Gå til innhold

Nybygg - Utbygger leverer bare med ett strøk maling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Når jeg kjøpte sto det i prospektet "stående malt bordkledning og platekledning"

Det var ikke tydelig for meg at utbygger ville levere bare ferdigmalt kledning og at jeg selv må stå for strøk nummer to som må gjøres om to år?

Er dette normalt? Jeg har aldri hørt at folk som har kjøpt slik har måttet male i ettertid. Og når jeg ser nye leiligheter settes opp ser jeg alltid at utbygger maler to strøk?

Føler meg lurt.

Anonymkode: 88561...2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei,

Når jeg kjøpte sto det i prospektet "stående malt bordkledning og platekledning"

Det var ikke tydelig for meg at utbygger ville levere bare ferdigmalt kledning og at jeg selv må stå for strøk nummer to som må gjøres om to år?

Er dette normalt? Jeg har aldri hørt at folk som har kjøpt slik har måttet male i ettertid. Og når jeg ser nye leiligheter settes opp ser jeg alltid at utbygger maler to strøk?

Føler meg lurt.

Anonymkode: 88561...2d4

Ja, vanlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ferdigmalt kledning, grunnet og mellomstrøk (altså to strøk). Må male selv innen et par år. Helt vanlig dette. 

Anonymkode: e2f26...de5

Skrevet

Dette er det vanlige ja.

Anonymkode: 52f92...c02

Skrevet

Ja dette er vanlig. De kjøper ferdiggrunnede bord. De maler ikke etter at de har spikret opp kledningen. Det betyr at det kommer spikerhull og kapp nedest når det er stående bord. Man er nødt til å male for å forsegle kledningen. Husk visir der det er kappet av nede!

Anonymkode: 7d78b...38e

Skrevet

Nybygg er satt opp med absolutt minstekrav over hele linja. Oser ikke kvalitet for å si det sånn.

Anonymkode: 93826...04f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Nybygg er satt opp med absolutt minstekrav over hele linja. Oser ikke kvalitet for å si det sånn.

Enig. Vi flyttet nylig fra splitter nytt prosjekthus og inn i et over hundre år gammelt trehus. Himmel og jord i forskjell i kvalitet på både materiell og håndtverk.  

• Liker 3
Skrevet

Enig. Vi flyttet nylig fra splitter nytt prosjekthus og inn i et over hundre år gammelt trehus. Himmel og jord i forskjell i kvalitet på både materiell og håndtverk.  

De sparer jo inn absolutt overalt hvor det er mulig, for å øke eget overskudd… Ante ikke dette angående maling av nybygg selv, TS.

Anonymkode: ffe4e...82c

• Liker 2
Skrevet

Det er vel standard leveranse, det? 

Skrevet

Til og med stenderverket er helt annerledes. Skulle fjerne en vegg i et gammelt hus, måtte ty til motorsag, men i et forholdsvis nytt hus kunne jeg enkelt kutte med en håndsag. Man betaler jo mange millioner nå for et hus man omtrent ikke kan se på uten at det blir skrapemerker og ting går i stykker.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...