Gå til innhold

Utrolig lei meg, 4 par nye sko stjålet i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde kjøpt nye sko til ungene på 3 og 4, dock boots og overgangssko. Vi går hjem med gummistøvler, og på onsdag ble jeg oppringt - nær 0 grader og ungene hadde ikke sko i barnehagen annet enn gummistøvlene. Sier fra om at nye sko er på plassene deres, men nei de er ikke der... så nå er 4 par helt nye sko bare borte. Hvem stjeler barns sko?? For meg var 1800 kr mye penger, og nå må jeg bestille på nytt :( grr måtte bare få ut frustrasjonen... har ikke mistet så mye som en sokk tidligere. 

Barnehagen så skoene på mandag/tirsdag, men ikke noe de kan gjøre :(

Anonymkode: 58a6a...b1a

• Liker 1
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld og bruk forsikring. Få barnehagen til å ta ansvar. 

Anonymkode: 20c6f...230

• Liker 31
  • Nyttig 13
Skrevet

Få de til å etterlyse de blant andre forekdre

Anonymkode: 2ce4d...581

• Liker 30
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnehagen vår erstattet ikke brilleglass da ett barn kastet stein på vårt barn. Takk og lov for de brillene da, men…

Anonymkode: d1bfd...ba2

• Hjerte 1
Skrevet

Opplevde dette selv nylig. Skjedde i gamle barnehagen også hvor man fant den skyldige men de nekter gi tilbake.

Anonymkode: 50917...f55

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opplevde dette selv nylig. Skjedde i gamle barnehagen også hvor man fant den skyldige men de nekter gi tilbake.

Det er nesten så man ikke tror det. Det kan de vel ikke nekte? Så flaut!

Anonymkode: 8f6d9...a45

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig! Tyveri på denne måten gjør jo til at samtlige foreldre blir mistenkeliggjort, så fokuser på samholdet. Og be de sette de på plass anonymt.

Anonymkode: d1bfd...ba2

• Liker 13
Skrevet

Postet litt for raskt. Jeg synes faktisk det er for feigt at bhg ikke "kan gjøre noe". De har jo forsikring som dekker skader og tyveri vel? De kan kalle alle foreldre inn til hastemøte, og så blir det konfrontert der at tyveri ikke blir akseptert, og at vedkommende må se til å sette skoene tilbake innen to dager, ellers vil politi ta affære. Skap bråk! 

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg anmeldt vedkommende, selv om det trolig blir henlagt. Og hadde oppmuntret andre med barn i samme barnehage å anmelde ev. kommende tyveri.

Ts - anmeld! Tror du må det for å få igjen på forsikringen.

Anonymkode: 643ea...462

• Liker 6
Skrevet

Ts her, takk for gode svar! Er det jeg eller barnehagen som skal/kan bruke forsikring? Jeg har "full pakke" men det kan kanskje føre til ulemper med å måtte betale mer eller noe? Har aldri faktisk brukt en av forsikringene jeg betaler en formue for, og så for meg at 1800 er et for lite beløp? 

Ordner lapp nå, skal henge opp i morgen tidlig. Vurderer også å ringe foreldrekontakten, kan jo være det er flere som har blitt frastjålet sko :(

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så ufattelig frekt. Hvordan får man stoppet sånt?  

Sikkert en omfattende jobb, men de ansatte burde få en liste over klær/skotøy (som blir oppdatert når barnet får noe nytt), slik at de kan finne ut hvilket barn som plutselig har på seg nye klær/sko. Hva annet kan man gjøre? Det er kanskje ikke lov å sette opp kamera?  

Forstår ikke foreldre som synes det er greit at barna deres går i stjålet tøy. Og om de blir oppdaget, hvordan det potensielt kan påvirke barnet negativt. 

• Liker 3
Skrevet

Tyveri blir mer og mer vanlig dessverre. Det innføres en ny multikultur vet dere. Litt nasking er en naturlig del av den. Det har alltid forekommet, men aldri vært så vanlig som nå. Gjelder ikke bare bhg.

Anonymkode: 2414c...ab5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her, takk for gode svar! Er det jeg eller barnehagen som skal/kan bruke forsikring? Jeg har "full pakke" men det kan kanskje føre til ulemper med å måtte betale mer eller noe? Har aldri faktisk brukt en av forsikringene jeg betaler en formue for, og så for meg at 1800 er et for lite beløp? 

Ordner lapp nå, skal henge opp i morgen tidlig. Vurderer også å ringe foreldrekontakten, kan jo være det er flere som har blitt frastjålet sko :(

Du kan bruke din / barnas forsikring :) Er ingen ulempe nei. Har brukt min sikkert 3 ganger og barneforsikring bruker vi løpende pga sykdom. Betaler det samme😊 Du må sjekke vilkårene ift egenandel. 

Anonymkode: c1040...7b8

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Cornix said:

Så ufattelig frekt. Hvordan får man stoppet sånt?  

Sikkert en omfattende jobb, men de ansatte burde få en liste over klær/skotøy (som blir oppdatert når barnet får noe nytt), slik at de kan finne ut hvilket barn som plutselig har på seg nye klær/sko. Hva annet kan man gjøre? Det er kanskje ikke lov å sette opp kamera?  

Forstår ikke foreldre som synes det er greit at barna deres går i stjålet tøy. Og om de blir oppdaget, hvordan det potensielt kan påvirke barnet negativt. 

Synes det var en god ide, men spørs nok om de vil bruke ressurser på det ja :(

Ene paret med dock boots har jeg ikke sett før her, de med fotballer på...så skal holde utkikk. Jeg fester også navnelapp under ullsålen som følger med (fordi ungene av en eller annen grunn elsker å ta de ut og da blir de fort borte 😛 ) Så om noen kommer med slike kommer jeg til å sjekke... 

TS

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du kan bruke din / barnas forsikring :) Er ingen ulempe nei. Har brukt min sikkert 3 ganger og barneforsikring bruker vi løpende pga sykdom. Betaler det samme😊 Du må sjekke vilkårene ift egenandel. 

Anonymkode: c1040...7b8

Takk ringer de i morgen, har alt i banken så de vet sikkert hva som er best å bruke :) Hadde aldri tenkt på det om det ikke var for dere her ❤️

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor utestenger ikke barnehager foreldre som stjeler? Skal man bare sitte å se på at de får stjele uten konsekvens?

• Liker 5
Skrevet
Morten1 skrev (11 minutter siden):

Hvorfor utestenger ikke barnehager foreldre som stjeler? Skal man bare sitte å se på at de får stjele uten konsekvens?

Fordi barnet er uskyldig 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Etterlys skoene først! Kan være barn som har tatt de også, fordi de var fine, og så er det en besteforelder eller sløv forelder som ikke vet hvilken sko som er deres og lar barnet ta den med hjem!

Ellers hadde jeg lurt på hvem som kunne ha tatt skoene. Kanskje noen som henter veldig seint? 

Jeg skriver av og til navnet utenpå skoene 😁 Med sort tusj.... da er de ikke så gøy å stjele. Veldig lurt å gjøre det på votter!! De blir jo lett borte! Kjøper ofte litt uvanlige farger, og skriver på!

Lykke til, håper det ordner seg og at skoene dukker opp igjen. Det er fryktelig irriterende. Her mistet vi en helt ny høstjakke i første klasse. I 3 klasse dukket den opp igjen, hang på plassen. Den var ikke brukt, så sikkert noen som har hatt den hengende hjemme. Problemet var jo at da var den blitt for liten......

Anonymkode: 4bb60...cb8

• Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi barnet er uskyldig 

Foreldrene er ansvarlige, hvis det er bevist at de stjeler burde barnehageplassen opphøre hvis de ikke leverer eller erstatter tingene som er stjålet. Det er veldig enkelt, ikke stjel.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...