dere som kjøper parkdress fra H&H, sko fra skopunkten, votter fra Cubus osv. Dere sier at disse plaggene og skoene holder barnet tørt, ok veldig fint det, men tenker dere ikke på barnets komfort og bevegelighet også? Disse plaggene er jo betydelig tyngre og stivere, mange av skoene er helt feil utformet for små barneføtter eks er de helt stive, sålen er stiv, den skal være myk, de puster ikke, de er ofte av plast, man kan få fotsopp og det blir ubehagelig og klamt. Man kan få ryggproblemer som voksen med så dårlige sko når foten er i utvikling osv. Er ikke dette noe viktig for dere å tenke på? Anonymkode: b1ee7...f30 Parkdress fra H & H? Mener du Helly Hansen Er det blitt dårlig og billigmerke også? Det var ikke det 20 år tilbake.. 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #20 Skrevet 9. oktober 2023 Helene skrev (6 minutter siden): Du er en snobb. Små barn vokser ut av klær på 1 år. Så de skal ikke ha det behagelig de årene det vokser opp da? Anonymkode: b1ee7...f30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå