AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Skrevet 8. oktober 2023 I sommer reiste eksen til Thailand for å finne seg ny kjæreste, og kom hjem med en 20 år yngre jente som han nettopp hadde møtt. Nå snakker de om giftemål for å få henne permanent til Norge og nye søsken til våre felles barn. Her går det raskt unna. Det er mindre aldersforskjell mellom henne og våre barn enn han og henne. Jeg prøver hardt å være åpen og ikke være fordomsfull. Jeg har ingenting med hvem har treffer, men kjenner at det er mye å svelge. Jeg sliter veldig med prinsippet at han har "hentet" seg en dame. Han sier at det ikke er slik det fungerer, men menn er altså av og til så ufattelig svaksynte. Det er jo fullt forståelig at damene der ønsker seg et bedre liv og økonomisk stabilitet. Det er jo ingen annen grunn til at menn er så ekstremt mye mer attraktive der enn her hjemme i Norge. De kan jo bare plukke og velge. Jeg sliter med at barna skal få en ny i livet ditt som de ikke kan kommunisere med. De er fortsatt relativt små. Jeg unner han er ny kjæreste, men skal innrømme at det stikker å bli erstattet av noen som er 20 år yngre og ellers "alt det jeg ikke er". Det sårer at han nektet for å få flere barn og sa at ekteskap ikke var noe for han da vi var sammen, men nå vil han det mens toget mitt for å få flere barn har gått... Det er vanskelig å ikke bli litt bitter. Anonymkode: f2bf6...aea 8 21 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 8. oktober 2023 Siden dette er et anonymt forum, og jeg vet at det er unntak fra det jeg skriver straks... De fleste vil se på han som en patetisk mann. Og du kommer best ut av det, selv om det kanskje også kan speile seg dårlig på deg Anonymkode: e5d68...392 64 11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #3 Skrevet 8. oktober 2023 Bare hev deg over det. Sånne forhold er heldagsjobb for mannen i mange år..konsentrer deg om ditt eget land v og kos deg når du har ny, selvstendig, mann. Selvstendighet er nokså viktig.. Anonymkode: 38200...5ef 11 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #4 Skrevet 8. oktober 2023 Noe så flaut for han da. Flaut for ungene at faren har hentet seg thaidame Anonymkode: 4e3b7...49c 41 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #5 Skrevet 8. oktober 2023 Hadde ikke blitt bitter, men flau. Anonymkode: 26e4e...368 33 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #6 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Siden dette er et anonymt forum, og jeg vet at det er unntak fra det jeg skriver straks... De fleste vil se på han som en patetisk mann. Og du kommer best ut av det, selv om det kanskje også kan speile seg dårlig på deg Anonymkode: e5d68...392 Takk for ærlighet! Men hva mener du med "speile seg dårlig på meg"? Vil folk se annerledes på meg pga dette? Anonymkode: f2bf6...aea 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #7 Skrevet 8. oktober 2023 Legg det fra deg. Kos deg med ditt liv, barna du har og det du får til. Han er ikke lenger en del av ditt liv, og hvis han vil drite seg ut, og thaidamen er villig til å ofre kultur, nærhet til familien, et ekte kjærlighetsforhold med en likeverdig ++for økonomisk trygghet, så la dem det. Anonymkode: 84de2...1fd 14
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #8 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for ærlighet! Men hva mener du med "speile seg dårlig på meg"? Vil folk se annerledes på meg pga dette? Anonymkode: f2bf6...aea Pøh. Det speiler kun tilbake på han selv. Den typen menn som drar og kjøper seg ei brud, er ikke en attraktiv mann. Du er tydeligvis ei som ikke finner seg i å være hans kokk, renholder, elsker, barnepasser etc. Du kommer godt ut av det, ikke han. Anonymkode: c46c2...98a 22 8
Kipling Skrevet 8. oktober 2023 #9 Skrevet 8. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for ærlighet! Men hva mener du med "speile seg dårlig på meg"? Vil folk se annerledes på meg pga dette? Anonymkode: f2bf6...aea Nei tror ikke det. Syns ikke dette reflektere stort om deg. Eneste er at om de syns han er patetisk så er du nå dama med han patetiske eksen. 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #10 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noe så flaut for han da. Flaut for ungene at faren har hentet seg thaidame Anonymkode: 4e3b7...49c Å «hente seg dame» er flaut hvis det er snakk om å plukke en opp i et utstillingsvindu. At dama kommer fra Thailand er vel bare flaut hvis man mener at ulike etnisiteter har ulik verdi? Anonymkode: cf96a...609 7 17
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #11 Skrevet 8. oktober 2023 Fått seg thaidame? Det kan være forelskelse. Det høres ut som kjøpebrud, men trenger ikke være det alltid. Anonymkode: d8d04...8b6 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #12 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å «hente seg dame» er flaut hvis det er snakk om å plukke en opp i et utstillingsvindu. At dama kommer fra Thailand er vel bare flaut hvis man mener at ulike etnisiteter har ulik verdi? Anonymkode: cf96a... Oi - La oss legge det med etnisitet død umiddelbart, for det handler selvfølgelig ikke om det! Det er prinsippet med måten det gjøres på og maktbalansen (eller skjevheten) som er problemet. Det er heller ikke snakk om utstillingsvindu. Det skjer på ulike datingapper, type Tinder . Anonymkode: f2bf6...aea 24 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #13 Skrevet 8. oktober 2023 Har han råd til medgiften og alt? Anonymkode: 9f16d...9dd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #14 Skrevet 8. oktober 2023 Hadde hun vært ti år eldre enn deg så hadde det også vært feil.. Anonymkode: 4e99f...5b7 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #15 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I sommer reiste eksen til Thailand for å finne seg ny kjæreste, og kom hjem med en 20 år yngre jente som han nettopp hadde møtt. Nå snakker de om giftemål for å få henne permanent til Norge og nye søsken til våre felles barn. Her går det raskt unna... Jeg prøver hardt å være åpen og ikke være fordomsfull. Jeg har ingenting med hvem har treffer, men kjenner at det er mye å svelge... Jeg sliter med at barna skal få en ny i livet ditt som de ikke kan kommunisere med. De er fortsatt relativt små. Anonymkode: f2bf6...aea Hun kommer nok til å lære seg norsk. Forhåpentligvis skjer det før hun får disse barna. Anonymkode: 86fa0...1ac 4
AndreaJohan Skrevet 8. oktober 2023 #16 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: I sommer reiste eksen til Thailand for å finne seg ny kjæreste, og kom hjem med en 20 år yngre jente som han nettopp hadde møtt. Nå snakker de om giftemål for å få henne permanent til Norge og nye søsken til våre felles barn. Her går det raskt unna. Det er mindre aldersforskjell mellom henne og våre barn enn han og henne. Jeg prøver hardt å være åpen og ikke være fordomsfull. Jeg har ingenting med hvem har treffer, men kjenner at det er mye å svelge. Jeg sliter veldig med prinsippet at han har "hentet" seg en dame. Han sier at det ikke er slik det fungerer, men menn er altså av og til så ufattelig svaksynte. Det er jo fullt forståelig at damene der ønsker seg et bedre liv og økonomisk stabilitet. Det er jo ingen annen grunn til at menn er så ekstremt mye mer attraktive der enn her hjemme i Norge. De kan jo bare plukke og velge. Jeg sliter med at barna skal få en ny i livet ditt som de ikke kan kommunisere med. De er fortsatt relativt små. Jeg unner han er ny kjæreste, men skal innrømme at det stikker å bli erstattet av noen som er 20 år yngre og ellers "alt det jeg ikke er". Det sårer at han nektet for å få flere barn og sa at ekteskap ikke var noe for han da vi var sammen, men nå vil han det mens toget mitt for å få flere barn har gått... Det er vanskelig å ikke bli litt bitter. Anonymkode: f2bf6...aea Skjønner deg godt. Dog er dette ikke noe du kan blande deg inn i. Du har lov til å være bitter, men du må holde det for deg selv. Ihvertfall får deg selv og dine nærmeste (ikke barna selvfølgelig). Hvis det er en trøst forsvinner hun fort den dagen UDI sender avslag på oppholdstillatelse eller dagen hun får norsk pass. Endret 8. oktober 2023 av AndreaJohan 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #17 Skrevet 8. oktober 2023 Flott for han. Er vel bare å gratulere. Flere menn burde gjort det samme for å jevne ut ubalansen vi har her i Norge. Håper ikke du blir bitter TS. Bitre damer finnes det nok av her til lands. Gir bare menn enda flere grunner til å finne ei i utlandet. Anonymkode: e64d8...f2a 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #18 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flott for han. Er vel bare å gratulere. Flere menn burde gjort det samme for å jevne ut ubalansen vi har her i Norge. Håper ikke du blir bitter TS. Bitre damer finnes det nok av her til lands. Gir bare menn enda flere grunner til å finne ei i utlandet. Anonymkode: e64d8...f2a Både kvinner og menn finner seg oftere partner i/fra utlandet i dag. Anonymkode: 86fa0...1ac 2
Gregarious Skrevet 9. oktober 2023 #19 Skrevet 9. oktober 2023 Utrolig hvor lite tolerante folk er. La folk få leve sine egne liv, ikke pålegg andre din egen kvasi-moralisme. 12 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #20 Skrevet 9. oktober 2023 Disse trådene er alltid morsomme. Er det et KG-fenomen å ha slike holdninger ovenfor damer fra Thailand/Asia, eller gjelder det befolkingen ellers? Uansett ekle kommentarer. Anonymkode: 6bce8...0e1 10 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå